A múlt évre vonatkozó előzetes konszolidált pénzügyi kimutatások szerint a Lufthansa Csoport 30,1 milliárd euró árbevételt (+4,9%) és 524 millió euró (-36,1%) üzemi eredményt ért el 2012-ben. A Csoport korábban ötszázmillió euró körüli üzemi eredményt jelzett előre 2012-re. Az üzemi eredmény tartalmazza a SCORE Change for Success program keretében végrehajtott átszervezési intézkedések 160 millió eurós költségét. Az Austrian Airlines járatainak részleges áthelyezése a Tyrolean Airwayshez egyszeri tételként, 115 millió értékben növelte az üzemi eredményt.

 

A múlt évre vonatkozó előzetes konszolidált pénzügyi kimutatások szerint a Lufthansa Csoport 30,1 milliárd euró árbevételt (+4,9%) és 524 millió euró (-36,1%) üzemi eredményt ért el 2012-ben. A Csoport korábban ötszázmillió euró körüli üzemi eredményt jelzett előre 2012-re. Az üzemi eredmény tartalmazza a SCORE Change for Success program keretében végrehajtott átszervezési intézkedések 160 millió eurós költségét. Az Austrian Airlines járatainak részleges áthelyezése a Tyrolean Airwayshez egyszeri tételként, 115 millió értékben növelte az üzemi eredményt.

 

Az előzetes eredményeket értékelve Christoph Franz, a Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója elmondta: „A jelenlegi iparági környezetben a nyereségesség nem magától értetődő a légitársaságok számára, hanem kifejezetten jó teljesítménynek számít. Ahhoz azonban, hogy alkalmazkodni tudjunk a légi közlekedésben zajló változásokhoz, még jobban kell teljesítenünk. Csak így tudjuk megteremteni a feltételeket azokhoz az intézkedésekhez, amelyek végrehajtásával magunk alakíthatjuk a Lufthansa Csoport jövőjét. Nem szabad, hogy félrevezessen minket az egyszeri tételek miatti pozitív nettó eredmény – cselekednünk kell!" A csoportszintű nettó eredmény a 2011-es 13 millió euró veszteségről a 2012-es pénzügyi évben 900 millió euróra emelkedett. A növekedés tőkebefektetések értékesítéséből származó egyszeri tételeknek köszönhető.

 

A tovább csökkenő üzemi eredményre és a folyamatban lévő kiterjedt átszervezésre tekintettel az igazgatóság az osztalékfizetés felfüggesztését javasolja a felügyelőbizottságnak. „Célunk, hogy a részvényesek fenntartható módon részesüljenek a Csoport jövőbeni sikeréből. A SCORE Change for Success program érdemben hozzá fog járulni ennek a célnak a megvalósításához. A program előmozdítása érdekében most minden rendelkezésre álló erőforrást vissza kell forgatni a Csoport működésébe" – hangsúlyozta Christoph Franz.

 

Figyelembe véve a dolgozói juttatásokra vonatkozóan nemrég bevezetett és 2013-tól érvényes IAS19 standard negatív hatásait a Csoport nettó eredményének teljes összegét a saját tőke növelésére fordítják.

 

A Lufthansa Csoport 2013. március 14-én fogja közzétenni a 2012-es üzleti év pénzügyi eredményeit és részletes adatait. Az eredmények közép-európai idő szerint reggel 7:30-tól lesznek letölthetők a  www.lufthansa.com/investor-relations  címről

A Lufthansa igazgatósága úgy döntött, hogy javasolni fogja a felügyelőbizottságnak 108 új repülőgép vásárlását a Csoport számára. Ebből nyolc lesz nagy hatótávolságú repülőgép. Az igazgatóság ezen kívül javasolja 100 kis és közepes hatótávolságú repülőgép beszerzését az Airbustól és a Boeingtől. A Lufthansa mindkét szállítóval tárgyalásokat folytat a lehetséges típusokról.

 

A döntést követően Christoph Franz, a Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója kijelentette: „A modern repülőgépek beszerzése és a fejlett fedélzeti termékek kidolgozása olyan befektetés, amellyel javítjuk az ügyfélkiszolgálást és a flotta működési hatékonyságát. A modern repülőgépek hatékonyabb üzemanyag-felhasználása és alacsonyabb zajkibocsátása környezetvédelmi szempontból is fontos előny.”

 

A megrendelés teljes listaára mintegy kilenc milliárd euró, a gépeket pedig 2015 és 2025 között szállítják le. A Lufthansa Csoport 2025 végéig listaáron 23 milliárd euró összértékben 239 repülőgép beszerzését tervezi.

 

Az új gépek az egész Lufthansa Csoport számára lehetőséget és megoldást nyújtanak a jövőbeni növekedésre és flottamegújításra a kis és közepes hatótávolságú repülőgépek szegmensében. A gépek beszerzésével a Lufthansa Csoport sikerrel pozícionálhatja magát az utasszállítási üzletágra jellemző éles versenyben. A megrendeléseket saját erőből, vagy külső forrásokból finanszírozná a vállalat. A repülőgépek beszerzése a felügyelőbizottság jóváhagyásától függ.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük