A Gartner 2014 végén, első alkalommal közzétett, Magic Quadrant  felmérése szerint a Deutsche Telekom vezető a  menedzselt gép-gép közötti, M2M szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között. A Gartner két stratégiai értékelési szempontja a ‘teljes körű jövőkép' és a ‘megvalósításra való képesség' volt és megállapították, hogy "a menedzselt M2M szolgáltatók alkalmazása fontos szerepet tölt be a digitális üzleti megoldások kifejlesztése és bevezetése során".

A Gartner 2014 végén, első alkalommal közzétett, Magic Quadrant  felmérése szerint a Deutsche Telekom vezető a  menedzselt gép-gép közötti, M2M szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között. A Gartner két stratégiai értékelési szempontja a ‘teljes körű jövőkép' és a ‘megvalósításra való képesség' volt és megállapították, hogy "a menedzselt M2M szolgáltatók alkalmazása fontos szerepet tölt be a digitális üzleti megoldások kifejlesztése és bevezetése során".

"Nagy öröm számunkra, hogy tevékenységünk a nemzetközi M2M piacon ilyen nagy elismerést aratott" – mondta Alexander Lautz, a Deutsche Telekom Machine-to-Machine szolgáltatásokért felelős alelnöke. "A Machine-to-machine megoldásokhoz számos elemre van szükség – a hardvertől és a kapcsolódási felülettől egészen az új üzleti modellek kidolgozásáig. Célunk, hogy ennek az összetett rendszernek minden elemét ötvözve, ügyfeleink felé kiemelkedő minőségben kínálhassuk a ‘könnyű kapcsolódás élményét'. A Deutsche Telekom egykapus megoldással és end-to-end, azaz végponttól végpontig tartó, teljes körű szolgáltatással támogatja ügyfeleit abban, hogy megfelelhessenek az M2M kihívásoknak és egyszerűsíthessék folyamataikat: "amit kínálunk: megoldások létrehozása, globális szolgáltatások a legjobb lefedettséggel és nemzetközi partnerhálózattal, megvalósítás, üzemviteli támogatás, szolgáltatáskezelés és még sok más."

Az M2M rendszeren belül a Telekom egykapus kapcsolatként működik a számos kis szoftver és hardverszolgáltató, valamint az end-to-end alkalmazásokat kereső ügyfelek között. Több mint 142 millió mobil ügyféllel, helyi jelenléttel mintegy 50 országban, valamint a T-Systems vállalaton keresztül informatikai és integrációs képességei révén, a vállalat M2M portfólióját a nagy kapacitású mobil kommunikációs hálózat, az informatikai know-how, valamint a helyi értékesítési, szolgáltatási és üzemeltetési jelenlét teszi teljessé. A Telekom arra is felhasználja szakértelmét és kapcsolatrendszerét, hogy különböző partnereket összehozzon az M2M rendszerén belül, ezért is indította el tavaly októberben European M2M Partner Programját, amelynek célja a helyi szinten sikeres M2M megoldások európai piacra történő bevezetése.

Magyarországon a Magyar Telekom és leányvállalata a T-Systems Magyarország szintén jelen van már ezen a területen, és számos konkrét M2M megoldást nyújt nagyvállalati ügyfeleinek, úgymint telemetria, egészségügy, közlekedés, tranzakciós terminál, vagyonvédelem és vállalati folyamatmenedzsment, A kiskereskedőknek kialakított online pénztárgép-szolgáltatás, amely lehetővé teszi a NAV rendszere és a pénztárgépek közötti adatkommunikációt, vagy a Szolnokon bevezetett, intelligens Városkártya, illetve az ugyanitt működő, automatikus képfelismerésen alapuló Városörző rendszer szintén ebbe a kategóriába illik. A kommunikáció minden olyan gép között létrejöhet, amely a megfelelő technológiával van ellátva ahhoz, hogy bekapcsolható legyen a rendszerbe, és ehhez a Magyar Telekom minden feltételt biztosítani tud -a 4G mobil hálózati lefedettségtől kezdve, a szolgáltatások kialakításán át, a megvalósítás és üzemeltetési támogatásig.

A teljes, angol nyelvű jelentés ("Gartner Magic Quadrant for Managed Machine-to-Machine Services" by Eric Goodness, King-Yew Foong, Katja Ruud and Jouni Forsman, October 21, 2014) megtekinthető itt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük