A nehéz gazdasági körülmények ellenére a Deutsche Lufthansa AG tovább növelte kínálatát és forgalmát az év első kilenc hónapjában. A konszern összességében 984 millió eurós operatív eredményt ért el, amely 101 millió euróval kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.

 

 

A nehéz gazdasági körülmények ellenére a Deutsche Lufthansa AG tovább növelte kínálatát és forgalmát az év első kilenc hónapjában. A konszern összességében 984 millió eurós operatív eredményt ért el, amely 101 millió euróval kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.

 

A konszern nyeresége 551 millió euró volt szemben az előző évi 1,6 milliárd eurós értékkel- jóllehet az akkor kimagasló értékhez 503 millió euró értékben járult hozzá a Thomas Cook AG részvényeinek eladása, 82 millió euró értékben pedig a WAM Acquisition S.A. saját részvényeinek visszavásárlása. „Figyelembe véve a pénzügyi válság és a gazdasági helyzet általános nehézségeit úgy gondoljuk, hogy figyelemre méltó eredményt értünk el. Kritikus időszakban vagyunk, amikor figyelmünket az eredmények megőrzésére fókuszáljuk. Rugalmasak vagyunk, gyorsan reagálunk és a piac igényei szerint vezetjük a vállalatot. Fő célunk termelékenységünk megőrzése, valamint az üzemanyag felhasználás és a külső költségek csökkentése. Ezek a lépések és elkötelezett munkatársaink erőfeszítése hozzájárulnak a konszern stabil működéséhez, illetve lehetőséget teremtenek arra, hogy kihasználjuk a piacon keletkező új lehetőségeket." – mondta Wolfgang Mayrhuber, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának elnöke az eredmények ismertetése során.

A világszerte tapasztalható gazdasági lassulás elsősorban az utasszállítás és -ellátás terén éreztette hatását, míg a logisztika, a műszaki és IT-szolgáltatások továbbra is pozitív értéket mondhatnak magukénak.

Az utasszállítás eredményét a rendkívüli mértékben megnőtt üzemanyagárak, a sztrájkok okozta kiesés és a kereslet visszaesése negatívan befolyásolta. A vonzó prémium termékek, a hálózat további bővítése és a SWISS sikeres integrációja azonban összességében a terület növekedéséhez járult hozzá. „A légiközlekedési rendszer további kiépítésével és szövetségeseink segítségével tovább növeljük kínálatunkat. A krízisek gyakran strukturális változásokra adnak lehetőséget. Az ilyen változékony időszakokban keletkező esélyeket arra szeretnénk használni, hogy hosszú távon erősítsük pozícióinkat anélkül, hogy a pénzügyi bázist veszélyeztetnénk" – hangsúlyozta Mayrhuber. A vállalat jövőre vonatkozó koncepciója szerint egy moduláris rendszert építene ki, amelyben önálló légitársaságok segítségével a lehető legtöbb európai piacot kötné össze hatékonyan, fejtette ki Mayrhuber.

A logisztikai üzletág jelentősen növelte forgalmát és operatív eredményét az év első kilenc hónapjában. A műszaki üzletág operatív eredményének növekedéséhez költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedések járultak hozzá. Az IT szolgáltatások üzletág hatékony költséggazdálkodása révén növelte jelentősen operatív eredményét. A Catering üzletág a kedvezőtlen valutaárfolyamok, a növekvő anyagköltségek, illetve egyszeri kiadások miatt nem tudta elérni az előző év operatív eredményét. 

Mayrhuber hangsúlyozta, hogy a Lufthansa felkészült a jövőre: „A Lufthansa továbbra is a stabil működésre törekszik és a nehéz gazdasági körülmények között is a jövőbe tekintve dolgozik. Figyelmünket az eredményes működésre összpontosítjuk, megőrizzük pénzügyi és működésbeli rugalmasságunkat, csak azt kínáljuk, amit el is tudunk adni és csak ott fektetünk be, ahol ennek értelmét látjuk. A Lufthansa versenytársaival ellentétben képes arra, hogy eredményesen működjön krízis idején is, megőrizze stabilitását és vonzó vállalatot építsen a részvényesek, a tulajdonosok és a munkatársak szemében."  – hangsúlyozta Mayrhuber. A már bevezetett eredménystabilizáló intézkedések és a szigorú költséggazdálkodás továbbra is életben maradnak, mondta a Lufthansa vezetője. A vállalat vezetősége az év egészét tekintve a 2007-as forgalomnál is magasabb értéket vár. A konszern a mai állás szerint 2008-ra 1,1 milliárd eurós operatív eredményt vár, jóllehet ez az érték még változhat,hiszen az év hátralévő felében is nyílhatnak új lehetőségek, ugyanakkor továbbra is fennáll  a világgazdasági kilengések okozta veszély.

2008 első kilenc hónapja számokban

A Lufthansa konszern összes bevétele 2008 első kilenc hónapjában 18,6 milliárd eurót ért el, amely 13,6%-kal magasabb mint az előző év hasonló időszakában. Az árbevétel 17,9%-kal volt magasabb mint az előző év hasonló időszakában és elérte a 15 milliárd eurót. A SWISS teljes konszolidációja mellett a növekvő utasszámnak köszönhető ez a kiváló eredmény. A konszern üzemi eredménye 13,4%-kal 19,8 milliárd euróra emelkedett.

Az üzemi költségek az év első kilenc hónapja során 18,9 milliárd euróra emelkedtek, a költségnövekedés elsődleges okozója a 4,1 milliárd euróra emelkedő üzemanyagár volt. Ez mintegy 48,9%-kos emelkedésnek felel meg, amelyet részben a növekvő utasforgalom is indokolt, s részben megváltoztatta a konszolidációs területeket.

A konszern operatív eredménye az év első kilenc hónapjában 984 millió eurós értéket ért el, ami 101 millió euróval kevesebb annál, mint amit 2007 vonatkozó időszakában sikerült elérni. A visszaesés oka az utasszállítás területén tapasztalható negatív események voltak. A konszern eredménye 551 millió eurót ért el. Az előző év hasonló időszakában ez az érték 1,6 milliárd eurót tett ki, jóllehet ebből 503 millió euró a Thomas Cook részvények eladása, illetve 82 millió euró a WAM Acquisition S.A. sajátrészvény-visszavásárlásának volt köszönhető.   

A Lufthansa befektetéseinek értéke 2008 januárja és szeptembere között elérte az 1,7 milliárd eurót, amelyből 1,1 milliárd eurót a flotta bővítésére és modernizálására, 214 millió euró pedig JetBlue Airways Corporation kisebbségi részesedésének megvásárlására fordított. Az operatív cash-flow 2,1 milliárd eurót tett ki. A konszern a harmadik negyedév év végén 357 millió eurós nettó likviditást ért el.

Lufthansa Konszern*

 

január-szeptember

2008       2007

változás.

 %-ban

július – szeptember

2008      2007

Összes bevétel

millió €

18.596

16.367

13,6

6.540

6.278

ebből árbevétel

millió €

15.018

12.739

17,9

5.297

5.000

az üzemi tevékenységből származó eredmény

millió €

966

1.191

-18,9

195

570

konszerneredmény

millió €

551

1.578

-65,1

149

586

operatív eredmény

millió €

984

1.085

-9,3

279

599

összehasonlító operatív marge**

     %-ban  

5,5

7,0

-1,5 PP.

4,4

10,0

befektetések

millió €

1.660

925

79,5

429

73

operatív cash-flow

millió €

2.142

1.975

8,5

389

901

alkalmazottak száma 30.9.

 

109.401

105.199

4,0

egy részvényre jutó eredmény

       €

1,20

3,45

-65,2

0,33

1,28

*) valamennyi adat magában foglalja a SWISS eredményeit 2007. júliusától 2008. szeptemberéig

**) Operatív eredmény + visszatartott nyereség osztva a forgalommal

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük