Elkészültek a 2010. július 4-étől újranyiló vasútvonalak bevezető menetrendjei. Az utasok átmenetileg napi 4-6 járatra számíthatnak a Székesfehérvár-Komárom, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred és Lajosmizse-Kecskemét szakaszokon. A végleges menetrendeket az önkormányzatokkal és szakmai, társadalmi szervezetekkel megkezdődő egyeztetések eredményeként decemberre alakítja ki a szaktárca.

Elkészültek a 2010. július 4-étől újranyiló vasútvonalak bevezető menetrendjei. Az utasok átmenetileg napi 4-6 járatra számíthatnak a Székesfehérvár-Komárom, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred és Lajosmizse-Kecskemét szakaszokon. A végleges menetrendeket az önkormányzatokkal és szakmai, társadalmi szervezetekkel megkezdődő egyeztetések eredményeként decemberre alakítja ki a szaktárca.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonnali intézkedésekkel kívánta kifejezni a vasúti mellékvonalak mielőbbi újranyitása melletti elkötelezettségét. A vonatok a helyi igények felméréséig átmeneti menetrend szerint közlekednek. Az utasok kezdetben napi 4-6 járatra számíthatnak az öt mellékvonalon. A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak.

A menetrendek a minisztérium (http://www.nfm.gov.hu/) és a MÁV-START honlapján megtekinthetők. A vasúttársaság megkezdte a hirdetmények kihelyezését is az állomásokon.

A szaktárca a későbbiekben a helyi igényeknek megfelelő menetrendeket alakít ki. Ennek érdekében széles körű és alapos egyeztetésekbe kezd az érintett önkormányzatokkal. A megbeszélések tárgya lesz a vasútvonalakkal párhuzamos, részben azok kiváltására elindított buszjáratok további sorsa, menetrendje is.

E vélemények ismeretében vonalankénti módosítás akár már augusztus végével elképzelhető. Legkésőbb a decemberi menetrendváltás után a végleges járatszámban és gyakorisággal közlekednek majd a vonatok az újrainduló szakaszokon. A menetrendi egyeztetéseken figyelembe veszik a társadalmi, szakmai szervezetek javaslatait is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elkövetkező hónapokban a szünetelő vasútvonalak  újranyitásához hasonló további lépéseket tervez. A közeljövőben a tárca a korábbi évek közlekedéspolitikáját számos ponton felülbíráló döntésekre készül. A kormány a hatékonysági szempontokon túl tekintettel lesz a társadalmi igényekre is. A vasutat a vidék lakosságmegtartó képességét erősítő eszközként, a gazdasági felzárkózás alapfeltételeként kezeli.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük