CO2Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a felelős működés kommunikációja új eszközöket igényel – derült ki a CSR Menedzsment 2009 konferencián. A Braun & Partners Network és Magyar Fogyasztó Platform szervezésében lezajlott rendezvényen a résztvevők értékes információkat tudhattak meg többek között a CSR kiválóság, a HR és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának kapcsolata, az új médiát felhasználó CSR-kommunikáció, továbbá a termékekhez és/vagy márkákhoz társítható felelős üzenetek kérdéskörében.

CO2Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a felelős működés kommunikációja új eszközöket igényel – derült ki a CSR Menedzsment 2009 konferencián. A Braun & Partners Network és Magyar Fogyasztó Platform szervezésében lezajlott rendezvényen a résztvevők értékes információkat tudhattak meg többek között a CSR kiválóság, a HR és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának kapcsolata, az új médiát felhasználó CSR-kommunikáció, továbbá a termékekhez és/vagy márkákhoz társítható felelős üzenetek kérdéskörében.

 

   A Braun & Partners Network által négy éve indított CSR Menedzsment konferencia idén a Magyar Fogyasztó Platformmal (MFP) együttműködésben került az érdeklődők elé november 24-én, a Magyar Telekom Székházban.

Az interaktív műhelybeszélgetéseken az aktuális trendek és az élenjáró nemzetközi példák figyelembevételével gyakorlati problémákról, a felelős vállalati működés vezetési és kommunikációs feladatairól válthattak szót a résztvevők.

Ron Cregan, a londoni székhelyű Navyblue márka- és dizájn-ügynökség stratégiai igazgatója Hogyan lehet felelős üzeneteket társítani termékekhez és/vagy márkákhoz? címmel moderált műhelybeszélgetést. A téma kapcsán megfogalmazódott, hogy a vállalati szintű kommunikáció mellett a márkakommunikációban is meg kell jeleníteni felelősségvállalási üzeneteket.

Braun Róbert, a Braun&Partners Network ügyvezető igazgatója a közösségi média kihívásait boncolgatta a résztvevőkkel. A workshopon elhangzott, hogy miközben a kontroll csökkenése és a reputáció sérülékenysége komoly kockázati tényezőket jelent, ha egy vállalat nyitott szeretne maradni, tanulni akar és megszólítani olyan csoportokat, amelyek a hagyományos kommunikációs formák által nem elérhetők, akkor elengedhetetlen a jelenléte ebben a kommunikációs térben.

A Toby Webb által vezetett műhelybeszélgetés a CSR kiválóság témáját járta körül. A londoni központú Ethical Corporation alapítója és ügyvezetője kiemelte, hogy nagyon fontos felismerni az üzlet megváltozott szerepét a társadalomban. A résztvevők szerint a vállalatoknak nem kell arra várniuk, hogy fogyasztóik értékrendje megváltozzon, mivel a fogyasztók tudatos választását a vállalatok is ösztönözhetik.

Radácsi László, a B&P CSR management ügyvezetője a HR és a CSR egymást támogató szerepéről moderált beszélgetést. A többség szerint a vállalatoknak sok eszközük van arra, hogy személyesen megélhetővé tegyék a felelős működés jelentését és jelentőségét. Egyetértés volt abban, hogy a CSR felelősöknek kapcsolatot kell keresniük a HR felé, mivel sok, a CSR szempontjából is kiemelt folyamatot és rendszert (oktatás, tréningek, teljesítménymenedzsment stb.) az emberi erőforrás gazdálkodásért felelős szervezet kezel.

A konferencia programját idén is színesítette a CSR Élménypályája, amelyen hat civil szervezet mutatkozott be. Ők interaktív játékokon keresztül hívták fel a résztvevők figyelmét társadalmi, illetve környezeti problémákra, megoldásra váró feladatokra.

A vállalkozó szelleműek többek között kipróbálhatták, hogy milyen kerekesszékben ülve közlekedni, Braille-névjegykártyát készíthettek az Ability Park segítségével, konzervcímkéző versenyen vehettek részt az Élelmiszerbank jóvoltából, és az Ec-Pec Alapítványtól azt is megtudhatták, hogy mennyire előítéletesek.

A konferencia idén is CSR Event lett, azaz a szervezők törekedtek arra, hogy az eseményt – társadalmi és környezeti szempontból – felelős módon rendezzék meg. A gyakorlatban ez például azt jelentette, hogy minden nyomtatott anyaghoz környezetbarát papírt használtak, a konferencia tájékoztató anyagait visszagyűjtötték, a feleslegesnek bizonyult ételeket pedig az Élelmiszerbankon keresztül a rászorulókhoz juttatták el.

http://www.magyarfogyaszto.hu/csr2009

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük