Szentes Tamás és Ingo Fröhlich megnyitja a versenytSzentes Tamás és Ingo Fröhlich megnyitja a versenyt

A világ első automobilja, a Benz-Patentwagen és több, mint 80 lenyűgöző szépségű Mercedes-Benz veteránautó özönlötte el a hétvégén Budapest és Kecskemét belvárosát. A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra az autózás 125 éves történetének tiszteletére indult útjára május 20-án Budapestről, majd másnap folytatta útját célállomására, Kecskemétre.  A rekordszámú, 80 veteránautóból álló mezőnyt Szentes Tamás, Budapest főpolgármester-helyettese indította útjára a világ első autója, a Benz-Patentwagen üléséről.

 

Szentes Tamás és Ingo Fröhlich megnyitja a versenytSzentes Tamás és Ingo Fröhlich megnyitja a versenyt

A világ első automobilja, a Benz-Patentwagen és több, mint 80 lenyűgöző szépségű Mercedes-Benz veteránautó özönlötte el a hétvégén Budapest és Kecskemét belvárosát. A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra az autózás 125 éves történetének tiszteletére indult útjára május 20-án Budapestről, majd másnap folytatta útját célállomására, Kecskemétre.  A rekordszámú, 80 veteránautóból álló mezőnyt Szentes Tamás, Budapest főpolgármester-helyettese indította útjára a világ első autója, a Benz-Patentwagen üléséről.

 

Ilyen a PatentwagenIlyen a Patentwagen

A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra versenyzői az első nap Budapest környékét fedezték fel, és este érkeztek meg budapesti Széchenyi térre. A látványos esti befutót követően a versenyzők 125 lufit engedtek el az ég felé, hogy megemlékezzenek az idén 125. születésnapját ünneplő autózásról és az első autó feltalálójáról, Carl Benz-ről.

Az átlagtartó ügyességi verseny résztvevői szombaton Kecskemét felé vették az irányt: az újonnan épülő kecskeméti Mercedes-Benz gyár meglátogatását követően, szombat délután érkeztek meg célállomásukra, a kecskeméti Kossuth térre. A látványos mezőnyt lelkes közönség fogadta, akiket nemcsak az oldtimerek, de a világ első autója, a Benz-Patentwagen is lenyűgözött.

A versenyzők a Csillagtúra két napján közel 380 km-t tettek meg, és összesen 16 szakaszon mérték össze ügyességüket az átlagtartó verseny során. Ennek lényege, hogy adott útszakaszt megadott időre, századmásodpercre pontosan kell teljesíteni.  Így a különböző életkorú és teljesítményű járművek egyforma eséllyel indulnak, hiszen a lóerők helyett a sofőr és mitfahrer ügyessége, együttműködése, tapasztalata számít.

A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eredménye:

I.                    helyezett: Erdélyi Zoltán-Erdélyi Zoltánné, 206 hibapont (Mercedes-Benz W107 280, 1975)

II.                 helyezett: Marosi György-Marosiné Vince Ágota, 245 hibapont (Mercedes-Benz W113 280 SL, 1969)

III.               helyezett: Ilkovits Ádám-Kemenes Csilla, 247 hibapont (Mercedes-Benz W121 190 SL)

A manapság oly színes veteránautós élet úttörőjeként indult útjára a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban, a Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete és a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület szervezésében. A rendezvényen 1980. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak" minősített Mercedes-Benz autók vehetnek részt. A verseny ún. átlagtartó ügyességi verseny, amely során adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni. Ez a fajta verseny elsősorban sok gyakorlást és ügyességet igényel, így lóerőtől függetlenül egyforma eséllyel indulnak a különböző évjáratú és teljesítményű autók. A Csillagtúra különlegessége abban rejlik, hogy – más veteránautós megmérettetésekkel ellentétben – minden évben Magyarország különböző tájegységét fedezi fel, és kizárólag Mercedes-Benz klasszikautók vesznek részt a rendezvényen.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük