A több helyen beharangozott gazdasági élénkülés ellenére a közúti fuvarozók még mindig nem érzik a kereslet emelkedését, miközben kiadásaik folyamatosan növekednek. A túlélést az egységes fellépéssel elérhető költségcsökkentések és a legkorszerűbb technológiákkal megvalósítható teljes kontroll jelenti – derült ki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Secret Control közös sajtótájékoztatóján.

A több helyen beharangozott gazdasági élénkülés ellenére a közúti fuvarozók még mindig nem érzik a kereslet emelkedését, miközben kiadásaik folyamatosan növekednek. A túlélést az egységes fellépéssel elérhető költségcsökkentések és a legkorszerűbb technológiákkal megvalósítható teljes kontroll jelenti – derült ki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Secret Control közös sajtótájékoztatóján.

A fuvarozás az a terület, mely a gazdaság visszaesését az elsők között sínyli meg, a fellendülést azonban csak késéssel érzékeli – mutatott rá az MKFE érdekvédelemért felelős főtitkár-helyettese. Karmos Gábor elmondta, jelenleg 19 ezer közúti fuvarozó vállalkozás működik Magyarországon, ami ezres csökkenést jelent a tavalyi létszámhoz képest. A hazai haszongépjármű állomány ? 70 000 darab ? ugyan nem csökkent, a szektor teljesítménye mégis 6 százalékot esett az elmúlt időszakban.

Az egyébként is kétségbeejtő gazdasági helyzetet az állami intézkedések csak nehezítik. Karmos Gábor kifejtette, jelentősen túladóztatott a szektor, az üzemanyag jövedéki adója például 8 százalékkal magasabb, mint a környező országok átlaga. Ez a benzinkutaknál 10 forint többletköltséget jelent literenként. Magyarország versenyképességével is vannak gondok, Szlovákiában például nincs iparűzési adó, ott az üzemanyag-megtakarításból is sokkal többet lehet átadni adómentesen a sofőröknek, stb.

A szektor mintegy 130-140 ezer ember megélhetését biztosítja. A vállalkozások közül nyolcezren vesznek részt a nemzetközi forgalomban, mintegy 35 ezer jármű lépi át több-kevesebb rendszerességgel az országhatárt. Bár a közúti fuvarozás önmagában is jelentős gazdasági erővel bír ? 6 százalékkal járul hozzá a magyar GDP-hez ?, az egyes cégek önmagukban kiszolgáltatottak. A jelenlegi, kíméletlen nemzetközi árharcban a költségek csökkentése a túlélést jelentheti, így az egyesület által összefogott és képviselt vásárlóerő révén biztosított kedvezmények minden korábbinál fontosabbak. Az érdekvédelem mellett ez az MKFE egyik legfontosabb feladata.

Erdei Péter, az MKFE ügyvezetője elmondta, az utóbbi időben jelentős kedvezményeket értek el a tagok számára az üzemanyag, az abroncs és a biztosítás terén, ami összességében milliárdos megtakarításokat eredményezett. A meglévő lehetőségek mellett folyamatosan keresik az új megoldásokat és technológiákat, melyekkel a kiadások még szigorúbban felügyelhetők. Ilyen újdonság a GPS alapú flottakövető rendszer, mely nemcsak a sofőrökkel zajló kommunikáció költségeit és az üzemanyag-felhasználást csökkenti jelentősen, de növeli a biztonságot és a fuvarszervezésben is segítséget nyújt.

Az MKFE és a Secret Control között létrejött megállapodás értelmében a tagok a piaci ár alatt, 20-30 százalékos kedvezménnyel vehetik igénybe a nyomkövető cég különböző szolgáltatásait, melyek megtérülési ideje így a szokásosnál is rövidebb, mindössze néhány hónap – ismertette az együttműködés részleteit a Secret Control GPS Kft. kereskedelmi igazgatója. Szász János hangsúlyozta, a flottafelügyelet igen sokrétű technológia, mely számos megtakarítási lehetőséget biztosít. Az üzemanyag-fogyasztástól a raktér hőmérsékletének ellenőrzéséig a beépített rendszerrel a szállítmány és a jármű szinte bármilyen paramétere nyomon követhető. Ugyanígy megszűnnek az üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések is.

Sz.A. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük