Május 1-jétől cégmérettől függetlenül, az összes kis- és középvállalkozásnak „egy kézből" kínálja minden pénzügyi termékét az OTP Bank. A kkv üzletág ügyfélkörének és termékválasztékának egyidejű kiszélesítésével a pénzintézet jelezni kívánja, hogy nem csak lakossági bank, hanem legalább ennyire hangsúlyos szereplő a vállalkozói piacon is. A pénzintézet szakértői szerint a piaci folyamatokat jól jelzi, hogy 2014 első négy hónapjában mintegy 20 százalékkal több új vállalkozói számlát nyitottak a banknál, mint az elmúlt év hasonló időszakában.

 

Május 1-jétől cégmérettől függetlenül, az összes kis- és középvállalkozásnak „egy kézből" kínálja minden pénzügyi termékét az OTP Bank. A kkv üzletág ügyfélkörének és termékválasztékának egyidejű kiszélesítésével a pénzintézet jelezni kívánja, hogy nem csak lakossági bank, hanem legalább ennyire hangsúlyos szereplő a vállalkozói piacon is. A pénzintézet szakértői szerint a piaci folyamatokat jól jelzi, hogy 2014 első négy hónapjában mintegy 20 százalékkal több új vállalkozói számlát nyitottak a banknál, mint az elmúlt év hasonló időszakában.

 

Az ügyfélkiszolgálás színvonalának további emelkedésére, az ügyfélorientált gondolkodásmód erősödésére, valamint az elérhető szolgáltatások körének bővülésére számíthatnak az OTP Business vállalati ügyfelei a pénzintézetnél végrehajtott szervezeti átalakításnak köszönhetően. Ennek eredményeképpen május 1-jétől cégmérettől függetlenül, az összes kis- és középvállalkozásnak egy kézből kínálja minden pénzügyi termékét az OTP Bank Business üzletága. Csonka Tibor ügyvezető igazgató hangsúlyozta, a kihívást a kis- és középvállalatok számára nyújtott banki szolgáltatásokban az jelenti, hogy a piac viszonylag gyorsan változik. Az OTP Business vezetője szerint, ennek az ügyfélkörnek nem egyszerű hitelt nyújtani, hiszen a cégek jó része alultőkésített, és sok esetben nem is a vállalkozásban jelenik meg a jövedelem. Ugyanakkor nem szabad elfeledni, hogy az összes hazai munkavállaló legalább ötven százalékát ezek a vállalkozások foglalkoztatják, így a gazdaság szempontjából meghatározó jelentőségű szegmensről van szó" – hangsúlyozta Csonka Tibor.

Az ügyvezető igazgató úgy véli, az OTP Business számára az idei év akár vízválasztó, de legalábbis egy új trend kiindulópontja is lehet, legalábbis erre utalnak eredményeik: az év első négy hónapjában mintegy 20 százalékkal több új vállalkozói számlát nyitottak az ügyfelek, mint tavalyi év hasonló időszakában.

Az OTP Business a közelmúltban végzett felmérése egyébként arra mutatott rá, hogy míg korábban a minél alacsonyabb költség elérése volt az elsődleges szempont a bankválasztás során, mára a banki kapcsolattartó felkészültsége és szakértelme jóval fontosabbá vált a vállalkozások számára.

A vállalati hitelezésnek jelentős lökést adott a Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett Növekedési Hitelprogram (NHP) is, amelynek köszönhetően a vállalkozások mindössze 2,5 százalékos hiteldíj mellett juthatnak kölcsönhöz. A hitellel megvalósított fejlesztések, beruházások révén új tevékenységeket tudnak elindítani, vagy a korábbi termelési, szolgáltatási volument képesek fokozni – összegzi tapasztalatait Csonka Tibor, aki szerint, a cégek többségét továbbra is a fokozott óvatosság jellemzi, mégis egyre többen szánják rá magukat arra, hogy új hitelek felvételével élénkítsék üzletmenetüket és ezzel párhuzamosan növeljék árbevételüket. Jó példa erre az egyik OTP Business ügyfél, aki 10 millió forint hitelt vett fel az NHP keretében, amellyel korábbi 150 milliós árbevétele 210 millióra emelkedett – mondta el az ügyvezető igazgató. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük