Tévénézési szokásainkat megváltoztatni képes médiaajánló szoftvert vezetett a piacra a Gravity R&D. Az IMPRESS nevű személyes műsor- és tartalomajánló szolgáltatási platformmal a nemrégiben jelentős befektetést kapott vállalat az IPTV és kábeltelevízós szolgáltatókat, valamint ezek végfelhasználóit veszi célba. A szoftver a tv-nézés közben gyűjtött információk alapján ajánl személyes ízlésünknek megfelelő tévéműsort és egyéb irányú elfoglaltságunk esetén játssza újra le nekünk kedvenceinket.

 

 Tévénézési szokásainkat megváltoztatni képes médiaajánló szoftvert vezetett a piacra a Gravity R&D. Az IMPRESS nevű személyes műsor- és tartalomajánló szolgáltatási platformmal a nemrégiben jelentős befektetést kapott vállalat az IPTV és kábeltelevízós szolgáltatókat, valamint ezek végfelhasználóit veszi célba. A szoftver a tv-nézés közben gyűjtött információk alapján ajánl személyes ízlésünknek megfelelő tévéműsort és egyéb irányú elfoglaltságunk esetén játssza újra le nekünk kedvenceinket.

A nemrégiben jelentős befektetést kapott magyar startup cég, a Gravity a napokban mutatta be partnerei számára ajánlórendszereinek új változatát, az IMPRESS-t. A személyes médiaajánló szoftver képes arra, hogy jelentős mértékben megváltoztassa a felhasználók tv-nézési szokásait.

A tv-nézők ma több száz csatorna, több ezer videótéka és számos felvett tartalom között választhatnak nap, mint nap. A rengeteg tartalom közötti folyamatos böngészéssel, csatornák közötti szörföléssel azonban időt rabló dolog rálelni a megfelelő tartalomra. A személytelen elektronikus műsorújságok pedig csak részben orvosolják az egyéni ízlesnek megfelelő műsorkeresés problematikáját.

„Az IMPRESS a tv-néző engedélyével, de az ő zavarása nélkül folyamatosan figyeli felhasználói szokásainkat, s ezek alapján kínál személyes ízlésünknek megfelelő video-on demand, vagy egyéb műsortartalma az aktuálisan elérhető több száz csatorna választéka közül. A program emellett képes arra, hogy automatikusan felismerje és rögzítse kedvenc műsorainkat arra az esetre, ha azokat egyéb elfoglaltság miatt nem tudnánk megnézni. Így egyetlen dolgunk marad csupán: a fotelben ülve nézni kedvenceinket – pillanatnyi hangulatunknak megfelelő műsor hiánya esetén pedig megnyomni a távirányító kék gombját." – mondta Urbancsek Tamás, a Gravity fejlesztési igazgatója.

Az IMPRESS egy IPTV-re és kábeltelevízióra integrálható személyes műsor- és tartalomajánló szolgáltatás. Az IMPRESS az összes elérhető médiatartalmat vizsgálja ajánlásaihoz, így a sugárzott adásokat, prémium tartalmakat, videotéka (VOD) kínálatot, pay-per-view adásokat és a videófelvevőn lévő tartalmakat is.

Az IMPRESS az IPTV és visszirányú kábeltelevíziós hálózatok fejlett infrastruktúráját kihasználva segíti a szolgáltatókat befektetéseik gyorsabb megtérülésében. Az ajánlórendszer magasabb átlagos vásárlónkénti árbevételt (ARPU) eredményez, növeli a videotéka használatot és fogyasztást, egyben kihasználja a filmekben, tv-sorozatokban és programokban lévő rejtett potenciált.

Az IMPRESS segítségével a szolgáltatók pontos ismereteket tudnak szerezni előfizetőik médiafogyasztási szokásairól, csökkenteni tudja azok lemorzsolódását, egyben növelni a lefedettséget. Az egyénre szabott, személyes preferencia által vezérelt műsorajánlat révén lehetőség nyílik növelni a nézők elégedettségét a releváns és érdekes tartalmak ajánlásával. Mindezek mellett az IMPRESS a szolgáltatók számára egy új bevételi csatornát is nyit, a platformon megjelenített targetált hirdetések által.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük