Az Austrian Airlines integrációjával a Lufthansa Csoport tovább erősíti piaci pozícióját Közép-Európában; a magyar utasok számára heti 145 járat biztosít kényelmes és megbízható utazást Ausztriába, Belgiumba, Németországba, Olaszországba és Svájcba.

 

Az Austrian Airlines integrációjával a Lufthansa Csoport tovább erősíti piaci pozícióját Közép-Európában; a magyar utasok számára heti 145 járat biztosít kényelmes és megbízható utazást Ausztriába, Belgiumba, Németországba, Olaszországba és Svájcba.

Az Európai Bizottság jóváhagyása óta eltelt időben a Lufthansa ez év szeptemberében átvette az Austrian Airlines részvényeinek több mint 95%-át. Az utóbbi hónapok során a két vállalat azon dolgozott, hogy a légitársaságok átalakításával kiaknázza az egyesülésből származó előnyöket, illetve optimalizálja az utasok számára nyújtott kínálatot.

A Lufthansa a legtöbb országban a SWISS integrációjakor már sikeresen alkalmazott megoldást választja az Austrian Airlines esetében is: mindkét vállalat értékesítése egy vezető irányítása alá kerül.  Közép-Európában mind a Lufthansa mind az Austrian Airlines értékesíteni fogja egymás, illetve a SWISS kínálatát, ugyanakkor mindhárom vállalat maga fog felelni saját nyereséges működéséért. Magyarországon továbbra is Tamur Goudarzi-Pour regionális igazgató látja el a Lufthansa, SWISS és a jövőben az Austrian Airlines értékesítésének vezetését is.

„2009-ben létrehoztuk Európa legnagyobb légitársaságát, amely a jövőben is a "mobilitás kívánság szerint" koncepció jegyében fogja kínálni repülőútjait már 99 eurós ártól" – mondta Dr. Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „2010-ben örömmel kínáljuk a magyar utasok számára is az Austrian Airlines járatait, amelyek a Lufthansatól megszokott magas minőség mellett még jobb összeköttetést és átszállási lehetőséget biztosítanak Közép-Európában. Magyarországon a Lufthansa Csoport már heti 145 járattal áll utasai rendelkezésére, amelyekkel átszállás nélkül lehet elérni Ausztria, Belgium, Németország, Olaszország és Svájc legnagyobb városait, illetve repülőtereit, ahonnan aztán a világ 101 országának 250 célállomására utazhatnak tovább az utasok a Lufthansa hálózatán belül" – tette hozzá.

„A Lufthansa kiváló partnernek bizonyult az Austrian Airlines számára, hiszen így vállalatunk is részesedik a Lufthansa Csoport előnyeiből. Az Austrian Airlines is jelentős mértékben hozzá fog járulni a szövetség erősödéséhez: egyedülálló hálózatunk és tapasztalatunk a közép-kelet-európai régióban és munkatársaink elismert szakmai tapasztalata mind hozzá fog járulni a sikeres együttműködéshez. A Lufthansa Csoport tagjaként jelentősen javulni fog pénzügyi stabilitásunk, míg utasainknak a hálózat növekedése kínál további előnyöket, hiszen együtt még több számú járatot és célállomást kínálunk ügyfeleink számára" – mondta Christina Debbah, az Austrian Airlines globális értékesítéséért felelős alelnöke. „Örömmel tölt el, hogy tovább erősíthetjük üzleti jelenlétünket Közép-Európában, míg Bécs a Lufthansa Csoport egyik legnagyobb kapacitású gyűjtő repülőtereként fogja támogatni a Kelet-Európába irányuló forgalmat" – tette hozzá.

A 2009-es év a polgári légiközlekedés történetének legnagyobb kihívásait hozta a légitársaságok számára. A 2008-ban rekord szintre emelkedő olajárak következtében az idén a kerozin ára is drasztikusan emelkedett, míg a gazdasági válság miatt drámai módon visszaesett utazási kereslet minden légiközlekedési szegmensben éreztette hatását, ám leginkább az üzleti utakat érintette érzékenyen. A Lufthansa Csoport a kínált rugalmas átalakításával, illetve a CLIMB 2011 program elindításával reagált a helyzetre. A CLIMB 2011 költségcsökkentő program 2011 végéig 1 milliárd euró megtakarítását irányozza elő, amely biztosítja a Lufthansa személyszállítási üzletágának nyereségességét.

Stabil kereslet a személyszállításban, konszolidálódó teherszállítás

A Lufthansa Csoport személyszállítási üzletága a konszolidáció következtében 2009 novemberében ismét növekedett. A tavalyi évhez viszonyítva 1,6 %-kal több utas repült a cégcsoport vállalataival. Miközben az ázsiai és amerikai tengerentúli járatok magas kihasználtságot mutatnak, az európai flotta szerkezetátalakítása eredményeképpen csökkent a kis távolságú járatok kihasználtsága. Az európai személyszállítási kapacitáskihasználtság (63,5%) 0,7 %-kal csökkent a tavalyi évhez képest, miközben a 31,8 százalékkal nőtt az érékesített utas kilométerek száma, illetve 2,5 %-kot korrigáltak a konszolidációs hatások.  Az amerikai régió értékesítései 1,8 százalékkal emelkedtek.  A kapacitáskihasználtság 82,8 százalékra növekedett (+1,0 szp) a kapacitás enyhe, 0,6 %-os növekedése mellett.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük