Az energia és klíma csomag nem csökkenti számottevően a közlekedési káros anyag kibocsátást
2 perc olvasásAz európai vasúti szektorhoz csatlakozva a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés üdvözli, hogy az Európai Parlament 2008. december 17-én elfogadta az energia- és klímacsomagot, ami fontos lépés az európai alacsony szénkibocsátású gazdaság megteremtéséhez. Ugyanakkor csalódottságát fejezi ki, hogy az Európai Unió nem tett sokkal következetesebb és határozottabb lépéseket a közlekedési szektor szén(dioxid) kibocsátásának csökkentésére.
Az európai vasúti szektorhoz csatlakozva a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés üdvözli, hogy az Európai Parlament 2008. december 17-én elfogadta az energia- és klímacsomagot, ami fontos lépés az európai alacsony szénkibocsátású gazdaság megteremtéséhez. Ugyanakkor csalódottságát fejezi ki, hogy az Európai Unió nem tett sokkal következetesebb és határozottabb lépéseket a közlekedési szektor szén(dioxid) kibocsátásának csökkentésére.
A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés által képviselt magyar vasúti szektor elismeri, hogy a csomag Európai Parlament és Európai Bizottság által elfogadott közlekedéssel kapcsolatos elemei ösztönzik a közlekedés környezetbarátabb formájára, a vasútra való áttérést. Sajnálatos azonban, hogy a CO2 kibocsátási kvóták értékesítésének bevétele – a Parlament Környezetvédelmi Bizottságának korábbi álláspontjával ellentétben – nem a közlekedés károsanyag-emissziójának csökkentésére kerül felhasználásra. Az EU intézmények közötti utolsó pillanatban létrejött kompromisszum eredményeként a tagállamok ezeket a bevételeket szabadon használhatják fel.
Az HUNGRAIL Egyesülés álláspontja, hogy a kötöttpályás közlekedés, a vasúti szállítás részarányának növelése a megfelelő eszköz az éghajlatváltozás elleni küzdelemben és a fenntartható fejlődés biztosításához. A célok eléréséhez azonban egységes uniós és hazai környezetvédelmi politikára van szükség.