Dugógyártók....Dugógyártók….Legalábbis hivatalosan így magyarázzák, miért  zárták le a Sziget fesztivál előtt a Budai Alsó rakpartnak azt a részét, ami jelentősen megkönnyítette volna a Sziget fesztivál építési és bontási munkáit valamint az oda és az onnan eljövők életét. A környékbeliek és az Óbudaiak egyértelműen Demszky Gábor és csapata kitolásaként élik meg ahelyzetet, és ennek egyre több fórumon helyt is adnak. Az elégedetlenség a III.kerületben egyre nő.

 Dugógyártók....Dugógyártók….Legalábbis hivatalosan így magyarázzák, miért  zárták le a Sziget fesztivál előtt a Budai Alsó rakpartnak azt a részét, ami jelentősen megkönnyítette volna a Sziget fesztivál építési és bontási munkáit valamint az oda és az onnan eljövők életét. A környékbeliek és az Óbudaiak egyértelműen Demszky Gábor és csapata kitolásaként élik meg ahelyzetet, és ennek egyre több fórumon helyt is adnak. Az elégedetlenség a III.kerületben egyre nő.

A  hivatalos magyarázat szerint augusztus első hetében le kellett zárni a Budai alsó rakpart északi szakaszát a közúti forgalom elől (a Margit híd és a Mozaik utca között), mert itt folytatódik a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése. A csatornafektetés mellett a rakpart szintjének megemelésére, szélesítésére, új közlekedési csomópont kialakítására is sor kerül a Margit híd és a Zsigmond tér között.

A korábbi tájékoztatásnak megfelelően, augusztus első hetében a Margit hídnál elindultak a rakpartszélesítés munkálatai. Ennek előkészítéseként múlt hét második felében a parton és a folyó felől is elkezdődött a támfal melletti kőszórás kotrása (a rakpart falát támasztó, védő kövek kiemelése a mederből). Szombaton, augusztus 9-én azonban egy körülbelül 100 kg-os bombát találtak a kivitelezők a kőszórásban, a Margit híd budai hídfőjétől nem messze. Aznap a bombát hatástalanították, elszállították a területről, azonban a meder, illetve a kőszórás átvizsgálását, tehát a vízi lőszermentesítést a tegnapi és mai napon folytatják a területen. Hétfőn csak lőszermentesítés zajlott, a mai napon már újra folytatódik a rakpartszélesítés előkészítése (a rakparti támfal állékonyságát biztosító szerkezeti elemek, az úgynevezett szádfalak leverése) a már átvizsgált meder-szakaszokon, tűzszerészeti szakfelügyelet mellett.

A munkaterület, tehát a folyómeder érintett sávjának előzetes lőszermentesítése megtörtént június és július folyamán, azonban a fentiekre tekintettel most a kőszórás alatt, a mélyebb rétegek átvilágítása érdekében meg kell ezt ismételni.

Bár a fenti munkálatok részben a Duna felől zajlanak, mégis szükséges a rakparton az útlezárás, nemcsak a támfal megbontása miatt, biztonsági (statikai) okokból, hanem azért is, mert a folyó felől történő munkálatok szállítási, logisztikai ellátásához használja a kivitelező az alsó rakpartot.

Arra a körülbelül 3 hetes időszakra, amíg a ma kezdődő Sziget Fesztivál előkészületei megtörténtek, illetve amíg a rendezvény, majd az építmények lebontása tart, a Sziget Kulturális Szervezőiroda kezeli azt a HÉV átjárót, amely a Szépvölgyi útról biztosít lehajtási lehetőséget a budai alsó rakpartra. Az átjárón csak célforgalmat bonyolítanak, hiszen a sínek keresztezése miatt alacsony az összekötő út áteresztőképessége. Annak érdekében, hogy a Sziget Fesztivál után az átjárót jövő év őszéig (a rakpartlezárás végéig) használhassák az autósok, a zenei rendezvény után a III. kerületi önkormányzat átveheti az útkezelői feladatokat a Sziget Szervezőirodától. A Fővárosi Önkormányzat a tegnapi napon levélben jelezte Óbuda számára, hogy hozzájárul az összekötő út ideiglenes fennmaradásához.

A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.

http://www.eloduna.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük