1. ábra1. ábra 

A magyar cégek 78%-a már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38%-uknak nincsenek terveik a recesszió átvészelésére – derült ki a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) januári felméréséből.

1. ábra1. ábra 

A magyar cégek 78%-a már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38%-uknak nincsenek terveik a recesszió átvészelésére – derült ki a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) januári felméréséből.

A több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett, nem reprezentatív felmérés szerint a nagyobb vállalatokat és a kkv-kat hasonló arányban érinti a válság.  Ugyanakkor szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében, ahol a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja, léptek-e már életbe vállalaton belül a válsággal kapcsolatos intézkedések.

 2. ábra2. ábra

 3. ábra3. ábra

A gazdasági válság miatt az értékesítés visszaesését várja a megkérdezettek háromnegyede, likviditási nehézségekkel pedig 38%-uk számol. Egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés a megkérdezett vállalatok 27%-ánál. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.

A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek számítanak rá, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak. Az MLBKT az adatfelvételt negyedévenként megismétli.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük