2024.május.18. szombat.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

A változás mindig valami új kezdete – pozitívan a változókorban is

4 perc olvasás
<!--[if !mso]> <style> v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);} </style> <![endif]--><span class="inline inline-left"><a href="/node/102152"><img class="image image-preview" src="/files/images/Image2_516.preview.jpg" border="0" width="471" height="314" /></a></span>A tavasz már nyárba fordult, a természet pedig folyamatosan megújul, változik, szinte pezseg. A női test változásait gyakran hasonlítjuk a tavaszhoz, ám bizonyos életkor felett testünkre már kevésbé jellemző a nyári pezsgés. Ahogy eltelnek a fiatal évek, beköszönt a második tavasz, a változókor, a női test működése pedig megváltozik. A leg<a name="_GoBack" title="_GoBack"></a>több nő még napjainkban is félelemmel gondol erre az életszakaszra, pedig manapság már nagyon sok lehetőség van a klimax okozta tünetek mérséklésére. Nem kell feltétlenül gyógyszeres kezelésre gondolni, hívjuk segítségül a természetes praktikákat! <p> 

image2 516.previewA tavasz már nyárba fordult, a természet pedig folyamatosan megújul, változik, szinte pezseg. A női test változásait gyakran hasonlítjuk a tavaszhoz, ám bizonyos életkor felett testünkre már kevésbé jellemző a nyári pezsgés. Ahogy eltelnek a fiatal évek, beköszönt a második tavasz, a változókor, a női test működése pedig megváltozik. A legtöbb nő még napjainkban is félelemmel gondol erre az életszakaszra, pedig manapság már nagyon sok lehetőség van a klimax okozta tünetek mérséklésére. Nem kell feltétlenül gyógyszeres kezelésre gondolni, hívjuk segítségül a természetes praktikákat!

 

image2 516.previewA tavasz már nyárba fordult, a természet pedig folyamatosan megújul, változik, szinte pezseg. A női test változásait gyakran hasonlítjuk a tavaszhoz, ám bizonyos életkor felett testünkre már kevésbé jellemző a nyári pezsgés. Ahogy eltelnek a fiatal évek, beköszönt a második tavasz, a változókor, a női test működése pedig megváltozik. A legtöbb nő még napjainkban is félelemmel gondol erre az életszakaszra, pedig manapság már nagyon sok lehetőség van a klimax okozta tünetek mérséklésére. Nem kell feltétlenül gyógyszeres kezelésre gondolni, hívjuk segítségül a természetes praktikákat!

 

Mi történik a változókorban?

A változókor a nő életének természetes szakasza, amely a testre és a lélekre is egyaránt kihat. Az életkor előrehaladtával megváltozik a hormonháztartás, a peteérés leáll, a menstruáció pedig véget ér. Egészen hihetetlen, de kétszáz évvel ezelőtt a nők döntő többsége nem érte meg a menopauzális kort, így ez a probléma még nem létezett. Az átlag életkor növekedésével együtt azonban nőtt a változókorba lépő nők száma is.

 

Mit jelent a klimax?

„A klimax szó maga a menstruáció elmaradását jelenti, azonban a női testben ennél sokkal több változás megy végbe. A klimax során a szervezet teljesen átalakul, és ez mindössze a nők 20 százalékánál tünetmentes. Közel felüket a változókor tünetei olyan mértékben érintik, amelyek akár a munkavégzést is zavarhatják" – mondta dr. Nagy László Zoltán, a Budai Egészségközpont nőgyógyász-szakorvosa.

 

A klimax leggyakoribb tünetei:

  • hőhullámok, verejtékezés
  • magas vérnyomás, fejfájás
  • hirtelen súlygyarapodás, elhízás
  • rendszertelen, majd elmaradó menstruáció
  • hüvelyszárazság, a libidó csökkenése
  • fáradékonyság, alvászavar
  • hangulatingadozás, depresszió

 

Hogyan enyhíthetjük a tüneteket?

„A tünetek hormonpótlással kezelhetők, azonban a kalcium, D- és K-vitamin szedése is csökkenti a panaszokat. Fontos odafigyelni az egészséges táplálkozásra és a rendszeres testmozgásra, ugyanis ezek rendkívül fontosak a szív- és érrendszeri megbetegedések és a csontritkulás kialakulásának megelőzésében. A változókorban se feledkezzünk meg a rendszeres nőgyógyászati szűrővizsgálatokról" – tanácsolja dr. Nagy László Zoltán.

 

Néhány természetes praktika:

  • A hőhullámok enyhítése és a testsúly növekedésének elkerülése érdekében fogyasszunk minél kevesebb koffeint, alkoholt, fűszeres ételt – ezek feleslegesen felpörgetik az amúgy sem épp nyugodt testet. A cigarettát pedig felejtsük el!
  • Az álmatlanság és alvászavarok ellen jól működhet, ha hozzászoktatjuk magunkat egy állandó elalvás előtti rutinhoz. Egy citromfű tea elkortyolása mellett lapozzuk át a kedvenc magazinunkat vagy olvassunk pár oldalt. Törekedjünk arra, hogy a napi edzést lehetőleg ne közvetlenül az elalvás előtti órákban végezzük.
  • A bőr változásaira reagálva ne a kozmetikai arzenálhoz nyúljunk feltétlenül. Fogyasszunk sok folyadékot, száraz bőr esetén pedig ne fürödjünk a szükségesnél többször.
  • Életünknek ebben a szakaszában a fejfájás és migrén is erőteljesebben jelentkezhet, de van egy jó hírünk: a menstruáció elmaradásával ez mérséklődik. Addig is készítsen a fejfájása jelentkezéséről naplót, hogy megfigyelhesse, valóban a ciklushoz köthető-e.
  • Nem utolsó sorban pedig gondoljunk csak arra, hogy a változókort követően mennyivel kevesebb gondot kell majd fordítanunk a fogamzásgátlásra, és sokkal szabadabbá válhatunk a hálószobában is!

 

A legfontosabb, hogy fogadjuk el önmagunkat!

A változókor legtöbb esetben nem könnyű a nőnek, ám mégis próbáljunk meg pozitívan állni hozzá. Ha elfogadjuk a változást, mentálisan is megkönnyítjük ezt az átmeneti időszakot. Mégpedig azért, hogy a végén másképp, ám mégis teljes női mivoltunkban szülessünk újjá!

EZ IS ÉRDEKELHETI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.