http://www.obh.hu/http://www.obh.hu/ Az állampolgári jogok biztosa üdvözli, hogy az Önkormányzati Minisztérium nem vitatja tovább a tűzoltók túlszolgálati idejének számítását, annak díjazását, és a lehető leggyorsabb megoldásra törekszik a túlmunka évek óta elmaradt kifizetésénél. A megoldáshoz vezető utat még 2006-ban az általános ombudsman helyettesének ezzel is foglalkozó jelentése nyitotta meg.

 

  
    

http://www.obh.hu/http://www.obh.hu/ Az állampolgári jogok biztosa üdvözli, hogy az Önkormányzati Minisztérium nem vitatja tovább a tűzoltók túlszolgálati idejének számítását, annak díjazását, és a lehető leggyorsabb megoldásra törekszik a túlmunka évek óta elmaradt kifizetésénél. A megoldáshoz vezető utat még 2006-ban az általános ombudsman helyettesének ezzel is foglalkozó jelentése nyitotta meg.

 

  
    
Az Európai Unió egy irányelve értelmében a munkaidő az az időtartam, amely alatt a munkavállaló dolgozik, a munkáltató rendelkezésére áll, és tevékenységét vagy feladatát végzi a nemzeti jogszabályoknak és/vagy gyakorlatnak megfelelően. Ebből az is következik, hogy a készenléti jellegű beosztás is munkaidőnek számít – tisztázta már három évvel ezelőtt Takács Albert, az állampolgári jogok országgyűlési biztosának akkori helyettese. Jelentésében megállapította, hogy a készenléti szolgálatot ellátó tűzoltók számára az esetek nagy többségében a hatályos jogszabályokat betartva szolgálatszervezéssel nem lehet biztosítani a heti 40 órás, de még a heti 52 órát meg nem haladó munkaidőt sem.

Több más észrevétel mellett a biztos azt javasolta az igazságügyi és rendészeti, valamint az önkormányzati és területfejlesztési miniszternek, hogy az illetmény számításánál – az Uniós irányelvet is figyelembe véve – a hivatali munkarendben szolgálatot teljesítőkével egyezőként ismerjék el a készenléti jellegű beosztásokban lévők munkáját. 2006-ban Takács Albert az önkormányzati és területfejlesztési miniszternek küldött ajánlásban fogalmazta meg, hogy a korábban számfejtett illetmények esetében is végezzék el szükséges korrekciót. A Legfelsőbb Bíróság 2009. május 12-i felülvizsgálati döntésében ez ügyben a 2004 május 1-i kezdő dátum igénye szerepel.

Szabó Máté ombudsman a hír kapcsán most azt a reményét fejezte ki, hogy a túlmunka díjának visszamenőleges kifizetése nem akadályozza, vagy hátráltatja a tűzoltóságok indokolt technikai fejlesztéseit, amelyek szükségességét a 2006-os jelentés külön is részletezte.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük