2011. június 20-án a 3-as metró vonalán megkezdik a metrókocsikba az esélyegyenlőség biztosítása érdekében beépített vizuális indításjelző berendezések tesztelését. Az ajtózáródásra figyelmeztető fényjelzés révén a be- és kiszállás még biztonságosabbá válhat.

2011. június 20-án a 3-as metró vonalán megkezdik a metrókocsikba az esélyegyenlőség biztosítása érdekében beépített vizuális indításjelző berendezések tesztelését. Az ajtózáródásra figyelmeztető fényjelzés révén a be- és kiszállás még biztonságosabbá válhat.

A közel egy hónapos tesztüzem során2011.  június 30-ig folyamatosan, a vonalon közlekedő valamennyi kocsiban beüzemelik a jelzőkészülékeket (összesen 1944 db-ot), így a járművekre történő be- és kiszállás még biztonságosabbá válhat.

A vizuális indításjelzők az M3 metróvonal járműveik utastéri ajtói fölött találhatók. Kívülről és belülről egyaránt láthatóak, működésük során borostyánsárga színű villogó fénycsíkkal előjelzik az ajtózárási szándékot. A lámpák az ajtózáródásra figyelmeztető hangjelzéssel egyidejűleg kezdenek el villogni és mindaddig fényjelzést adnak, amíg a szerelvény valamennyi ajtaja be nem záródott.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV törekszik a közlekedési esélyegyenlőség megvalósítására, ezért az elmúlt időszakban több utasbarát lépéssel találkozhattak járatainkon. Korábban például korszerű ajtózáródási rendszert vezettek be egyes villamosokon, majd a Millenniumi Földalatti Vasút járműveit látták el új típusú fény- és hangjelzéssel.

A tesztüzem 2011. július 17-ig tart, amely alatt folyamatosan értékelik a tapasztalatokat és véglegesítik a jelzőrendszer beállítását.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük