A napokban hároméves együttműködési megállapodást kötött a Xerox és a Michigani Egyetem Közlekedéskutatási Intézete, amelynek célja, hogy együtt keressék a városi mobilitás jövőbeni megoldásait. A program azt is szolgálja, hogy közös erővel feltérképezzék és bővítsék azokat az információs, kommunikációs és tranzakció-alapú folyamatokat, amelyek a közlekedést teszik még gördülékenyebbé, komfortosabbá és nem utolsósorban biztonságosabbá. Továbbá a bevont szakértők arra is keresik a választ, hogyan csökkenthető világszerte az energiafogyasztás, a széndioxid-kibocsátás, illetve ezzel párhuzamosan hogyan javítható az életminőség a városokban.

A napokban hároméves együttműködési megállapodást kötött a Xerox és a Michigani Egyetem Közlekedéskutatási Intézete, amelynek célja, hogy együtt keressék a városi mobilitás jövőbeni megoldásait. A program azt is szolgálja, hogy közös erővel feltérképezzék és bővítsék azokat az információs, kommunikációs és tranzakció-alapú folyamatokat, amelyek a közlekedést teszik még gördülékenyebbé, komfortosabbá és nem utolsósorban biztonságosabbá. Továbbá a bevont szakértők arra is keresik a választ, hogyan csökkenthető világszerte az energiafogyasztás, a széndioxid-kibocsátás, illetve ezzel párhuzamosan hogyan javítható az életminőség a városokban.

A Xerox vizsgálatainak a fókuszában a mobilkommunikációs és az autóipari fejlesztések integrációja áll. Ennek része többek közt az is, hogy az autósok könnyebben találjanak szabad parkolóhelyet, illetve a lehető legegyszerűbben tegyenek eleget az útdíj-fizetési kötelezettségeknek. A Xerox már számos projektet indított ezeken a területeken. Legutóbb az új videó monitoring hálózatot, a Telekocsi-mérőt kezdték el tesztelni Amerikában, amellyel a gyakran jogosulatlanul használt telekocsi-sávokat lehet hatékonyan ellenőrizni. Szintén a Xerox saját fejlesztése a Parkindy, ami egy okostelefonos alkalmazással kombinált rendszer, amely segít a sofőröknek a parkolóhelyek megtalálásában.

A jövő városa projekt ugyanakkor kiterjed arra is, hogy folyamatosan nyomon kövesse az utak minőségét, a közlekedő járművek állapotát és az autóvezetők viselkedését. A vizsgálatok eredményei alapján a kutatók, illetve közlekedésszervezési szakértők 2021-re szeretnének létrehozni egy olyan integrált kommunikációs hálózatot, amelyhez csak Michigan városában húszezer jármű képes egyidejűleg csatlakozni, és azon keresztül a közlekedéshez kapcsolódó tevékenységeit egyszerűen és könnyedén intézni.

 

http://www.mtc.umich.edu/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük