A Child Helpline International (CHI) nemzetközi gyermek-segélyvonal szolgálat, a UPC nemzetközi kábeles szolgáltató támogatásával megvalósíthatósági tanulmányt készíttet az Európai Unióban működő gyermek-segélyvonalak számára kijelölt 116 111-es hívószám alkalmazhatóságával kapcsolatosan.

 

 

A Child Helpline International (CHI) nemzetközi gyermek-segélyvonal szolgálat, a UPC nemzetközi kábeles szolgáltató támogatásával megvalósíthatósági tanulmányt készíttet az Európai Unióban működő gyermek-segélyvonalak számára kijelölt 116 111-es hívószám alkalmazhatóságával kapcsolatosan.

 

A tanulmány az egyes tagországokbeli bevezethetőséget vizsgálja és olyan gyakorlati kérdésekkel foglalkozik, mint a hívásátirányítás a legközelebbi segélyvonalra, hogyan kell eljárni, ha egy országban több különböző nyelvű segélyszolgálat működik, és hogyan lehetne az új hívószámot széleskörűen megismertetni. A tanulmány várhatóan 2008 első negyedévében készül el.

A 116 111-es szám arra szolgál, hogy az elesett, védelemre szoruló gyermekek beszélhessenek valakivel az őket foglalkoztató kérdésekről, megvitathassák az őket közvetlenül érintő ügyeket és vészhelyzetben segítséget kaphassanak. Ennek révén a gyerekek tudatában lehetnek, hogy nincsenek egyedül, a környezetükben mindig van valaki, aki törődik velük, és így félelemtől mentes életet élhetnek.

Az Európai Bizottság 2007 október 29-én harmonizált számra érdemes, közérdekű szolgáltatásnak minősítette a gyermek-segélyvonalakat és hivatalosan kijelölte számukra a nemzetközi 116 111-es hívószámot. A Bizottság a 116 111-es gyermek-segélyvonal számot elsődleges fontosságúnak tekinti a gyermekjogokról szóló EU-stratégia kidolgozásában.

A CHI és a UPC üdvözli, hogy az Európai Bizottság konkrét lépéseket tett egy közös európai gyermek-segélyvonal szám elfogadásáért. A CHI azt javasolja, hogy minden gyermek-segélyvonal szolgálat vitassa meg az alkalmazás és a továbblépés lehetőségeit az illetékes nemzeti szabályozó hatósággal.

A CHI már jó ideje kérvényezte egy közös szám kijelölését. Tavaly márciusban hivatalosan is benyújtotta javaslatát arra, hogy a 116 111-es szám váljon az egyedi, harmonizált európai ingyenes gyermek-segélyhívószámmá. A CHI szeretné elérni egy globális, könnyen megjegyezhető ingyenes hívószám kijelölését is, annak érdekében, hogy világszerte az összes gyermek megkaphassa az őt megillető törődést és védelmet.    

Az Európai Unió arra fogja kérni tagállamait, hogy nemzeti szinten állítsák üzembe a gyermeksegély-hívószámot. A hivatalos javaslat várhatóan még az év vége előtt megszületik, így a nemzeti szabályozó hatóságok 2008 elejétől kezdődően kioszthatják a hívószámot.

Az ezzel kapcsolatos hivatalos EU-dokumentum az alábbi linken érhető el hivatalos magyar fordításban:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/hu/oj/2007/l_284/l_28420071030hu00310032.pdf   

A Child Helpline International (CHI) a gyermek-segélyvonalak nemzetközi hálózata, amely a gyermekek jogainak védelmében tevékenykedik. Több mint 150 országban működik és meggyőződésük, hogy a gyermekeknek és a fiataloknak nem csupán jogaik vannak, de ők tudják igazán meghatározni a saját problémáikat. Küldetésük, hogy a gyermekek számára védelmet biztosítsanak és a gondjaikra felhívják a döntéshozók figyelmét. 

2003 óta összefogják az embereket annak érdekében, hogy a gyermek-segélyvonalak erős nemzetközi hálózatát létrehozzák. Ezek a szolgálatok mindenféle telekommunikációs eszközzel igyekeznek kapcsolatot biztosítani a gyerekek számára, így többek között telefonon, postai levelezésen, rádióállomásokon, szöveges üzeneteken és bizalmas internetes csevegőszobákon keresztül. Céljuk, hogy 2010-re a világ csaknem összes országában működjön gyermek-segélyvonal.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük