A FoodPanda Magyarországon avagy éttermi koszt otthonra szinte azonnal
5 perc olvasás
Az online ételrendelés specialistája, a FoodPanda startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük 2013 márciusától Magyarországon. A FoodPanda küldetése: „Elhozzuk a legjobb ételrendelő platformot a világ minden pontjára."
Az online ételrendelés specialistája, a FoodPanda startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük 2013 márciusától Magyarországon. A FoodPanda küldetése: „Elhozzuk a legjobb ételrendelő platformot a világ minden pontjára."
A foodpandát a Rockét Internet, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb online startup inkubátora hozta létre. A Rockét Internet 2004-es indulása óta több mint 100, gyors ütemben növekvő online vállalkozást indított el a világ több mint 50 piacán. Jelenleg 60-nál is több startuppal, 17 ezer alkalmazottal 35 nemzetközi irodája üzemel öt kontinensen. A Rocket Internet sikeres vállalkozása többek között például a Zalando, Németország és Ausztria egyik legnagyobb webáruháza.
A legnagyobb földrajzi kiterjedésű globális ételrendelő szolgáltatás először Szingapúrban volt elérhető 2012-ben, viszont ma már a világ 43 országában jelen van. 2013-ban húsz-, majd nyolcmilliós, 2014 februárjában pedig szintén egy húszmillió dolláros tőkeinjekciót kapott befektetői csoportoktól. A foodpanda ma már a feltörekvő piacok vezető online rendelésközvetítő platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a marketingmunkára. Online marketing tevékenységét és IT fejlesztését 80 fős berlini marketingcsapat és 120 fős berlini IT csapat is segíti. A partneréttermek globálisan átlagban körülbelül 25%-os rendelésszám növekedést tapasztalnak a foodpandán keresztül beérkező addicionális rendelések által.
A Szingapúrból elstartoló sikersztori 2012 végén a középkelet-európai régióban folytatódott. Magyarországon először Budapesten volt elérhető a foodpanda 2013 márciusában, majd folyamatosan több vidéki városban is. Ma már több mint 30 magyarországi településen élhetünk a szolgáltatás nyújtotta előnyökkel, többek között Debrecenben, Pécsett, Miskolcon, Szegeden, Nyíregyházán, Kecskeméten, Székesfehérvárott és Győrben is. A rendelések száma dinamikusan növekszik, ahogy a partneréttermek száma is, mely 2014 májusában elérte a négyszázat. Az online rendelésközvetítő platformnak mára már minden szegmensben vannak partneréttermei, a kisebb éttermektől kezdve a nagyobb étterem-hálózatokig.
A rendelések harmada már most mobil eszközről érkezik, ez az arány ráadásul folyamatosan növekszik, éppen ezért a foodpanda nagy hangsúlyt fektet a mobilapplikáció-fejlesztésre. Ez a trend a partneréttermek forgalmát is növeli, hiszen az online vásárlók egyébként is magasabb átlagos kosármérettel rendelkeznek, mint a hagyományosan telefonon, vagy személyesen rendelők.
A foodpanda mobil applikációja globális, ami annyit jelent, hogy bárhol is vagyunk a 43 foodpanda ország közül, helyzetünk meghatározása után könnyedén és gyorsan rendelhetünk ételt az alkalmazáson keresztül. (Android, iOS, Windows Phone applikáció is elérhető)
Az Androidos applikációt innen tölthetik le:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.global.foodpanda.android
A foodpanda a közelmúltban közel 500 fős, nem reprezentatív felmérést készített a hazai ételrendelési szokásokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok leggyakrabban kényelmi okokból és időspórolás miatt rendelnek ételt. Rendeléseiket nagy részt az esti órákban és ebédidőben szeretik leadni, délután csupán a megkérdezettek egynegyede él ezzel a lehetőséggel. Az esetek kétharmadában nem egymagunknak rendelünk ételt, és gyakran baráti összejövetelek alkalmával választják ezt a megoldást. Nem meglepő, hogy az ételrendelés leginkább a nagyvárosokban, különösképp Budapesten jellemző, a legtöbben havonta egy-két alkalommal rendelnek, leginkább otthonra és munkahelyükre.
Az ételrendelések majdnem felét a pizza teszi ki.
A magyar TOP3, azaz a legkedveltebb, legtöbbször házhoz szállíttatott étel napjainkban a pizza, a hamburger, és az egyre népszerűbb sushi. 2013 végén a harmadik legnépszerűbb házhoz szállított étel a rántott hús volt. A rendelések 80%-a Budapestről érkezik, Debrecen és Pécs a legnagyobb forgalmú vidéki városok, már ami az étel házhoz szállítást illeti. A vidéki nagyvárosok egyértelműen a pizzát részesítik előnyben, Pécsett figyelhető meg egy kis változás: egyre magasabb a gyros rendelések száma.
A legnagyobb értékű rendelési kosár 69 ezer 175 forint volt. Egy budai, a II. kerületben található japán étteremből történt ez a rendelés. Az átlagos rendelési kosárméret 2300 forint, az átlagos tételmennyiség pedig 1.9. 280 napos periódust tekintve a leghűségesebb foodpanda-ételrendelő 142-szer rendelt házhoz.
A világ 43 országában van jelen az online ételrendelés szakértője, a foodpanda és partnercége, a hellofood. A foodpanda és a hellofood nyújtotta online szolgáltatásnak köszönhetően színes, sokoldalú ételkínálat tárul a fogyasztók elé online felületen keresztül, vagy a napjainkban egyre népszerűbb mobiltelefonos applikáció segítségével rendelhetik meg ételeiket a felhasználók.
A foodpanda és a hellofood ételrendelő szolgáltatása az alábbi országokban érhető el: India, Thaiföld, Indonézia, Pakisztán, Szingapúr, Malajzia, Vietnám, Tajvan, Banglades, Azerbajdzsán, Kazahsztán, Kambodzsa, Oroszország, Lengyelország, Ukrajna, Magyarország, Románia, Csehország, Szlovákia, Bulgária, Horvátország, Grúzia, Szerbia, Brazília, Mexikó, Argentína, Chile, Kolumbia, Peru, Szaúd- Arábia, Jordánia, Libanon, Katar, Nigéria, Marokkó, Kenya, Ghána, Szenegál, Elefántcsontpart, Ruanda, Tanzánia, Uganda és Algéria.
A Foodpanda bemutató helyszíne a Nagymező utcai Kaja.hu Cybergastró volt, ahol az asztalokba süllyesztett terminálokon keresztül (egér, monitor minden van) lehet leadni a helyszíni rendelésünk. Egyszer érdemes meglátogatni, nagy élményben lesz részük. Remélem.
https://www.facebook.com/FoodpandaHungary
Lantai József