„Megjött a decemberi fizetés, indulhat az ajándékvásárlás!" – sóhajtanak fel sokan a napokban: ki örömmel, ki aggodalommal veti bele magát a karácsonyi ajándékvadászatba. Az Euronics Műszaki Áruházlánc karácsonyi elemzése szerint az ünnepi vásárlói roham december első napjaiban indult, a legtöbben pedig az utolsó két hétben igyekeznek bepótolni az elmaradást a meglepetések beszerzésében. Az idei év vége a szórakoztató elektronikáé: a 2010-es slágerajándék a LED TV lesz, de jövőre már a 3D technológia hódít.

 

„Megjött a decemberi fizetés, indulhat az ajándékvásárlás!" – sóhajtanak fel sokan a napokban: ki örömmel, ki aggodalommal veti bele magát a karácsonyi ajándékvadászatba. Az Euronics Műszaki Áruházlánc karácsonyi elemzése szerint az ünnepi vásárlói roham december első napjaiban indult, a legtöbben pedig az utolsó két hétben igyekeznek bepótolni az elmaradást a meglepetések beszerzésében. Az idei év vége a szórakoztató elektronikáé: a 2010-es slágerajándék a LED TV lesz, de jövőre már a 3D technológia hódít.

Hiába a bevásárlólista: év közben tudatosan, karácsonykor ötletszerűen vásárolunk műszaki cikket is

A legjobb ajándék kiválasztása nehéz feladat: míg év közben tudatosabban, a karácsonyhoz közeledve sokkal ötletszerűbben vásárolunk. Ezt hívja a fogyasztáspszichológia „impulzusvásárlásnak" – ami karácsonykor a műszaki cikkek beszerzésére is igaz. Az Euronics adatai szerint bár sokan időben, „bevásárlólistával" indulnak útnak, keresik a legjobb ajánlatokat, akciókat, a vásárlók többsége az ünnepek előtt mégis inkább a műszaki cikkek csábító kínálata alapján, az utolsó pillanatban dönt.

2010. Karácsony: LED TV, konyhai és kozmetikai készülékek, sok zene és játék a fa alatt

Az Euronics forgalmi adatai alapján az év vége egyértelműen a családi szórakozásé. Míg tavaly a „feltörekvők" között kapott helyet, idén már a LED TV lesz a top ajándék. A dobogós helyezés azonban nem tart sokáig, jövőre sokan már nemcsak LED-en, de 3D-ben nézik a karácsonyi filmeket. „A legújabb 3D technológiával működő TV-k és kamerák versenyképes áraikkal 2011 legkeresettebb ajándékai lesznek" – mondta el Deák Szabolcs, az Euronics Kft. ügyvezetője.

A műszaki áruházlánc szakértői szerint idén a LED és 3D tévék elsősorban a férfiak „titkos fantáziáját" mozgatják meg, a család női tagjainak konyhai és háztartási kisgépekkel, szépségápolási készülékekkel lehet nagy örömet szerezni. A gyerekek három dologra: szórakozásra, szórakozásra és szórakozásra vágynak – mindez a 2010-es karácsonyi polcokról hordozható audió eszközökkel és a legkülönfélébb játékkonzolokkal elégíthető ki.

Többet költünk 2010-ben. Túl vagyunk a válságon?

Az idén már vastagabb pénztárcával indulunk karácsonyi bevásárló körútra: a csillagos áruházlánc prognózisa alapján 2010-ben több műszaki cikk kerülhet a fa alá. A családok többsége az ünnepekre tartalékol, éves költésük ötödét karácsonyra tartogatják. Az eddigi tapasztalatok alapján az Euronics a 2009-esnél nagyobb forgalmat prognosztizál 2010-re. „A tavalyi visszafogott karácsonyi időszak után erős évvégére számítunk. Becsléseink szerint az Euronics 2010-es éves forgalma is várhatóan 10-12%-kal meghaladja a 2009-es év eredményeit." – fogalmazott Fliszár Balázs, az Euronics Kft. egy részét tulajdonló Vöröskő Kft. ügyvezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük