Igazodjon ki rajta, aki tud!Igazodjon ki rajta, aki tud!Az európai energiapolitika egyik pillére a lakossági felhasználás, ezért különösen fontos, hogy átlátható, összehasonlítható villanyszámlákat kapjanak a fogyasztók – mondta Herczog Edit EP képviselő, amikor üdvözölte, hogy az Európai Bizottság egységes áramszámlát szeretne bevezetni mind a 27 tagállamban.

Igazodjon ki rajta, aki tud!Igazodjon ki rajta, aki tud!Az európai energiapolitika egyik pillére a lakossági felhasználás, ezért különösen fontos, hogy átlátható, összehasonlítható villanyszámlákat kapjanak a fogyasztók – mondta Herczog Edit EP képviselő, amikor üdvözölte, hogy az Európai Bizottság egységes áramszámlát szeretne bevezetni mind a 27 tagállamban.

Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos egy sajtónyilatkozatában azt mondta, hogy a jövőben az áramszámlának egyszerűnek, könnyen és egyértelműen összehasonlíthatónak kell lennie valamennyi uniós országban. A tervek szerint az egységes számlán, amellett, hogy közérthető lesz, feltüntetnék azt is, hogy a hálózati veszteség milyen arányban van kiszámlázva a fogyasztónak. A fogyasztóvédelmi biztos korábban ígéretet tett arra, hogy 2009 folyamán a lakossági villamosenergia-piacon elemzést végeznek az ajánlatok összehasonlíthatóságára, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra és a számlázásra vonatkozóan.

Herczog Edit, az Európai Parlament Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi Bizottságának tagja szerint, ha a fogyasztók a villamosenergia árakról és díjszabásokról objektív és átlátható információkat kapnak, ez talán az intelligensebb szolgáltatókat is rádöbbenti arra, hogy hol lehet a fogyasztói elégedettséggel versenyelőnyt teremteni. A fogyasztóbarátság elnyerése a piaci szereplők számára különösen fontos lehet azután, hogy a Fogyasztói piacok eredménytáblájának második éves jelentése szerint a fogyasztók számára az egyik legtöbb bosszúságot okozó szolgáltatási terület éppen az energiaellátás volt.
    
A szocialista politikus felhívta figyelmet arra, hogy az említett jelentésben az elektromos- és gázellátás kapcsán a fogyasztók leginkább a szolgáltatások árát vitatták, és a megkérdezetteknek csak kevesebb, mint kétharmada vallotta magát elégedettnek energiaszolgáltatójával. A válaszadók kb. 60 százaléka számolt be az árak emelkedéséről, míg tarifacsökkenést mindössze nagyjából 3-4 százalékuk tapasztalt. Az energiaellátás mégis az a terület, ahol a fogyasztók a legkevésbé hajlanak szolgáltatóváltásra, pedig ez kulcsfontosságú volna a verseny fenntartásához a piacokon – emlékeztetett a szocialista EP képviselő.

(MSZP)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük