A TV2 úttörőnek számít a három képernyős technológiák fejlesztésében. Sikeres évet zárhat a tv2.hu, jönnek a mobil applikációk és bemutatkozik egy igazi újdonság, a „kiterjesztett valóság" is.

 

A TV2 úttörőnek számít a három képernyős technológiák fejlesztésében. Sikeres évet zárhat a tv2.hu, jönnek a mobil applikációk és bemutatkozik egy igazi újdonság, a „kiterjesztett valóság" is.

A tv2.hu megújulása óta, vagyis 10 hónap alatt megsokszorozta eredményeit: az egyedi látogatószám, a videó megtekintések és a beágyazott videókkal elért közönség is megduplázódott. A regisztrált felhasználói bázis ez alatt a 10 hónap alatt a négyszeresére, 160 000-re nőtt és jelenleg is heti 4000 új felhasználóval bővül.

Hatalmas mennyiségű professzionális mozgókép tartalom – 64 000 kategorizált, leírással rendelkező videó – érhető el a tv2.hu-n és 10 hónap alatt 3000 Tények cikk és több mint 1100 nézői videó, valamint több mint 200 galéria és 7000 kulisszafotó került fel az oldalra.

A TV2 idei céljai között szerepelt az is, hogy szeretne minden Magyarországon népszerű platformon jelen lenni. Ennek elérésére olyan mobil applikációkat fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a TV2 összes online tartalmának elérését. A Nokia N8-ra fejlesztett WebTV widget mellett immár Android operációs rendszerrel ellátott mobilon és iPhone-on is hamarosan elérhetőek a tv2.hu tartalmak. Természetesen ezen a területen is tovább folynak a fejlesztések: a következő cél, hogy 2011 tavaszára a felhasználók már az élő streameket is nézhessék a fent említett platformokon is.

A Megasztár Finálé reklámkampánya immár nem csak a megszokott médiafelületeken zajlik: a kampány részeként a „kiterjesztett valóságot" (augmented reality) is kipróbálhatjuk. A „kiterjesztett valóság" egy viszonylag fiatal technika, mely a valóság egyfajta virtuális kibővítésén alapul. Általában a telefon kamerájának vagy a számítógép webkamerájának képét terjeszti ki, és leggyakrabban GPS alapú alkalmazásként működik: például egy zsúfolt utcában állva, magunk elé tartva a telefont segíthet megtalálni a keresett boltot, épületet.

Magyarországon ezt a technikát széles tömegeknek a TV2 teszi először elérhetővé és elsőként alkalmazza hirdetési megoldásként, egy két hetes promóció keretében, melyben   partnere a Blikk. A Megasztár fináléjához kapcsolódó hirdetésekben a „kiterjesztett valóság"-ot alkalmazva, először a műsor két házigazdája, Tilla és Claudia ismerteti nekünk a játékot, ahol képet készíthetünk magunkról kezünkben a Megasztár stúdió háromdimenziós másával, a TV2 zenei tehetségkutatójának híres arany mikrofonjával vagy akár a Megasztár logóval – mindezt csak a Blikkben elhelyezett emblémák, úgynevezett „markerek" segítségével. A játékot kipróbálók között egy luxus, VIP éjszaka kerül kisorsolásra, a Megasztár Fináléjára, 2010. december 17-re. (Bővebb információ a http://megasztar.hu/AR/ oldalon)

A TV2 kreatív csapata egy angol céggel közösen, három hónap alatt fejlesztette ki a Megasztáros „kiterjesztett valóság" technikát, melyet a továbbiakban folyamatosan tovább szeretne fejleszteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük