Accenture felmérés az IT teljesítmény javításának lehetõségeirõl -Szemelvények a CEBC konferenciáján elhangzott elõadásból
5 perc olvasásAz Accenture IT elemzõ cég telekommunikációs partnere, Orosz Zoltán elõadása arról szólt, mit ért az Accenture az IT következõ lépcsõfokán, miért éri meg a cégeknek az egyre nagyobb teljesítmény felmutatása.
Az Accenture IT elemzõ cég telekommunikációs partnere, Orosz Zoltán elõadása arról szólt, mit ért az Accenture az IT következõ lépcsõfokán, miért éri meg a cégeknek az egyre nagyobb teljesítmény felmutatása.
Sportból vett tapasztalat alapján elmondható; nem érdekes milyen mostohák a körülmények, mennyire reménytelennek látszik a gyõzelem, a kiemelkedõ teljesítmény igazi példamutatói mindig a legjobbra törekednek!
Vonatkoztatható ez a IT világára is, az Accenture legfrissebb globális kutatási programja szerint.
Az Accenture most fejezte be elsõ fázisát annak a globális kutatási programnak (Global Survey of GIOs), mely azonosítani akarta, mely tényezõk segíthetik az IT teljesítményének javítását, a felsõvezetõk munkáját.
A felsõvezetõk nagy része tisztában van azzal, hogy az IT mibe kerül, de kevesen vannak, akik annak teljesítményét mérik is. A kutatás tisztázni kívánta, hogyan kellene menedzselni a technológiát az IT vezetõk szerint, ahhoz képest, ahogyan az ma zajlik.
A kérdések öt nagy csoportja;
Innováció, integráció, indusztrializáció, információ és infrastruktúra.
Ez az öt kérdéskör reprezentálta az IT vezetõk befektetési kategóriáit, a tökéletesítés ill. a kimagasló teljesítmény érdekében.
Az infrastruktúra szabványosítja, optimalizálja és biztosítja a technológiai hátteret, az integráció hídként köti össze az alkalmazásokat és a technológiát, a megfelelõen hasznosított információ segít a jobb döntéshozásban, az indusztrializáció alapelvei szabványosítják az IT munkafolyamatokat, növelve ezzel a hatékonyságot és a teljesítményt, s végül a technológiai innováció új fejlõdési lehetõségeket teremt a jövõben.
A felmérés olyan útitervet eredményezett, mely megmutatta, hogyan lehet az IT beruházásokat a vállalati teljesítmény fokozására használni, ahelyett hogy egyszerûen csak a költségcsökkentés eszközei legyenek.
Több mint 400 IT vezetõvel készült interjú világszerte, elsõsorban az Egyesült Államokban, Európában, de bevonták Argentínát is és tervezik, hogy újabb régiókra (pl. Kínára és Japánra) is kiterjesztik a felmérést. A 2005-ben kezdõdött felmérés keresztmetszetét adta az ipari és kormányzati szektornak, benne a Fortune 1000-hez tartozó cégnek, nagy kormányzati szerveknek. CIO vagy mérvadó IT vezetõkkel.
Mit mutat a felmérés?
Amikor az IT költségek nem befektetésként realizálódnak, sok vállalkozás túl sokáig vár, amíg eljut arra a döntésre, hogy megpróbáljon az addigiakon változtatni. Sokszor ezt csak akkor teszik meg, amikor már a gondok nyilvánvalóvá válnak. A kiemelkedõ vállalatok ezzel szemben tudják, hogy egy erõsebb pozícióból a legérdemesebb változtatni.
De miért kellene változtatni?
A tanulmány szerint az IT vezetõk számos kihívással néznek szembe, pl. hogyan lehet a költségeket úgy csökkenteni, hogy ne sérüljön a szolgáltatási színvonal? Az IT költségek nagy része nem beruházás, nem értéket teremt, ill. nem új képességeket hoz létre, hanem inkább a meglévõ helyzetet rögzíti. Felmerül a kérdés, biztos, hogy a leghatékonyabban költöm el a rendelkezésre álló keretet? (Az IT elõtt több áll és nagyobbak az üzleti követelmények, mint amennyi költségkeret rendelkezésre áll.)
A kiemelkedõ teljesítmény meghatározható, számszerûsíthetõ és elérhetõ!
Egyre több vállalat ragadja meg a nagy piaci ötletekben rejlõ lehetõségeket, követve azt a néhány piacvezetõ céget, azokat a kiemelkedõen teljesítõ vállalatokat, amelyek aktívan és szisztematikusan teremtik meg piaci elõnyüket, diktálva az iramot.
Amennyiben elemezzük azon vállalatok IT-hez való hozzáállását, melyek kimagasló eredményeket tudtak felmutatni az elmúlt években, azonosíthatók az elemek, melyek hozzájárultak a sikerhez, ezeket célszerû megfontolni és követni.
Ezek a cégek agresszívebben alkalmazzák az új technológiákat, több idõt töltenek új képességek kiépítésre, mint a meglévõk javítására, nagyobb figyelmet fordítanak a teljesítmény mérõszámaira és nagyobb a hangsúly az online tranzakciók használatában is.
Az Accenture szerint;
a kiemelkedõ teljesítmény meghatározható, számszerûsíthetõ és – ami a legfontosabb – elérhetõ!
Van lehetõség a kihívásoknak megfelelni és hatékony IT támogatást biztosítani az üzlet számára.
Ehhez a kitörési lehetõséget azon alapelvek alkalmazása jelentheti, amely elsõdlegessé teszi a teljesítményt a költséggel szemben, amely lehetõvé teszi a megfelelõ teljesítmény-mérési rendszer bevezetését, amely az üzleti igényekbõI kiindulva indusztrializálja a tevékenységeket, valamint, amely a szállítókat partnerként kezeli és az IT beruházásokat nem egyszeri esetként, hanem a napi élet szerves részeket menedzseli.
Orosz Zoltán elõadása amely a CEBC 2007.május 23-i konferenciáján hangzott el.
Harmat Lajos