Élesedő verseny a hazai internetes álláshirdetési piacon
2 perc olvasásMagyarországon az álláskeresők harmada az interneten talál munkát, 2007-ben összesen negyedmillió állásajánlat került fel a jelentősebb hazai portálokra. Az egyre bővülő piacon a szlovák Profesia csoport is versenybe szállt: az itthon Workania.hu néven működő, Szlovákiában már piacvezető site mára a harmadik leglátogatottabb munkaközvetítő oldal.
Magyarországon az álláskeresők harmada az interneten talál munkát, 2007-ben összesen negyedmillió állásajánlat került fel a jelentősebb hazai portálokra. Az egyre bővülő piacon a szlovák Profesia csoport is versenybe szállt: az itthon Workania.hu néven működő, Szlovákiában már piacvezető site mára a harmadik leglátogatottabb munkaközvetítő oldal.
Az internet-felhasználók számával együtt rohamosan növekszik az online álláskeresők száma is, Magyarországon jelenleg az érintettek harmada keres munkát a világhálón. Ez az arány az egyetemi végzettségűek körében 80, míg az érettségizetteknél 40-45 százalék.
A jelentősebb portálokon tavaly 250 ezernél is több állásajánlat jelent meg. Bizonyos cégek ma már kizárólag a neten keresnek, és némely középvezetői, menedzseri pozíciók már jellegzetesen interneten meghirdetett munkák – derül ki a Workania álláskereső portál felméréséből.
A magyar Lapcom Kft. tulajdonában lévő Profesia által létrehozott http://www.workania.hu/ oldal 2006-ban csatlakozott a már akkor számos átfogó jobsite-ot és szektor-specifikus munkaközvetítő oldalt felvonultató hazai mezőnyhöz. Havi 150 ezres látogatottságával az oldal mára a piac harmadik leglátogatottabbja: az elmúlt időszakban minden hirdetésre átlagosan négy jelentkező jutott, 2007 januárja óta a hirdetések száma csaknem 400 százalékkal nőtt.
A Workania-t működtető társaság szlovák testvéroldala, a http://www.profesia.sk/ hazájában már piacvezető.