2024.november.21. csütörtök.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

A Sziget Fesztivál látogatói is rákaptak a halra

5 perc olvasás

index_181.jpgA „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány faházánál a Sziget Fesztiválon hét napon keresztül, napi 1000 adag halas kóstolófalat várta a látogatókat. Európa egyik legnagyobb multikulturális rendezvénye kitűnő alkalom, hogy a világ számos pontjáról érkező fesztiválozók megízlelhessék az egészséges és kiváló minőségű hazai halakat.

Füstölt halfilé, halpástétom, grillezett halfasírt és halchips is szerepelt azon a menüsoron, amelyet a Sziget Fesztivál közönségének kínáltak a rendezvény ideje alatt a „Kapj rá!” kampány standján. A kiváló hazai édesvízi halakat – pontyot, afrikai harcsát és pisztrángot – felvonultató kóstoltatás nagy népszerűségnek örvendett, a faház körül a rendezvény minden napján folyamatos volt az érdeklődés.

A „Kapj rá!” kóstoltató roadshow egyik legfontosabb nyári állomása a Sziget Fesztivál – mondta el a MAHOP Irányító hatóság megbízásából a kampány koordinálásával megbízott Agrármarketing Centrum újdonsült ügyvezető igazgatója, a fesztivál utolsó napján szervezett sajtótájékoztatón. Ondré Péter hangsúlyozta: az ilyen és ehhez hasonló rendezvények azért fontos állomásai a kampánynak, mert a fogyasztók nem csak megismerhetik, de meg is ízlelhetik a finom és egészséges édesvízi halakat. A kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyekből egyrészt praktikus tanácsokat kaphatnak a hal elkészítésével kapcsolatban, másrészt egészséges és változatos receptekkel örvendeztethetik meg családjukat. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a kampány egyik legfőbb üzenete, hogy a halat nem csak rántva és olajban sütve lehet elkészíteni, hanem számos változatos, egészséges és egyszerű módja létezik a halételek elkészítésének.

Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére valamivel több, mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek keretében kiemelt cél a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) által megteremtett termelői bázisok, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozások fejlesztése, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességének növelése, valamint a halételek fogyasztásának népszerűsítése. Kis Miklós, az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára beszédében kitért arra, hogy a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program keretében 2018 augusztusáig – a standard felhívások esetében – csaknem 1,5 milliárd forint összegben születtek támogatói döntések, amelyhez kapcsolódóan a nyertes pályázók már megkapták a támogatói okiratokat. További jó hír, hogy előreláthatóan nyár végéig további 1,5 milliárd forint sorsáról születhet döntés, ami hozzájárul a fejlesztési elképzelések megvalósításához.

Lévai Ferenc, a MAHAL szóvivője a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a nemzetközi trendek alapján is jól érzékelhető, hogy a halfogyasztás világszerte egyre népszerűbb. A Magyarországon tenyésztett minőségi halakból rendkívül sokféle étel készíthető, a boltokban pedig már számtalan feldolgozott termék is kapható. A hal ráadásul nem csupán egészséges, a fogyasztása is biztonságos, hiszen hazánkban az élelmiszerellenőrzések e téren még az EU átlagnál is szigorúbbak. A magyar hal tehát nem csak finom, de egészséges és biztonságos élelmiszer is! „Halra Magyar!” – húzta alá felszólalásában a szakmai szervezetet képviselő szóvivő.

A nyár folyamán még számos rendezvényen kereshetik fel a „Kapj rá!” faházát az érdeklődők. Augusztus végéig többek között a Fonyódi Harcsafesztiválon és a Szegedi Nemzetközi Tiszai Halfesztiválon is rákaphatnak a halra.

A „Kapj rá!” kampányról:

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarországnak a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.

 

A „Kapj rá!” roadshow további állomásai:

  1. Fonyódi Harcsafesztivál, Fonyód, 2018.08.24-25.
  2. Szegedi Nemzetközi Tiszai Halfesztivál, Szeged, 2018.08.31-09.02.
  3. Györöki Szüret és Halfőző fesztivál, Balatongyörök, 2018.09.01.
  4. MA-HAL 44. Országos Halfőző Verseny, Tiszafüred, 2018.09.01.

EZ IS ÉRDEKELHETI

szexualpszichologus 18 perc olvasás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.