A nemzetközi márkastratégia részeként 2011. június 16-án a Sofitel elindította saját Nagykövet programját, melyben részt vesz az egyetlen francia luxus szállodalánc mind a 25 000 alkalmazottja szerte a világon.

A nemzetközi márkastratégia részeként 2011. június 16-án a Sofitel elindította saját Nagykövet programját, melyben részt vesz az egyetlen francia luxus szállodalánc mind a 25 000 alkalmazottja szerte a világon.

A Sofitel Nagykövet programjába a szállodalánc minden egyes tagja, valamint a Sofitel vállalati irodái egyszerre fogtak bele. Cél, hogy a Sofitel alkalmazottai a márka nagyköveteivé váljanak. A „Nagykövetek" egy saját útlevelet kapnak, mely végigkíséri „szakmai utazásukat" a Sofitel világában.

Magali Laurent, a Sofitel nemzetközi HR alelnöke a következőt nyilatkozta a kezdeményezésről: „Hosszú távra tervezzük a projektet. Célunk, hogy minden egyes dolgozónk a Sofitel márka hírnökévé váljon. Számunkra kiemelkedően fontos, mind emberileg, mind szakmailag támogatni azokat, akik csapatunkban dolgoznak."

A program három lépcsőből tevődik össze. Vonzó munkahelyet biztosít a tehetséges alkalmazottak számára, speciális kurzusokon biztosít lehetőséget tudásuk fejlesztésére, illetve karrierépítési lehetőségeket ajánl számukra.

„Légy önmagad"

A leendő alkalmazottak kiválasztási folyamatában a személyiséget, a kapcsolatteremtő készséget és a márka értékrendjét veszik alapul. Azok a szerencsésnek mondható tanulók, akik a kiválasztott 15 nemzetközi vendég- és szállodaipari iskolában folytatták tanulmányaikat, 12-18 hónapon keresztül kapnak lehetőséget a Sofitel menedzsmentjétől a szakmai tapasztalat gyűjtésére. Ez a menedzser tréning, a „School of Excellence" program, melynek célja, hogy karrierindító lökést adjon. Különleges képzést és személyes támogatást kínál, olyan menedzserektől, akik valóban a diákok mentorai lesznek, így azok a szakmába minimum supervisor-i szinten kerülhetnek be. Ez a lehetőség természetesen a már most a Sofitelnél dolgozók számára is elérhető.

„Állj készen!"

A következő modul a szükséges tréningeket a három legfontosabb Sofitel értékre alapozva foglalja magába. Ezen értékek a „nyitott szellemiség", a „kiválóság szenvedélye" és az „öröm forrása".

A nyitott szellemiség elvén alapuló képzésen, egy orientációs program után, minden munkatárs felfedezi a márka világát, sztenderdjeit, a megjelenési és viselkedésre vonatkozó koncepcióját.

A kiválóság szenvedélye kurzussal a luxus-élmény eléréséhez vezető utat ismerhetik meg, a résztvevők emellett betekintést kapnak a vezetői készségek alapjaiba.

 Az öröm forrása elv a teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásra tanít. Lényege, hogy a dolgozók szabadon, önállóan dönthessenek, lepjék meg a vendégeket, ismerjék és fedezzék fel meg elvárásaikat, vágyaikat, és minden ottlétet különleges, személyes élménnyé varázsoljanak. A modul végén, egy hivatalos ceremónia keretein belül az új dolgozókat, a márka nagyköveteivé avatják.

„Be Magnifique"

A harmadik lépcsőfok azért jött létre, hogy 'à la carte' kurzusokat ajánljon a dolgozóknak, melyek nagyrésze karrierjük fejlesztésében nyújt majd segítséget. Hosszú távon kísérik figyelemmel mindenki előmeneteli lehetőségeit, legyen jövendőbeli menedzser az illető, belső tréner vagy elismert szakértő bármely területen.

A Sofitel sikeres újraszerveződése után, a szállodalánc most arra fókuszál, hogy a márka egyet jelentsen a luxussal, illetve, hogy jelen legyen minden kulcsfontosságú városban. A Nagykövet program csak egy része a BE Magnifique névre keresztelt Sofitel márkastratégiának, melyet 6 alap elem határoz meg: Francia eleganicia, Személyre szabott szolgáltatás, Fejlődés – jelen lenni a világ minden táján, Emelkedő színvonalú teljesítmény, a Sofitel igazgatója „vérbeli házigazda", alkalmazottai, pedig a márka Nagykövetei.

Németh Krisztina

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük