A Valdo Café 100 nagy ügyfelének tapasztalatait gyűjtötte össze egyedi interjúk formájában a válság hazai kávéfogyasztási szokásokra való hatását tekintve. A vizsgálat kimutatta, hogy ugyan érezhető recesszió a kávéiparban is, de a lassan 20 éve piacon levő cég számításainál alacsonyabb a visszaesés.

A Valdo Café 100 nagy ügyfelének tapasztalatait gyűjtötte össze egyedi interjúk formájában a válság hazai kávéfogyasztási szokásokra való hatását tekintve. A vizsgálat kimutatta, hogy ugyan érezhető recesszió a kávéiparban is, de a lassan 20 éve piacon levő cég számításainál alacsonyabb a visszaesés.

A forró italok piacán a fogyasztás csökkenése valószínűleg elsősorban a cégek HR politikája miatt érezhető, hiszen sokan támogatják alkalmazottaik napközbeni kávéfogyasztását, akár olcsóbbá vagy teljesen ingyenesen elérhetővé téve a kávé és egyéb italokat. Ezt a felfogást befolyásolja a jelenlegi piaci helyzet, ami szinte minden cégtől megköveteli a kiadások csökkentését, ami alól a HR költségek sem lehetnek kivételek.

A jelenlegi tapasztalatok alapján, azok az emberek nem fogyasztanak kevesebb kávét, akik eddig is teljes áron juthattak hozzá, viszont a támogatás megvonása 20-30% al vetette vissza a kávézási hajlandóságot a kedvező helyzetben lévő alkalmazottaknál.

„Az enyhe visszaesés érezhető a Valdonál és úgy gondolom egyéb kávés cégeknél is, de bőven elmarad az 1993-94 közötti visszaesésnél, amikor a rendszerváltáskor hazánkba települt cégek úgy döntöttek visszafogják költségeiket. Ugyanez a folyamat játszódott akkor le, de olyannyira hogy szinte már divathullám lett belőle. Viszont a piac akkor még sokkal kevésbé volt telített, kevesebb szereplő között oszlott meg, így a szolgáltatókat is érzékenyebben érintette a fogyasztás tömeges visszaesése" -mondta Kaszás László a Valdo Café ügyvezető igazgatója.

A felmérés szerint a vendéglátós ügyfelek forgalmában sokkal gyengébb, 4-6%-os visszaesés érzékelhető jelenleg, ami azt jelenti, hogy ebben a szegmensben a kávéfogyasztási szokások gyakorlatilag változatlanok maradtak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a mindennapi kávéra a válság idején is szükségük van az embereknek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük