Tiszta fej – tiszta tüdő – ezzel a címmel szervez a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola vándorkiállítást a dohányzás leszoktatásáról, az ÁNTSZ és a Pfizer gyógyszercég támogatásával, középiskolákban. A főiskola ezzel is bizonyítja: elsődleges két alapelvük a környezettudatosság, valamint a társadalom iránti felelősségvállalás.

 

  

Tiszta fej – tiszta tüdő – ezzel a címmel szervez a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola vándorkiállítást a dohányzás leszoktatásáról, az ÁNTSZ és a Pfizer gyógyszercég támogatásával, középiskolákban. A főiskola ezzel is bizonyítja: elsődleges két alapelvük a környezettudatosság, valamint a társadalom iránti felelősségvállalás.

 

  
    A Főiskola ebben az évben az ÁNTSZ-szel karöltve egy speciális dohányzás-ellenes vándorkiállítást szervez az intézményük vonzáskörzetében működő középiskolákban.

    Kéthetente más-más iskolában látható a kiállítás, amely során ismeretterjesztő előadásokkal, a Bugát Pál kórház patológiai osztálya által biztosított szervekkel, tüdő-mérésekkel, videó-bemutatókkal is kiegészül a 13 tájékoztató üzenetet tartalmazó tabló. (tablók mellékelve). A kiállítás egyfajta felvilágosítási szándékkal készült, a 13 tabló 13 dohányzás elleni érvet szemléltet.

    A fiatalok jellemzően középiskolás korban szoknak rá a cigizésre, ezért éppen ezt a korosztályt szeretné a KRF ráébreszteni arra, mekkora árat fizetnek azzal, ha rászoknak a dohányzásra. A számok azt mutatják, hogy átlagosan 14 éves korban már dohányoznak, minden 7. gyerek már e kor előtt legalább egyszer rágyújtott.

    Dohányozni menő, aki dohányzik az szabad. A KRF kampánya ebből a téveszméből indult ki, és meggyőződése, hogy elsősorban ezen kell változatni. A cél ráébreszteni, érzelmeike hatni, hogy a diákok elgondolkodjanak és beszélgessenek egymás között is a témáról. A KRF bízik benne, hogy a kiállítás által indított viták, közös gondolatok meghatározóak lehetnek a fiatalok számára, s a későbbiekben is nagyobb visszatartó erőt jelenthetnek a káros szenvedélytől. A tablók sokkoló képi világa nem a megszokott "szokj le a cigiről" kampány, hanem őszinte, figyelemfelkeltő és könnyen megjegyezhető.

    A főiskola számára minden területen fontos a társadalomtudatos gondolkodás. A KRF tisztában van felelősségével: mint felsőoktatási intézmény, hatással tud lenni a fiatalokra, ezért meghatározó szerepet kell vállalnia az ilyen kampányokban. 
    

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük