1.1.  

A Millward Brown által a D-Link megbízásából készített részletes felmérés eredményei szerint a magyar internetezők 71%-a vásárolt legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben. Az online vásárlásban a férfiak járnak az élen, akiknél elsősorban az ár és a zsúfolt üzletek elkerülése a legfontosabb tényezők. A nők ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, és kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek. Sok vásárló idegenkedik az online fizetéstől, és használ készpénzt. A felmérésből kiderül, hogy a webes vásárlás folyamatába beépült az árösszehasonlító oldalak használata is.

 1.1.  

A Millward Brown által a D-Link megbízásából készített részletes felmérés eredményei szerint a magyar internetezők 71%-a vásárolt legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben. Az online vásárlásban a férfiak járnak az élen, akiknél elsősorban az ár és a zsúfolt üzletek elkerülése a legfontosabb tényezők. A nők ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, és kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek. Sok vásárló idegenkedik az online fizetéstől, és használ készpénzt. A felmérésből kiderül, hogy a webes vásárlás folyamatába beépült az árösszehasonlító oldalak használata is.

A D-Link megbízásából készített felmérés 500 fős mintán vizsgálta a magyar internetezők online vásárlási szokásait lakóhely és iskolázottság szerint a 14 és 69 év közötti korosztályban. A 71%-os online vásárlási arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, magas iskolázottságúakra és férfiakra igaz, a legfontosabb szempontok az ár, a tömeg elkerülése és a széles kínálat. Számos más jellemző derült még ki a felmérésből: a vásárlók 66%-a használ árösszehasonlító oldalt, és 90%-uk ad más vásárlók véleményére, mely a termékről szerzett információ legmegbízhatóbb forrása számukra.

Mit, hol, mennyiért?

Az árösszehasonlító oldalak és más vásárlók véleményei a legfontosabb döntési tényezők a felmérésben megkérdezettek szerint. Bár a webáruházak mellett szóló érveknél az emberek 56%-a az alacsonyabb ár, 42%-a az otthonról való kényelmes vásárlás, 31%-uk a széles választék, 23% pedig időhiány miatt választja az online boltokat, szintén fontos 37% számára a bolt megbízhatósága, 22%-nak a garanciális feltételek, 15%-uk pedig a fizetési feltételek ismeretében dönt az adott bolt mellett.

Online vásárlás kapcsán csupán a megkérdezettek 19%-ának volt negatív élménye, és ezek háromnegyede a termékből adódik, annak szállítás közbeni sérülése, vagy meg nem érkezése a jellemző. Garanciával, fizetéssel és szállítással csupán a vásárlók 6, 10 és 17%-ának volt problémája.

Férfiak és nők, demográfiai különbségek

A felmérés jelentős különbségeket mutatott a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalt, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.

Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont, nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban. A hazai alacsony hitelkártya szám miatt a vásárlók 81%-a használ készpénzt fizetéskor, 43%-uk átutalással fizet, és csupán 16%-uk használ hitelkártyát, még kevesebb online vásárlásra szolgáló kártyát.

Online vásárlás népszerűbbé tétele

A kutatásból kiderül, hogy azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62%-ban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontatktushoz. 37%-uk tart az online fizetéstől, 23% fél, hogy család áldozata lesz, 16% nem tud eleget az online vásárlásról, 13% az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja. Azok fenntartását, akik ragaszkodnak a fizikai kapcsolathoz a termékkel nehéz megoldani. Az online fizetéstől és egyéb kellemetlenségtől tartókat könnyebb befolyásolni őszinte üzeneteket közvetítő kampánnyal, korrekt kereskedéssel. A nők és a fiatalabb korosztály hajlandóságát növelendő fontos lépés lehet az online vásárlás megváltoztatása úgy, hogy az nagyobb élményt kínáljon. Az ehhez kapcsolódó ATL kampány népszerűsítheti az élménydús online vásárlást.

 

2.2. 3.3. 4.4.
5.5. 6.6. 7.7.
8.8. 9.9. 10.10.
11.11. 12.12. 13.13.

A Millward Brown több mint harmincéves múltra visszatekintő a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb kutató cégévé nőtte ki magát. Jelenleg 43 országban több mint 70 vezető vállalattal dolgozik együtt. Újszerű gondolkodással és az adott piaci helyzetnek megfelelő megoldással igyekszik a vállalatok marketingkutatási feladatait ellátni, abban segítséget nyújtani

http://www.dlink.co.uk/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük