Tovább folytatódott Budapesten a légiközlekedés dinamikus fejlődése: áprilisban 8,1 %-al több utasa volt a Budapest Airportnak, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A járatok jobb kihasználtsággal közlekednek, nőtt a repülőgépmozgások (fel- és leszállások) száma is. A legnagyobb forgalmat – immár hagyományosan – London és Budapest között bonyolították a légitársaságok.

Tovább folytatódott Budapesten a légiközlekedés dinamikus fejlődése: áprilisban 8,1 %-al több utasa volt a Budapest Airportnak, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A járatok jobb kihasználtsággal közlekednek, nőtt a repülőgépmozgások (fel- és leszállások) száma is. A legnagyobb forgalmat – immár hagyományosan – London és Budapest között bonyolították a légitársaságok.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egészen pontosan 758 709 utast regisztráltak 2014 áprilisában, vagyis ennyien érkeztek és indultak a budapesti légikikötőből. Ez a szám pontosan 8,1 %-al magasabb a 2013 áprilisában mért adatnál. Érdekes módon, a nagyobb növekedést az ún. nem-schengeni utasok adták, tehát pl. Nagy-Britannia, Törökország vagy Oroszország és más, nem-EU-s államok utasainak a száma növekedett gyorsabban. A növekedésben az is közrejátszhatott, hogy áprilisban már a nyári menetrendi időszak szerint közlekednek a járatok. Ezek közé tartozik, hogy áprilisban indult a Norwegian Airlines London- Gatwick repülőterére közlekedő járata, naponta repül Belgrádból Budapestre az Air Serbia, elindult a Transavia France Párizs-Orly járata, növelte járatai számát Tel Avivból az UP légitársaság és felújította a Leeds-Bradfordba közlekedő járatát a jet2.com.

Folytatódott az a tendencia is, hogy a hagyományos és a diszkont légitársaságok aránya nagyjából 50-50 % körül alakult, igaz, ebben a hónapban a hagyományos légifuvarozók piaca növekedett gyorsabban, egészen pontosan 10,1 %-al. A külföldi célállomások listáját továbbra is London vezeti (négy repülőtérrel és öt légitársasággal) a második helyre pedig feljött Párizs, amelynek három repülőterére négy légitársaság közlekedik Budapestről. Brüsszel a harmadik helyre szorult vissza a francia főváros mögött.

„Az április számok is azt tükrözik, hogy Budapest egyre jelentősebb turisztikai célállomássá válik Európában és azon kívül is."- jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: „A légitársaságokkal közösen tett erőfeszítéseink eredményeképp a budapesti légiforgalom növekedése az év eleje óta regisztrált 6,1 %-kal majdnem duplája az EU-átlagnak, amely 3,4 %-os volt az idén eddig. Bizonyosan vagyok abban, hogy a nyári forgalomban, a turistaszezon csúcsideje alatt további dinamikus növekedéssel számolhatunk."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük