A KMAX és FUELMAX abroncsokkal egyszerűbbé és hatékonyabbá válik a flották abroncsellátása. Az új abroncsok futásteljesítménye 35%-kal magasabb, gördülési ellenállása pedig 10%-kal alacsonyabb, mint elődjeiké, így a flották évente akár 45 000 eurónak megfelelő üzemanyagköltséget is megtakaríthatnak.

 

A KMAX és FUELMAX abroncsokkal egyszerűbbé és hatékonyabbá válik a flották abroncsellátása. Az új abroncsok futásteljesítménye 35%-kal magasabb, gördülési ellenállása pedig 10%-kal alacsonyabb, mint elődjeiké, így a flották évente akár 45 000 eurónak megfelelő üzemanyagköltséget is megtakaríthatnak.

 

A Goodyear közelmúltban elvégzett felmérése szerint a flották üzemeltetői jelenleg más megközelítést alkalmaznak, mikor az abroncsvásárlásról döntenek: a választás során inkább a teljesítményt, mintsem az abroncs felhasználási területét veszik figyelembe. A KMAX és a FUELMAX mostantól megkönnyíti az üzleti alapú abroncsválasztást.

A Goodyear KMAX abroncsoknál, mint azt a termékcsalád neve is mutatja, a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de semmiképp nem a többi fontos mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear FUELMAX termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.

 

A felmérés azt is kimutatta, hogy az üzemeltetők számára a legfontosabb teljesítmény-mutató a gördülési ellenállás, amely közvetlenül összefügg az üzemanyag-hatékonysággal.

A felmérésbe bevont flották 77%-a tartotta ezt a jellemzőt „nagyon fontosnak" vagy „kiemelkedően fontosnak", míg a második legfontosabb tulajdonságként a futásteljesítményt (76%), harmadikként pedig a nedves tapadást (75%) jelölték meg.

 

„Hiszünk benne, hogy a KMAX és a FUELMAX megkönnyíti majd az abroncsválasztást a flottakezelők számára." jelentette ki Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop Tires EMEA  tehergépjármű abroncsok marketing igazgatója. "A megtakarítási lehetőségek könnyen beláthatók, így ezek az abroncsok hamar sikert fognak aratni a piacon. Nem csak a megnövelt futásteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság jelent előnyt, hanem az abroncsok sokoldalúsága és jó téli teljesítménye is."

 

A flották kiemelt igényeinek megfelelő, távolsági és helyi fuvarozásban egyaránt alkalmazható új abroncsok a korábban nagy sikert arató Goodyear Long Haul és Regional Haul szériákat váltják le (ezekhez tartoztak a Regional RHS II, RHD II+ és RHT II abroncsok, valamint a takarékos Marathon LHS II+, LHD II+ és LHT II abroncsok).

 

Goodyear KMAX abroncsok – akár 35%-kal jobb futásteljesítmény az elődökhöz képest

A KMAX termékcsalád fejlesztése során a futásteljesítmény javítása volt a cél. A széria közúti használatra készült, a korábbi Goodyear típusoknál jobb futásteljesítményt mutat és egész évben használható. A szériába kormányzott tengelyre (KMAX S), húzó tengelyre (KMAX D) és pótkocsihoz (KMAX T) gyártott abroncsok tartoznak. A Goodyear RHS II és RHD II+ abroncsaihoz képest a KMAX futásteljesítménye akár 35%-kal is jobb lehet, ami növelheti a flotta hatékonyságát, ráadásul a hajtott tengelyre való abroncsok megnövelt húzóerejüknek és a téli időjárás követelményeinek való megfelelésüknek köszönhetően egész évben használhatók. A vizsgálatok szerint az RHS II kormányzott tengelyre való abroncshoz képest a KMAX S futásteljesítménye akár 30%-kal is jobb lehet, a KMAX D pedig az RHD II+ hajtott tengelyre gyártott abroncsnál 35%-kal jobb futásteljesítményt mutat.

 

Goodyear FUELMAX abroncsok – akár 10%-kal alacsonyabb gördülési ellenállás az elődökhöz képest. A FUELMAX üzemagyag-hatékony széria, az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. A szériába kormányzott tengelyre (FUELMAX S), hajtott tengelyre (FUELMAX D) és pótkocsihoz (FUELMAX T) gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10%-kal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően ezekkel az abroncsokkal az üzemeltető pénzt takaríthat meg és csökkentheti a CO2 kibocsátást, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15%-kal is magasabb lehet a korábbinál. A korábbi, Goodyear LHS II és LHD II abroncsokhoz képest a FUELMAX S és a FUELMAX D futásteljesítménye akár 15, illetve 10%-kal is jobb lehet. Az új FUELMAX S és FUELMAX D abroncsok gördülési ellenállása 6, illetve 10%-kal jobb, mint az LHS II+ és LHD II abroncsok hasonló mutatói. A kiváló teljesítményt a FUELMAX széria címkebesorolásai is jelzik. Egyes FUELMAX pótkocsi abroncsok üzemanyag-hatékonysága „A" besorolást kapott, és a többi típusnál is a „B" besorolás a jellemző. 

 

KMAX & FUELMAX abroncsok vizsgálata a gyakorlatban

A Goodyear soha nem dob piacra új terméket anélkül, hogy előbb ne tesztelte volna laboratóriumi körülmények közt, illetve a flották üzemeltetőivel együttműködve éles helyzetekben.

Az új KMAX termékcsalád tesztelésében többek között a Transports Berthaud flottája működött közre. „Gondosan figyelemmel kísértük az abroncsok teljesítményét, különösen a hasznos élettartam és a fogyasztás érdekelt bennünket." nyilatkozta Stéphane Helaiem, a Transports Berthaud igazgatója. „Kijelenthetjük, hogy az új Goodyear KMAX abroncsok jelentős előrelépést képviselnek ezen a téren, a várható hasznos élettartam a Goodyear Regional termékcsaládra jellemzőnél például több mint 30%-kal magasabb.  Számunkra különösen fontos, hogy az abroncsok havas időben is megfelelő húzóerőt biztosítsanak, mert minden körülmények közt határidőre szeretnénk leszállítani az árut. Sofőrjeink szerint az új abroncsok húzóereje és úttartása jobb, mint az elődeiké."

A Transports Berthaud központja Franciaországban, Nimes-ben van. A flotta 118 járműből áll, melyek fagyasztott termékeket, például gyümölcsöket és zöldségeket szállítanak. A flotta járművei Lyon, Strasbourg, Bordeux és a Párizs közelében fekvő Rungis közt jobbára menetrendszerűen közlekedve évente összesen mintegy 12 millió kilométert tesznek meg.

 

A Transports Pedretti vállalat mind az új KMAX, mind a FUELMAX termékcsalád tesztelésében részt vett.

„A FUELMAX abroncsokat a távolsági szállításban, a KMAX típust pedig helyi fuvarozásban teszteltük. Minden FUELMAX abroncsokkal felszerelt járművel 1600 eurót takarítottunk meg évente, és lenyűgözve tapasztaltuk, mennyivel hosszabb a KMAX hasznos élettartama a jelenleg használt abroncsainkhoz képest." mondja Cédric Pedretti, a Transports Pedretti tulajdonosa. „Mindkét új típus esetében jó egyensúlyt tapasztaltunk a kopás és az üzemanyag-fogyasztás közt. A FUELMAX kiemelkedően jó fogyasztási mutatókkal rendelkezik, míg a KMAX igen hosszú ideig használható. Egy év alatt – mind a négy évszakot beleértve! – 150 000 kilométert tettünk meg FUELMAX abroncsokon. Ebben az időszakban járműveink átlagfogyasztása 33 liter volt 100 kilométerre. A jelenleg használt abroncsokhoz képest ez nagyjából évi 1600 eurós megtakarítást jelent járművenként."

 „A KMAX tesztelése során kb. 100 000 kilométert tettek meg járműveink, ami azt jelenti, hogy a jelenleg használt abroncsokhoz képest a KMAX nagyjából 25%-kal hosszabb ideig használható. Évek óta végzünk szállításokat téli üdülőhelyekre, nagyon zord körülmények közt. Néhány sofőrünk arról számolt be, hogy ezeken a területeken nem kellett olyan gyakran hóláncot használniuk, mint korábban."

A Transports Pedretti 50 éve működő francia családi vállalkozás, melynek székhelye Savoyában található. A vállalat három területre koncentrál (ipari termékek, fagyasztott termékek, járművek szállítása), emellett egész Franciaországban végeznek szállítási tevékenységeket.

 

Az európai közúti szállítás tendenciái sokat változtak az utóbbi években.

Korábban a flottákat gyakran kimondottan vagy a távolsági, vagy a helyi szállítás követelményeinek megfelelően alakították ki, és a járműveket is eszerint válogatták össze. Ez azt jelentette, hogy az üzemeltetők olyan speciális abroncsokat kerestek, amelyek az egyik vagy a másik célnak megfeleltek. Mára a fuvarozás sokkal rugalmasabbá vált, a járműveknek sokszor többféle szállítási feladatot is el kell tudni látniuk a városi áruszállítástól a távolsági fuvarokig. A KMAX és FUELMAX abroncsok mindkét alkalmazásban jól szerepelnek.

A téli útviszonyok és az ezekkel kapcsolatos szabályozás szintén megváltoztak. A téli időjárás gyakorlatilag egész Európában kiszámíthatatlanná vált, ezzel párhuzamosan a téli abroncsokra vonatkozó szabályozás is szigorodott, mindez pedig egyre növekvő igényt támaszt a téli körülmények közt is használható általános abroncsok iránt. Az új KMAX és FUELMAX abroncsok fejlesztői ezt is szem előtt tartották, így sikerült valóban négyévszakos termékeket létrehozni, a hajtott tengelyre készülő abroncsok pedig teljesen megfelelnek a téli követelményeknek, és megkapták a 3 PMSF („három hegycsúcs és hópihe"), valamint az M+S jelöléseket. A Goodyear felmérése szerint a flották 64%-a olyan normál abroncsokat vásárolna szívesen, melyek télen is megfelelő teljesítményt nyújtanak  – a KMAX és FUELMAX termékcsalád pedig éppen ezt kínálja.

 

Új technológiák

A KMAX és FUELMAX abroncsok KMAX, illetve FUELMAX technológiával készültek. A KMAX technológia az IntelliMax bordatechnológiát és az IntelliMax futófelület technológiát kombinálja, míg a FUELMAX technológia az IntelliMax mintaárok technológián alapul. A KMAX S abroncsokban megjelenő, a futófelület mintázottságát befolyásoló IntelliMax bordatechnológia javítja a gördülési ellenállást és a nedves tapadást. A technológia szilárdságot biztosít a kanyarban fellépő erőhatásokkal szemben és kezelési biztonságot nyújt.

A KMAX D abroncsokhoz alkalmazott IntelliMax futófelületi technológiában a futófelületet két rétegből alakítják ki, a felső réteg a jó futásteljesítményt, az alsó réteg pedig az alacsony gördülési ellenállást biztosítja. A FUELMAX S abroncsok IntelliMax mintaárok technológiája az abroncsba öntött „rejtett" futófelületi mintaárkoknak köszönhetően optimalizálja a gördülési ellenállást.

 

Megnyújtott hasznos élettartam.

Akár a Goodyear összes többi, haszongépjárművek számára készült abroncstípusa, a KMAX és a FUELMAX is újravágható és futózható. A KMAX D és T abroncsok újrafutózott TreadMax verzióját és a FUELMAX D és T abroncsokat az alaptípusokkal egyidőben dobják piacra. A futózott termékek a Goodyear legújabb technológiáját alkalmazó karkaszaira épülnek, és futófelületük mintázata, illetve anyaga ugyanolyan, mint az új abroncsoké, ezért a teljesítményük is nagyon hasonló.

 

Az új termékcsalád mottója: „Messzebbre visszük!"

A Goodyear ezzel is jelzi, hogy termékeinek és szolgáltatásainak fejlesztése során arra törekszik, hogy vásárlói az üzleti életben minél nagyobb sikereket érhessenek el.

Vállalatuk nem csak javuló költséghatékonyságú, minden eddiginél jobban teljesítő abroncsok piacra dobásával igyekszik ezt a célkitűzést teljesíteni, hanem olyan flottaszolgáltatások és megoldások biztosításával is, melyek révén minimálisra csökkenthető az ügyintézési idő és az abroncsokba fektetett összeg a lehető leghamarabb megtérül.

A Goodyear KMAX és FUELMAX abroncsok pontosan ezt a szemléletet tükrözik, hiszen elődeiknél sokkal jobb futamteljesítménnyel és alacsonyabb fogyasztási mutatókkal bírnak, ezért segítségükkel a flották valóban „messzebbre jutnak".

 

További részleteket a Goodyear KMAX és FUELMAX abroncsok termékismertetőiben a honlapon találhatók.

 

www.goodyear.hu

 

Lantai József