http://www.ses-astra.com/consumer/hu/about-astra/index.phphttp://www.ses-astra.com/consumer/hu/about-astra/index.php

A SES ASTRA új műholdjának, az ASTRA 1N-nek a tervezésével és megépítésével újra az Astrium, európai műholdgyártó céget bízta meg. A mesterséges égitest fellövését 2011-re tervezik és a keleti 19,2 fokra, az ASTRA fő orbitális pozíciójára állítják. A műhold elsősorban a német, francia és spanyol piacok számára biztosítja szolgáltatásait, a fogyasztókat folyamatos működési és ún. backup műholdas kapacitással látja el ezen a pozíción. A várhatóan 15 évig működő ASTRA 1N a Ku frekvenciasávon fog működni, 55 páneurópai lefedettséget adó transzponderrel.

 http://www.ses-astra.com/consumer/hu/about-astra/index.phphttp://www.ses-astra.com/consumer/hu/about-astra/index.php

A SES ASTRA új műholdjának, az ASTRA 1N-nek a tervezésével és megépítésével újra az Astrium, európai műholdgyártó céget bízta meg. A mesterséges égitest fellövését 2011-re tervezik és a keleti 19,2 fokra, az ASTRA fő orbitális pozíciójára állítják. A műhold elsősorban a német, francia és spanyol piacok számára biztosítja szolgáltatásait, a fogyasztókat folyamatos működési és ún. backup műholdas kapacitással látja el ezen a pozíción. A várhatóan 15 évig működő ASTRA 1N a Ku frekvenciasávon fog működni, 55 páneurópai lefedettséget adó transzponderrel.

Az ASTRA 1N az Eurostar E3000 platformra épül majd. Az E3000 a legújabb verziója az Astrium által gyártott "Eurostar" sorozatnak, mely kiemelkedően megbízható a kereskedelmi szolgáltatások terén. Jelenleg 11 Eurostar E3000 van pályán és további 13 műhold elkészítésére érkezett megrendelés. Az ASTRA 2B, 1M és 3B után az ASTRA 1N a negyedik ASTRA műhold, melyet az Astrium készít el.

A SES Astra jelenleg 5 műholdat működtet a keleti 19,2 fokon (ASTRA 1F, 1G, 1H, 1KR és 1L), a rendelkezésre álló 120 Ku-sávos frekvencián. Az ASTRA 1KR és az ASTRA 1L holdakat az elmúlt két évben indították el, az ASTRA 1M-et pedig a tervek szerint 2008 utolsó negyedévében bocsátják útjára. Az ASTRA 1N pályára állítása után a SES Astra továbbra is működteti a rendelkezésre álló 120 frekvenciát és transzpondert a keleti 19,2 fokon, négy műholdon (ASTRA 1KR, 1L, 1M, 1N), emellett pedig szatelitek közötti backup1 kapacitást is biztosítani fog. Az ASTRA 1N kezdetben az ASTRA 1G-t helyettesíti, melyet így a műholdas flotta másik orbitális pozícióján lehet majd használni.

"Fontosnak tartjuk, hogy fő üzleti tevékenységünket folyamatosan fejlesszük annak érdekében, hogy műholdas flottánk magas teljesítményét és hatékonyságát tovább erősítsük. Így az ASTRA 1N műhold beszerzése újabb stratégiai lépésnek számít" mondta Ferdinand Kayser, a SES Astra elnöke és ügyvezető igazgatója. "Az ASTRA 1N műhold pályára állításával széleskörű áthelyezési programunk befejeződik. Ennek köszönhetően a keleti 19,2 fok fő orbitális pozíciónk megújult műholdas flottája a következő évtizedben is kiváló minőségű szolgáltatásokat biztosít a fogyasztók számára. Felkészültünk arra, hogy kielégítsük a digitális és HD kapacitás iránti megnövekedett igényt és további jelentős növekedési potenciált biztosítunk a fontos európai piacok számára."

"Az Astra 1N műhold elkészítésére felkért Astrium nagy szakmai tapasztalattal rendelkező gyártó, így örömünkre szolgál, hogy a cég kiváló műszaki csoportjaival dolgozhatunk együtt" mondta Martin Halliwell, a SES vállalatcsoport műhold beszerzési folyamatait felügyelő SES Engineering elnöke.

"Nagy megtiszteltetés, hogy az Astrium hosszú távú ügyfele, a SES vállalatcsoport, legutóbbi rendelésével újra megerősítette az Eurostar E3000 sorozatba vetett bizalmát" mondta Evert Dudok, az Astrium Satellites ügyvezető igazgatója. "A műszaki szakértelmet érintően azonosak a meglátásaink, örömmel tartjuk fent az eddigi rendkívül sikeres együttműködést. A kitűnő kapcsolat csapatainknak köszönhető, akik legutóbb együtt dolgoztak az idén fellövésre kerülő ASTRA 1M műholdon, illetve a jelenleg gyártás alatt álló ASTRA 3B holdon."

A SES ASTRA magyar nyelvű oldala és csatornakeresője

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük