Megkezdődött a karácsonyi készülődés a Tesco áruházakban. Nem csak a több mint 20-25 százalékkal szélesebb szezonális áruválaszték, hanem az áruházlánc forgalma is erről tesz tanúbizonyságot. A kiskereskedelmi szektorra jellemzően a Tesco is a karácsonyi időszakban, azaz november és december hónapban bonyolítja éves forgalmának közel egyötödét, ami egy átlagos év közbeni napnál három, vagy akár négyszer nagyobb napi forgalmat is jelenthet.

Megkezdődött a karácsonyi készülődés a Tesco áruházakban. Nem csak a több mint 20-25 százalékkal szélesebb szezonális áruválaszték, hanem az áruházlánc forgalma is erről tesz tanúbizonyságot. A kiskereskedelmi szektorra jellemzően a Tesco is a karácsonyi időszakban, azaz november és december hónapban bonyolítja éves forgalmának közel egyötödét, ami egy átlagos év közbeni napnál három, vagy akár négyszer nagyobb napi forgalmat is jelenthet.

A Tesco bizakodó a karácsonyi időszakra vonatkozóan mind a piaci folyamatokat, és mind a belső körülményeket tekintve. Bár a szezon első jelei már novemberben láthatók, jelentős forgalomnövekedés az ünnep előtti két hétben mutatható ki. Ebben az időszakban a forgalom akár 60%-kal is nőhet egy átlagos hónaphoz viszonyítva. A várakozásoknak megfelelően a forgalom az aranyvasárnap hétvégéjén és az ünnepet megelőző két napon, december 22-23-án nő majd meg ugrásszerűen.

Míg 2009. november utolsó két hetében nagymértékű piaci zuhanás volt érzékelhető, a Tesco szakemberei szerint az idei kilátások kedvezőbbek. Bár a vásárlók költési kedve nem éri még el a 2008-as szintet, már megfigyelhető egy egyenletesen felfelé ívelő tendencia. Az áruházlánc tervei is ezt  tükrözik. A Tesco az idei szezonban nagyobb forgalomnövekedésre számít, mint az előző évben, köszönhető ez részben az általa kínált szélesebb áruválasztéknak és a vonzó karácsonyi kedvezményeknek is. A Tesco karácsonyi katalógusai számos akciót hirdetnek, nemcsak a szezonális termékekre vonatkozóan, de szinte minden árukategóriát felölelve. Az idei év újdonsága a Hónap sztárjai elnevezésű akció, mely során egy hónapon keresztül, így a karácsonyi időszakban is piacvezető ajánlatokkal kedveskedik a Tesco vásárlóiknak.

A Tesco idén jelentős mértékben növelte választékát a karácsonyi dekoráció, a játék, a műszaki cikkek, és az élelmiszerek, azon belül is legfőképp az édességek területén. A dekorációs részleg a modernebb irányzatokhoz színben és formavilágban jobban illeszkedő díszítőelemekkel gazdagodott. A játékkínálat exkluzív és igényes elemekkel bővült, csakúgy, mint az édesség, ami szintén a magasabb minőségű választékkal egészült ki. Az áruházlánc az élelmiszer kategóriában az alapvető kínálatot a tavalyi választékhoz hasonlóan alakította ki, de egy-egy termékkategórián belül nyit a prémium árucikkek felé is. A szezonális édességeken belül a hagyományosnak számító termékek mellett, mint a szaloncukor és mikulás csokoládé; különleges desszertek, például csillag desszertek, karácsonyi díszdobozban kínált dán vajas kekszek, sütemények és kuglófok is kaphatók. Az elektronikán belül is számos újdonsággal várják a vásárlókat, melyek közül várhatóan a TV készülékeknek, a mobiltelefonoknak és a fényképezőgépeknek lesz nagy sikerük, ezek széles választéka és vonzó árazása miatt.

A Tesco pénzügyi szolgáltatásaival is igyekszik megkönnyíteni a karácsonyi bevásárlást. Az áruházlánc tapasztalatai szerint az áruhitelezés továbbra is rendkívül népszerű a vásárlók körében. A vállalat arra törekszik, hogy pénzügyi partnerén keresztül olyan fogyasztási hiteleket nyújtson, melyek feltétlenül megfelelnek a felelős hitel- kihelyezés és az előrelátó vásárlói hitelfelvétel elveinek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük