A Budapesti Corvinus Egyetem a Ringier Kiadóval együttműködésben országos piackutatási diákversenyt rendez felsőoktatási intézményben piackutatást tanuló hallgatók számára.

A Budapesti Corvinus Egyetem a Ringier Kiadóval együttműködésben országos piackutatási diákversenyt rendez felsőoktatási intézményben piackutatást tanuló hallgatók számára.


A Budapesti Corvinus Egyetem a Ringier Kiadóval együttműködésben szeptember elején indította el az idei piackutatási diákversenyt. A verseny célja az egyetemi és főiskolai hallgatók körében elősegíteni a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését, a szakma népszerűsítését.

A feladat egy, a Ringier Kiadó által megfogalmazott piackutatási briefen alapuló kutatás elkészítése. A téma: Az online médiafogyasztás és az online vásárlási szokások összefüggéseinek a vizsgálata. Feladat a 15-39 éves célcsoporton belüli, eltérő jellemzőkkel rendelkező csoportok feltárása, különbségek értelmezése.

Első fordulóban az NRC Kft által készített Visitor Media Research adatbázis elemzése és primer kutatási terv készítése, majd a kutatás lebonyolítása és az eredmények bemutatása a feladat. A jelentkezés határideje szeptember 30 volt, az elődöntőbe 8 csapat jut be, a döntő pedig 2012. március 28-án a Ringier Kiadóban kerül megrendezésre a 4 legjobb csapat részvételével.

A versenyre 20 csapat jelentkezett, akik a Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Nyugat – Magyarországi Egyetem, Pécsi Tudományegyetem, Szegedi Tudományegyetem és a Zsigmond Király Főiskola hallgatói.

 

A pályázatokat szakmai zsűri értékeli. A Zsűri tagjai: Lengyel Emőke, zsűrielnök, Máth András Ringier, Géczi Tamás Ipsos, Hoffmann Márta TNS-Hoffmann, Jakab Áron BellResearch, Klenovszki János NRC és Körmendi György SPSS.

Máth András, a Ringier Piackutatási igazgatója fogalmazta meg az idei év kutatási témáját: „A médiavállalatok fejlődésének egyik lehetősége – a reklámbevételek tartós csökkenésével – az olvasók, hallgatók, nézők által biztosított bevételek növelése. Különösen fontos ez a folyamat az online iparban, ahol egyéb bevételek – terjesztés, közvetlen reklám – lehetőségei korlátosak. Ugyanakkor már évekkel ezelőtt kiderült, hogy egyes iparágakban kifejezetten nagy az online eszközök közvetlen eladásösztönző ereje, így az elektronikus kereskedelmen keresztüli árbevétel minden online médium számára komoly lehetőségként jelenik meg.

Ez a folyamat ihlette az idei OPDV szakmai kérdését, mivel az e-kereskedelem és az online média kapcsolatát megismerve jelentős üzleti fejlesztésekre kerülhet sor az elkövetkező években."

 

Október 14-én a Ringier Kiadó székházában tartották a szervezők és a zsűri tagjai az első eligazítást a versenyzőknek, ahol egy bevezető prezentáció keretében a Ringier tükrében a diákok képet kaphattak arról is, milyen kérdésekre keres választ egy médiavállalat a mai magyar piacon.

 

 „A Ringier Kiadóban minden évben több gyakornokot fogadunk, akik kipróbálhatják magukat a piackutatás területén. Az ő visszajelzéseikből is jól látjuk, hogy a felsőoktatásban tanulóknak milyen nagy igényük van a kézzel fogható és gyakorlati tapasztalatszerzésre. Az OPDV verseny támogatása erre is jó lehetőséget kínál, ugyanakkor az idei téma arra is alkalmat ad, hogy közelebb hozzuk a média világát és ennek a területnek az érdekes kutatási kérdéseit ehhez a korosztályhoz."- mondta Parádi Judit, a Ringier Kiadó PR, vállalati és üzleti kommunikációs vezetője.

 

Az OPDV verseny hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a végzett hallgatók, akár ügynökségi, akár ügyfél oldalon kerülnek a jövőben kapcsolatba a piackutatással, szakmai hozzáértéssel kezeljék a kutatási igényeket és széleskörűen ismerjék azok megoldási lehetőségeit.

 

 http://piackutatas-verseny.info/index.html

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük