A Delog Debreceni Logisztikai Szolgáltató Központ Kft. új logisztikai raktárcsarnoka nem csupán Magyarországon mondható korszerűnek, hanem nemzetközi viszonylatban is élenjáró és környezetbarát megoldásokat alkalmazott – hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára 2011. október 13-án, a csarnok ünnepélyes átadásán.

 

A Delog Debreceni Logisztikai Szolgáltató Központ Kft. új logisztikai raktárcsarnoka nem csupán Magyarországon mondható korszerűnek, hanem nemzetközi viszonylatban is élenjáró és környezetbarát megoldásokat alkalmazott – hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára 2011. október 13-án, a csarnok ünnepélyes átadásán.

 

Völner Pál megnyitó beszédében rámutatott arra, hogy Debrecennek, az ország második legnagyobb városának kivételesen jó logisztikai adottságai vannak. Az M35 autópálya révén a város – Nyíregyházával együtt – a folytonos autópálya-hálózattal értelmezett fejlett Európa keleti végpontja a térségben. A város fontos vasúti csomópont, emellett nemzetközi forgalmat bonyolító repülőtér is működik itt.

 

Debrecen belső hálózatát már jelenleg is képes tehermentesíteni az M35 autópályához tartozó nyugati elkerülő szakasz, amelynek északnyugati továbbfejlesztése épp folyamatban van: az Új Széchenyi Terv forrásaiból 85 százalékos európai uniós támogatással, 11 milliárd forintból valósul meg az új, 12 kilométer hosszú szakasz.

 

Az infrastruktúráért felelős államtitkár beszámolt arról, hogy a Kormány idén elfogadott közútfejlesztési programja alapján a rövid távú programidőszakban elkészül az M35 autópálya további, Debrecen – Berettyóújfalu és ennek folytatásaként az M4 Berettyóújfalu – országhatár közötti szakasza, ami az észak-erdélyi autópálya magyar kapcsolatát biztosítja majd. A beruházás részeként épül meg a Debrecen déli elkerülő, amely egyben a városi repülőtér autópálya-kapcsolatát is jelenti. Ennek logisztikai jelentősége abban is áll, hogy a Delog Ipari Park egyik telephelye így színvonalas közúti kapcsolatot kap – fogalmazott.

 

Völner Pál megemlítette, hogy a logisztikai szolgáltató központ kiváló közlekedési, ezen belül vasúti kapcsolatokkal rendelkezik. A vasúti kiszolgálást Debrecen állomáson a Debreceni Konténerterminál biztosítja. Mint mondta, a vasúti korridor fejlesztése kiemelt cél a magyar közlekedéspolitikában. Debrecen vasútállomás a Budapest – Szolnok – Debrecen – Záhony TEN-T vasútvonalon helyezkedik el, fontos eleme a kelet-nyugati irányú árufuvarozási tranzitfolyosónak. A vasútvonalon eddig elvégzett és előkészítés alatt álló, továbbá a tervezett határon átnyúló fejlesztések – pl. a Debrecen-Nagyvárad vasúti kapcsolaté – a Debreceni Logisztikai Központ versenyképességének növelését is szolgálják.

 

A raktárcsarnok az Új Széchenyi Terv keretében közel 1,3 milliárd forintból, 650 millió forintos európai uniós támogatással valósult meg. A csaknem tízezer négyzetméter alapterületű, több mint 12 méter magas csarnokban megújuló energiát felhasználó fűtést alakítottak ki; a levegő-levegő hőszivattyús rendszer fűt, hűt és használati meleg vizet is biztosít. A rendszer működtetéséhez tisztán elektromos energia szükséges, amely a csarnok óriási tetőfelületét kihasználva bármikor kiváltható áram termelésére alkalmas napelemek telepítésével. A takarékos világítást a két hosszanti falon elhelyezett, természetes fényt biztosító hőszigetelt ablaksor segíti.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük