http://www.sharp-eu.com/http://www.sharp-eu.com/ A minőségi LCD panelek iránti kereslet a recesszió ellenére magas marad. Különösen a fejlődő piacokon, például Kínában, de Európában is növekszik az LCD televíziók iránti igény, a hitelválság ellenére is. Mindemellett az úgynevezett e-signage (köztéri) kijelzők piacán is komoly fellendülés tapasztalható. Annak érdekében, hogy ezt a növekedést kövesse, a Sharp öt hónappal előrehozza a termelés megkezdését a Sakai városban épülő 10. generációs-LCD-panelgyárban. Így a gyárban készült első kijelzők már idén októberben legördülhetnek a gyártósorokról.

http://www.sharp-eu.com/http://www.sharp-eu.com/ A minőségi LCD panelek iránti kereslet a recesszió ellenére magas marad. Különösen a fejlődő piacokon, például Kínában, de Európában is növekszik az LCD televíziók iránti igény, a hitelválság ellenére is. Mindemellett az úgynevezett e-signage (köztéri) kijelzők piacán is komoly fellendülés tapasztalható. Annak érdekében, hogy ezt a növekedést kövesse, a Sharp öt hónappal előrehozza a termelés megkezdését a Sakai városban épülő 10. generációs-LCD-panelgyárban. Így a gyárban készült első kijelzők már idén októberben legördülhetnek a gyártósorokról.

 

  A Sharp 2007 vége óta építi a világ legmodernebb LCD kijelző gyárát a Japánban található Osaka melletti Sakai városában. Az új gyártóbázis lesz az első 10. generációs LCD üzem a világon, amelyben akár a 8,7 négyzetméteres (2.850 x 3.050 mm) anyaüveg panelek megmunkálására is lehetőség nyílik.

Ez a jelenlegi 8. generációs Kameyama II üzemben használatos anyaüvegnél 60 százalékkal nagyobb. A 10. generációs alapanyagokból például hat darab 60 hüvelykes vagy nyolc darab 50 hüvelykes LCD képernyő állítható elő.

A DisplaySearch adatai szerint az LCD televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.

A nagyméretű LCD panelek nemcsak televíziókban találhatók meg, hanem az egyre népszerűbb e-signage eszközökben is. Ezek alatt elsősorban a közösségi terekben elhelyezett elektronikus posztereket és hirdetőtáblákat, a repülőtereken és a nagyobb állomásokon elhelyezhető reklámokat, közlekedési tájékoztató táblákat és a látogatókezelő rendszereket kell érteni. Az iSuppli nevű piackutató szerint az ilyen eszközök iránt kereslet a következő négy év alatt a hat és félszeresére nő, ami húszmillió fölötti darabszámot jelent.

A Sharp kiterjedt portfóliójának köszönhetően, amely magába foglalja az új 108 hüvelykes és 82 hüvelykes képernyőket is, képes lesz profitálni a köztéri megjelenítők piacának gyors növekedéséből. A Sakaiban található 10. generációs LCD üzem az alapja annak, hogy a Sharp hatékony termeléssel kielégítse a gyorsan növekvő piac igényeit.

Az új hipermodern LCD üzemen kívül, a „huszonegyedik század gyárának" is nevezett 1,27 millió négyzetméteres komplexum otthont ad majd számos beszállítónak is, így az egész gyártási folyamat lényegében egy helyen zajlik majd. A gyárat a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelően fogják üzemeltetni, így minimalizálják a széndioxid kibocsájtást, és garantálják, hogy az erőforrások és az energiagazdálkodás terén is a leghatékonyabb eljárásokat alkalmazzák majd.

„Az új gyár megnyitásával megerősíthetjük vezető pozíciónkat az LCD technológia fejlesztői között, és azt is bizonyítjuk, hogy a Sharp kiemelten környezettudatos vállalat" – folytatta Sasaoka.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük