Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottság Egészségturizmus albizottsága november 18-án, Bikalon tartotta kihelyezett ülését.

 

Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottság Egészségturizmus albizottsága november 18-án, Bikalon tartotta kihelyezett ülését.

 

Az esemény keretében a résztvevők tájékoztatást kaptak az egészségturizmus aktuális kérdéseiről Dr. Kovács Miklóstól, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkárától. A program részeként Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója prezentáció keretében mutatta be hazánk egészségturisztikai kínálatát és az MT Zrt. egészségturisztikai marketingtevékenységét. A továbbiakban Dr. Sárdi Árpád, a Dél-Dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) elnöke a régió egészségturisztikai fejlesztéseit ismertette, a prezentációk sorát pedig Kollár László cégvezetőnek a Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok projektről tartott előadása zárta. A prezentációk után a résztvevők megtekintették az új beruházást is.

Az egészségturizmus növekvő jelentőségét jól szemlélteti, hogy Magyarországon minden harmadik, szállodában eltöltött vendégéjszaka gyógy és wellness szállóban realizálódik. Az MT Zrt. számos eszközzel hívja fel a bel- és külföldi utazók figyelmét hazánk egészségturisztikai kínálatára. A Társaság egészségturisztikai kiadványai angol, német és lengyel nyelvi változatban jelennek meg, a regionális magyar nyelvű kiadványok mellett pedig október elejétől a Zrt. őszi-téli ajánlatokat tartalmazó „Egészségére!" című brosúrájából is tájékozódhatnak a felfrissülni vágyók. A nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult egészségturisztikai tematikájú honlapja, a wellness.itthon.hu hamarosan ajánlatkérő funkcióval, orvosi menüponttal és betegség szerinti szolgáltató-keresővel is segíti az érdeklődőket. A honlap a magyaron kívül angolul, németül és oroszul is elérhető. A környező országokban továbbá az MT Zrt. road show-k, szakmai találkozók és tanulmányutak segítségével, belföldön pedig regionális akciókkal is népszerűsíti a magyar egészségturisztikai kínálatot.

Az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a Magyar Turizmus Zrt. októberben bemutatott 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával.

Dr. Róna Iván előadásában kiemelte, hogy a Társaság a tematikus évad koncepcióját folytatva, hazánk gazdag egészségturisztikai kínálatára és a turisztikai szakma véleményére alapozva 2011-ben az Egészségturizmus Évét hirdeti meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük