„50 frank jutalom annak, aki elmagyarázza nekünk, mi a dada" DLADLA100 – Tálatvezetés NO.1 2016. december 30-án a Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay Termében.

 

„50 frank jutalom annak, aki elmagyarázza nekünk, mi a dada" DLADLA100 – Tálatvezetés NO.1 2016. december 30-án a Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay Termében.

 

„»50 frank jutalom annak, aki elmagyarázza nekünk, mi a dada« – állt az 1921 januárjában Párizsban kiadott »Dada soulève tout«, vagyis »Dada felkavar mindent« kezdetű szórólapon a vezető dadaisták aláírásával. Jellegzetes dada-paradoxon, hogy aki egy ilyen felhívásra jelentkezne, az nyilvánvalóan nem értené a felhívásban rejlő csúfondáros dada-gesztust, tehát nem tudhatná, mi a dada; következésképp akinek van fogalma arról, mi a dada, nem jelentkezik ilyen felhívásra.

S valóban, nem is tudunk arról, hogy jelentkezett volna valaki. Pedig a feladat ma is csábító a benne rejlő rendkívüli kihívás miatt, mert – ha komolyan vesszük – ez a feladvány igen nehéz, és maguk a dadaisták tették azzá." (Kappanyos András: Dada antológia)

 

A ​DLADLA100 című csoportos kiállítás ezt a paradox definíciós kísérletet folytatja. A

Barcsay Teremben bemutatott munkák a Magyar Képőzművészeti Egyetem Doktori

Iskolájának egykori és jelenlegi hallgatói körében közzé tett pályázatra beérkezett vagy bekért művek közül kerültek ki. A DLA vezetősége a zürichi Cabaret Voltaire centenáriuma alkalmából tette közzé a felhívását, amelyre a dada művészeti mozgalom máig érzékelhető jelenlétét, különböző kortárs újraértelmezéseit és lehetséges kritikáit közvetítő alkotásokat várt. A kiállító művészek munkáikban eltérő módon és különböző szinteken jelenik meg a

dada öröksége: a dada eseménytörténet bizonyos részeinek feldolgozásától kezdve, a dadára jellemző motívumok és a sajátos képzőművészeti eszköztár kortárs alkalmazásán át, egészen a mozgalom irodalmi és tipográfiai sajátosságainak értelmezéséig.

 

A DLADLA100 No.1 tárlatvezetésén a kiállítás kurátorai és művészei bonyolódnak bele a magyarázatokba. Kísérletet tesznek arra, hogy meghatározzák, mi a dada, hogyan jelenik meg öröksége a kortárs magyar képzőművészetben, pontosabban bizonyos művészdoktorok és doktoranduszok alkotói gyakorlatában.

 

A kísérletezők:

MUCSI Emese

Katarina ŠEVIĆ & Tehnika Schweiz (LÁSZLÓ Gergely & RÁKOSI Péter)

SZEGEDY-MASZÁK Zoltán

SZTRUHÁR Zsuzsa

 

A vezetés után óévi pezsgőbontás!

A tárlatvezetés magyar nyelvű.

A vezetésen a kiállításra érvényes belépőjeggyel vehetnek részt az érdeklődők.

 

A DLADLA100 kiállítás megtekinthető 2017. január 31-ig minden nap 10-18 óra között.

 

2016. december 30. 16 óra

DLADLA100 – Tálatvezetés NO.1

Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay Terem

Budapest, Andrássy út 69.

 

 (A mellékelt fotó:

Katarina Šević & Tehnica Schweiz (László Gergely & Rákosi Péter)

Alfred Palestra-projekt (Iskolatáska)

fotódokumentáció

2014-15

Fotó: Katarina Šević & Tehnica Schweiz

 

https://www.facebook.com/events/382044118801393

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük