Bemutatkozott a Celeni kollekció
4 perc olvasás
Március közepén mutatkozott be Cselényi Eszter, a Celeni márka alapítója, tervezője és az új 2013-as tavasz-nyári kollekciója a Metropolitan Budapest Showroomban.A kollekció a 'The White Horse' nevet viseli.
Március közepén mutatkozott be Cselényi Eszter, a Celeni márka alapítója, tervezője és az új 2013-as tavasz-nyári kollekciója a Metropolitan Budapest Showroomban.A kollekció a 'The White Horse' nevet viseli.
A nyári kollekció inspirációja a Blaue Riter mozgalom képeiből Franz Mark néhány munkája. Ezen képi világ már régóta közel áll a designer szívéhez, mind motívum, mind pedig színvilág tekintetében. A mai rohanó, globalizált világban, amikor minden felgyorsul és a tradicionális értékek háttérbe szorulnak jó érzés egy kicsit megpihenni a fehér tisztaságában és Franz Mark állatfigurákat ábrázoló festményeinek csodálatában.
A kiegészítők is a két világ, a képek töréspontjait hivatottak mutatni.
A tervező a ruhákon is megjelenő Franz Mark képek harsány színvilágát és karakterét szerette volna ellensúlyozni a csupa tört fehér és fehér tónussal, a letisztult szabásvonalakkal. A nőies, a sejtelmes, a letisztult és ártatlan áll a szexualitással és a harsány dolgokkal szemben.
A tervezőben – akárcsak a kollekcióban – erős, és egyben ellentétes világok és
irányok találkoznak. A Celeni márka hitvallása az, hogy élményt nyújtson az embereknek az öltözködésben és lehetőséget adjon az önkifejezésre, ezáltal hordható, jól kombinálható, és a kiegészítőktől függően bármilyen eseményre felvehető ruhákat kínáljon a mai modern nő számára.
Az új kollekció lookbook képei hamarosan megtalálhatóak lesznek a honlapon.
Az alábbi néhány mondatban Cselényi Eszter vall – saját magáról:
"A Celeni márkát 2010- ben alapítottam, miután a Krea művészeti Iskolára kezdtem járni. Amikor először márkaneveken kezdtem el gondolkozni az jutott eszembe, hogy Édesapám mindig szeretett volna egy fiút, de a mi családunkban, csak lányok születtek, így a Cselényi név nem tud továbbszállni.
Emellett a kezdetektől célom volt, hogy nemzetközi szinten ismertté tudjam tenni ezt a nevet, így olyan hangzást szerettem volna kölcsönözni, ami a világon mindenhol kiejthető, leírható, olvasható, ugyanakkor a család neve is felismerhető benne.
A Krea előtt más területeken tanultam és dolgoztam, de a divat mindig is egy kiemelt részét képezte az életemnek.
Kiskorom óra rajongok a cipőkért, az öltözködésben való önkifejezésért, a nagy márkák világa pedig teljesen magával ragadott már a kezdetek kezdetén.
Mióta tervezéssel foglalkozom, úgy érzem, hogy ez életem értelme, és minden vágyam, hogy megelégedett ügyfeleim legyenek, akik annyira tudnak rajongani azért amit csinálok, amennyire én rajongok az alkotás, mint folyamat minden egyes részletéért .
Hiszek abban, hogy Magyarországon is el fog jönni egy időszak, amikor egyre többen választják a fiatal tervezőket a nagy világmárkák mellett, és az egyedi stílus, illetve magas minőség elnyeri a méltó jutalmát.
Egyre inkább az a véleményem, hogy a világ és a társadalom merőben megváltozott, ezzel pedig a benne élő nők is. A nőiesség azonban örök, és véleményem szerint ezt a tényt vétek lenne eltékozolni.
Mindezt szem előtt tartva, egy olyan márkát igyekszem képviselni, ami kiemeli a nők szépségét, hordható a mindennapokban, előremutató és a kiegészítők hatására mérhetetlenül változatossá, simulékonnyá válik.
A Celeni márkát, melynek minden egyes terméke Magyarországon készül, nem saját, hanem minél több multibrand üzletben igyekszünk árisítani, mely palettát itthon és külföldön egyaránt kitűzött célunk szélesíteni."
Lantai József