A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésében 2010. február 3-5. között Budapest ad otthont a Kutatási Igazgatók Éves Ülésének (Annual Meeting of the Market Intelligence Group).

 

A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésében 2010. február 3-5. között Budapest ad otthont a Kutatási Igazgatók Éves Ülésének (Annual Meeting of the Market Intelligence Group).

 

 A találkozó az ETC egyik legfontosabb ülése, amelynek során az európai nemzeti turisztikai hivatalok kutatási területeinek vezetői, illetve magas szintű turisztikai szakemberei látogatnak a magyar fővárosba. A szakmai munkaülésen túl a rendezvény kiváló alkalom arra is, hogy a résztvevők megismerkedjenek hazánk turisztikai kínálatával. A konferencia előkészítésében és lebonyolításában a Magyar Turizmus Zrt. mint az ETC aktív tagja és mint házigazda, vezető szerepet vállal.

A két és fél napos szakmai rendezvény fókuszában a tagországok legfrissebb kutatási eredményeinek bemutatása mellett a közös gondolkodás, az információ- és tapasztalatcsere áll. A rendezvény előtt az európai turisztikai marketingszakemberek február 3-án „szecessziós Budapest" témában ismerkedtek meg a magyar főváros nevezetességeivel a BTH – Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. szervezésében.

Az európai turisztikai marketingszakemberek éves találkozója délután kezdődött, melynek keretében elsőként Leslie Vella, az ETC Kutatási Igazgatóságának elnöke köszöntötte a résztvevőket. A továbbiakban Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatója a magyarországi turizmus jelenlegi helyzetéről tájékoztatta a szakembereket. A rendezvény napirendi pontjai között szerepelt továbbá a világ és Európa turizmusának elemzése a 2009-es évre vonatkozóan, valamint a 2010-es évre szóló előrejelzés is.

 Az előadások után workshopok kezdődtek, melyek keretében egyrészt egy új módszert mutattak be, amellyel a felhasználók különböző fórumokon és blogokon keresztül juthatnak információhoz, másrészt a Needscope piackutató rendszert is megismerhették. A szakmai programokat követő első munkavacsorán Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, a másodikon pedig Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke találkozik a turisztikai szakemberekkel.

Február 4-én a 2009-es projektekről és kutatási eredményekről, valamint a 2010-re tervezett kutatásokról esik szó, továbbá a résztvevők a japán kiutazó turizmusról és a demográfiai változásokról készített tanulmány eredményeit is megismerhetik. Délután informális ülés keretében különböző országok turisztikai szakemberei egy-egy érdekes kutatást és az adott ország turisztikai marketingszervezetének legjobb gyakorlatát mutatják be. Az ülés keretében Kiss Dóra, az MT Zrt. Magyar Kongresszusi Irodájának vezetője, Magyarország hivatásturizmusáról tart előadást.

Február 5-én a szakemberek a turisztikai termékfejlesztés oldaláról vizsgálják meg a kulturális turizmust, majd a TourMIS (Tourism Marketing Information System) statisztikai adatbázis eddigi új, és 2010-re tervezett fejlesztéseiről tartanak workshopot. A továbbiakban az Európai Bizottság, az Európai Utazási és Turisztikai Csoport (European Travel & Tourism Action Group – ETAG), a Turisztikai Világszervezet (UNWTO), az Európai Városok Turisztikai Hivatalainak Szövetsége (European Cities Marketing – ECM) és az Európai Utazásszervezők Szövetségének (European Tour Operators' Association – ETOA) képviselői tartanak prezentációkat. A szakmai program a 2010-2011-re szóló kutatási tervek megvitatásával és a Szervezet 2010-2011-es programjának összeállításával, valamint a 2011-es éves ülés részleteinek meghatározásával zárul.

A szakmai munkaülésen túl a rendezvény kiváló alkalom arra is, hogy a résztvevők megismerkedjenek hazánk turisztikai kínálatával: február 5-én felfrissülhetnek a Széchenyi Fürdőben, majd másnap, egész napos tanulmányút keretében fedezik fel a királynék városát, Veszprémet. Balatonfüreden megcsodálhatják a magyar tengert, ellátogatnak a Velencei-tóhoz és természetesen a magyar gasztronómia kincseiből is ízelítőt kapnak, pl. az agárdi pálinkakóstoló keretében.

A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt jelentőséget tulajdonít annak, hogy a külföldi turisztikai szakma egy-egy fontos rendezvényét sikerüljön Magyarországra hozni. Ezek ugyanis különösen alkalmasak arra, hogy Magyarországra irányítsák egy adott ország vagy régió utazási szakembereinek a figyelmét. A korábbi években Magyarország az Európai Turisztikai Bizottság számos sikeres rendezvényének adott otthont, így a kutatási igazgatók legutóbb 2002-ben tanácskoztak Budapesten, míg 2006 júniusában az e-marketing aktuális trendjeit vitatták meg a turisztikai szakemberek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük