Az ügyfelek tudatosságát a lakásbiztosítási penetráció is mutatja, ennek erősítésében pedig nagy szerepet játszik az internetes szerződéskötés térnyerése. Míg évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány elérte a hetven százalékot. A környező országokban nagyjából hasonló tendenciákat figyelhetünk meg; kivételt képez Románia, ahol az ingatlanok alig tíz százaléka biztosított, a másik végletet Csehország és Németország jelenti, 80 százalék feletti penetrációval. Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek, de az innovatív, extra szolgáltatások iránt is felkeltik az ügyfelek igényét.

Az ügyfelek tudatosságát a lakásbiztosítási penetráció is mutatja, ennek erősítésében pedig nagy szerepet játszik az internetes szerződéskötés térnyerése. Míg évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány elérte a hetven százalékot. A környező országokban nagyjából hasonló tendenciákat figyelhetünk meg; kivételt képez Románia, ahol az ingatlanok alig tíz százaléka biztosított, a másik végletet Csehország és Németország jelenti, 80 százalék feletti penetrációval. Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek, de az innovatív, extra szolgáltatások iránt is felkeltik az ügyfelek igényét.

 

A Genertel direktbiztosító nemzetközi hálózatában végzett felmérésből kiderül, hogy a magyarországi lakásbiztosítási penetráció az európai országokhoz képest a középmezőnyben helyezkedik el. A MABISZ adatai szerint 71 százalék a lakásbiztosítással rendelkező háztartások aránya, ami több mint 3 millió szerződést jelent. Az európai uniós országok vegyes képet mutatnak; Németország és Csehország a felső mezőnyben helyezkedik el; a biztosítottsági arány megközelíti, illetve meghaladja a nyolcvan százalékot, Lengyelországban ötven, Olaszországban huszonöt, míg Romániában alig tíz százalékos a penetráció.

A Cseh piac rendkívül telített, számos alap- és kiegészítő szolgáltatás, valamint magasabb díj jellemzi, a lengyel piac ezzel szemben mindkét szempontból mérsékeltebb képet mutat. Romániában kettőség figyelhető meg:  az ügyfelek döntő többsége alacsony fedezeti körrel és díjjal, a meglévő hiteléhez kapcsolva köti a biztosítását, a többiek önkéntes indíttatásból viszont inkább az összetettebb, drágább biztosítások iránt érdeklődnek. „A penetráció mértéke jellemzi a piac fejlettségét, úgy a szolgáltatás színvonalában, a termék fejlettségében, mint az átlagdíjak nagyságában. Szerepet játszik az értékesítési csatornák száma és minősége, valamint a kötési lehetőségek, mindezek együttes hatása alapvetően befolyásolja a biztosított lakások számát is egy adott országban." – mondta Csikós Dániel, a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója.

A Genertelnél a termék bevezetése óta közel hétezer lakásbiztosítási szerződést kötöttek, döntő részben az interneten. A szerződések átlagdíja éves szinten 21 400 ezer forint, ami a direktbiztosítási értékesítési modellből adódóan a piaci átlagárnál (MABISZ adat szerint: 26 900 Ft) 21 százalékkal olcsóbb szintet jelez. „Az uniós statisztika szerint a magyar lakásbiztosítási tarifák az alsó szegmenshez tartoznak, de Olaszországban és Spanyolországban is hasonlóan alacsony árak figyelhetők meg. Mindez összefüggésben van azzal, hogy ezeken a piacokon egyre jelentősebb a direktértékesítési modell elterjedése" – tette hozzá Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója.

Annak ellenére, hogy az ügyfelek a lakásbiztosítást is elsősorban az ár alapján választják, ma már egyre többeknek fontos a szolgáltatás minősége, és a kiegészítő módozatok köre is. A klasszikus vagyonbiztosítás-és kiegészítő fedezeteken kívül napról-napra népszerűbbek itthon is a baleset-és felelősségbiztosítási többletszolgáltatások. A Genertel adatai szerint a legnépszerűbb fizetős kiegészítők itthon a készpénzlopás, rablás és tolvajlás elleni biztosítások, emellett a különböző vészelhárító-és asszisztencia-szolgáltatások, amelyekkel az ügyfelek az előre nem látható kiadások ellen próbálják védeni magukat. Olaszországban hasonló tendencia figyelhető meg, míg például a német piacon sajátosan erős a kerékpárlopásra kiterjedő extra szolgáltatás iránti igény.

A legkedveltebb extra szolgáltatások a Genertelnél kiegészítő biztosítást kötők százalékában

 

Extra szolgáltatás

Az igénybevevők aránya

Készpénz csomag (készpénzrablás, tolvajlás ellen)

36%

Komfort csomag (bankkártya lopás, zárcsere költség, fagyasztott élelmiszerek) megromlása

29%

Bővített üvegtörés (bútorüvegek, tükörüveg, kerámia főzőlap, akváriumüveg stb.)

20%

Jogvédelem

11%

 

 Forrás: Genertel direktbiztosító, 1000 fős lekérdezés alapján

 Az egyik legérdekesebbnek tűnő, itthon és külföldön is egyre népszerűbb extra szolgáltatás, a családi jogvédelem, amely kártérítési-, büntetőjogi és szabálysértési, munkaügyi- valamint általános szerződéses viták esetén a jogi szakmai segítséget és anyagi támogatást nyújt, akár többszázezer forint erejéig. Ez a szolgáltatás az európai biztosítók többségénél nem képezi részét az alap biztosítási csomagnak, jellemzően külön termékként értékesítik. Itthon is egyre több társaság nyújtja ezt a szolgáltatást; a Genertelnél a két hónapja bevezetett és a biztosítást kötők közel egyharmada számára vonzó családbarát csomagban alapfedezetként, míg az alapbiztosításhoz külön díj mellett igényelhető.

 „Az online értékesítés gyors piaci innovációt, új termékeket és szofisztikált, kiegészítő szolgáltatásokat tesz lehetővé. Bár ma még ezek nagy része pótlólagos díj mellett vehető igénybe, a tendencia mindenképpen az, hogy egyre több elem beépül az alapszolgáltatásokba" – mondta Sebestyén László.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük