Az Ericsson Magyarország ez évi kiemelt innovációs eseménye november 17-én zajlott az Ericsson Magyarország K + F központjában.

Az Ericsson Magyarország ez évi kiemelt innovációs eseménye november 17-én zajlott az Ericsson Magyarország K + F központjában. Bemutatták a cég legfrissebb Mobilitási Jelentését, amely ez évben hangsúlyozottan foglalkozik Kelet-Európa és Magyarország mobil-piaci fejlődésére vonatkozó aktuális adatokkal. Bizonyították, jó erőben van az Ericsson Innovációs Garázs projektje, s  

új kezdeményezésként lép a színre az innovációs garázs és az IKEA közös projektje az eladáshelyi vásárlói élmény fejlesztéséről.

 

 

Az esemény sajtóbejárásán Szilágyi László, az Ericsson Magyarország innovációs menedzsere 

adott tájékoztatást a nap történéseiről. Hagyományos, visszatérő téma; az Ericsson régiós jelenléte,  

a hazai Ericsson 1.300 fős munkálkodása, az Ericsson világában a legnagyobb 4-5 iroda között foglalva helyet. Jellemző; a cég már nem csak hálózati informatika-struktúra vendoraként jelenik meg, hanem IT, média, és ipari megoldások szállítójaként is, különös tekintettel az 5G megoldásokra.

 

A tavalyi eseményhez képest nagyobb hangsúlyt kaptak az ipari területek, az IoT, az ipari együttműködések, kiemelten a távközlési iparon kívüli megoldások. A cég IoT stratégiája; minél nyitottabb, minél több fejlesztő által elérhető rendszer létrehozása. A következő évek során több milliárd eszköz fog hálózatba kapcsolódni, egyes számítások szerint napi 5 millió darabnyi eszköz is integrálásra kerül. Ehhez egyrészt megfelelő technológiákra van szükség (regisztrálás, integrálás, mobilitás biztosítása), másrészt olyan fejlesztő eszközökre, amelyekkel azokat az alkalmazásokat lehet létre hozni, amelyek a különböző hálózatra kapcsolt eszközökre épülnek. Ezek megfelelő minősége nagyon fontos.  

 

Az Ericsson erre a két kulcsterületre nagy hangsúlyt helyez. A mesterséges intelligencia (AI) is része az Ericsson jövőképének. Az 5G hálózatoknak az analitika és az AI úgy lesz natívan része, hogy a hálózatban, a self-organising networks-ben  (önmagát optimalizáló, konfiguráló hálózat) mindenféle valósidejű elemző-eszköz, big data és machine learning (gépi tanulási) technológiák és alkalmazások is alkalmazásra kerülnek. Amikor eszközök mozognak, vagy a hálózatban az előfizetők, ill. a különböző, hálózatba kapcsolt eszközök sűrűsödési-ritkulási mintázata kirajzolódik, akkor a hálózat a saját konfigurációját dinamikusan, a napszaknak, évszaknak, stb. mgfelelően hangolja.  

 

Bordás Csaba, a Média kiállítói részleg bemutatói kapcsán elmondta, csak ehhez a területhez legalább 30 Ericsson szabadalom kapcsolódik. Az olaszországi partner ContentWise cég hasonnevű terméke, olyan ajánló motor (recommendation engine) amellyel bármely felületen (mobiltelefon, tv, stb.) meg tudjuk mondani, hogy mely tartalom érdekelheti a felhasználót és javasolni tudunk számára különböző tartalmakat. Ilyen motorokat találunk a nagy webes portálokon, enélkül ma már nem képzelhető el egy komoly média-ajánló rendszer. Felépíthetünk egy ügyfélprofilt, hasonló,  esetleg kollaboratív tartalmakkal. Akár maga a szolgáltató is ajánlhat filmeket saját választékából.  

https://www.segmentify.com/recommendation-engine/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=srch-recommendation-engine&gclid=CL2WyaSWxdACFdU_Gwod-DEEXQ

http://www.contentwise.tv 

http://www.unipd.it/ilbo/sites/unipd.it.ilbo/files/ContentWise%20company%20presentation.pdf  

 

Ericsson munkatárs találta ki áprilisban azt a virtuális valóság megoldást, amely már az IBC-n is szerepelt. Egyedülálló módon, a szobánk közepre bárhová ki tudunk vetíteni egy virtuális képet, virtuális falakat, s ehhez kapcsolt videókat tudunk megjeleníteni. Amennyiben több személynek van megjelenítő sisakja, akkor mindez egyfajta szociális élménnyé is válhat, mivel egymással is kommunikálhatnak a kivetítés során, pl. egy stadionba együtt tudnak betekinteni.  

 

A Piero grafikai sport-analízis rendszer grafikusan teszi érthetőbbé a sportot.  Moduljai 36 különböző sport számára állnak rendelkezésre. Az élő műsorban is megjeleníthetők az adatszolgáltatóktól származó adatok alapján készült statisztikák; trendek állíthatók fel, elemzések végezhetők, mindez 3D-ben modellezve. Az Ericsson az ES Sports  játékcéggel közösen készített a rendszerhez egy VR modult, amely képes az egyes játékosokról modellt alkotni.  Bizonyos játékokat akár újra is játszhatunk vele, beléphetünk a szereplők közé és egészen közelről nézhetjük meg az adott jelenetet. Teljesen új megközelítést nyújt a megoldás. A vezérlés történhet nagy érintő-képernyőről, pc-ről, tabletről, vagy egyéb interfészről.  A megoldást használó ügyfelek között tartalom-tulajdonosokon és műsorszolgáltatókon kívül sport klubos is találhatók. A Piero több mint hat éve fut, de a 3D-vel és számtalan más fejlesztéssel most még többre képes.

http://www.ericsson.com/broadcastandmedia/what-we-do/piero 

https://www.easports.com

 

 

A televíziózás jövőjének tekinti az Ericsson saját új platformját, a MediaFirst TV Platform mediaközpontot, az átalakult szokásokra szabott fejlesztést.  Úgy tartják, 2020-ban a tartalmak felét már igény szerinti elérésben (on-demand) , mobil eszközökről fogják fogyasztani a felhasználók. Az Ericsson jelenlegi adaptív programjának középpontjában az ügyfél, az ügyfélnek ajánlott programok, filmek állanak.  A rendszer gyors, folyamatos fejlesztés alatt áll, kiszolgálva ügyfelek és a szolgáltatók aktuális igényeit, így minden szerződött ügyfél  6-hetente új változattal gazdagodhat. (Korábban az új igények megfeleltetésére éveket kellett várni.)   A platform a lineáris televíziózást ötvözi az internete televíziózással, s minden személyre szabható.

https://www.ericsson.com/ourportfolio/products/mediaroom-platform?nav=productcategory007

https://www.ericsson.com/ourportfolio/products/mediafirst-tv-platform?nav=productcategory007%7Cfgb_101_0394   

https://www.ericsson.com/ourportfolio/products/mediaroom-reach?nav=productcategory007 

 

 

Az Ericsson Mediacasting Processing a cég média-feldolgozási portfóliója, ami a cashflow  

head-endeket és a kezeléssel kapcsolatos eszközöket jelenti. A head-end készíti elő a médiát, hogy bizonyos forrásból, feldolgozás után terjeszthető legyen egy másik irányba.  

Az Ericsson számos akvizíció után jutott jelenlegi komoly média processing portfóliójának birtokába. 2007-ben vette meg a Tandberg Television vonatkozó portfólióját, azóta folyamatosan bővíti. Legutóbbi akvizíció az nVideo volt, különös tekintettel annak szoftver-kódoló (sw-encoding) részére.

 

Az egyszerűség ma már alapkövetelmény ezen eszközök kezelésében, miután a média processing, akárcsak a tv, a felhőbe (cloud) költözik. A szolgáltatónak létfontosságú, hogy ez a cloud nagyon jól kezelhető legyen, de nem kell tudnia pontosan, hogy a processing hol történik, csak megfelelő erőforrásról kell gondoskodnia hálózatában. A média processing lényege; cloudba költözik, egységes menedzsmentje van, akár hardver alapú, akár virtualizált, akár cloud rendszerről van szó, minden egy helyről kezelhető.  A cloud platform több fejlesztése is Budapesten zajlik, a média encodingot ugyan most szervezték át másik egységbe, és a média termékeket általában az USA-ban, Santa Clara-ban, a Szilicium völgyben  fejlesztik, de a hazai Ericsson fejlesztő központ szerepe továbbra is kiemelt jelentőségű.

 

A virtuális térhez kapcsolódik a felbontás-optimalizáló megoldás. Amikor belép a felhasználó egy virtualizáló sisakkal a virtuális térbe, akkor ott több video is futhat egyidejűleg. Pl. egy virtuális portálban egyszerre öt mérkőzés is futhat, a szakmai feladat ilyenkor; úgy optimalizálni a látványt, hogy ne kelljen mind az öt mérkőzést 4K UHSD felbontásban küldeni a sisakra. Egy Ericsson innováció képes arra, hogy (a kamera pozícióját figyelve) annak a képterületnek a felbontását növelje, javítsa minőségét, ahova tekint a felhasználó, vagy amihez közelít. Ezen alkalmazás nélkül akár  

33 K-s felbontású sugárzásra is szükség lenne egy ilyen virtuális térben a több video-folyam megjelenítéséhez.  Gazdaságos megoldás nincs erre a felállásra, ezért ilyen adaptív, a kamera irányultságától függő felbontás-vezérlést alkalmaznak.  

 

A video eljuttatáshoz (video delivery) kapcsolódó újítás arról szól, hogyan lehet hatékonyan kihasználni a hozzáférésben rejlő sávszélességet. Értelemszerű, hogy bármennyire is bővítjük hozzáférési hálózatainkat optikai eléréssel, LTE, vagy 5G hálózatokkal, a keresztmetszetet mindig optimálisan kell kihasználni. Egy létező Ericsson megoldás a Multicast APR technológián alapul, egy másik pedig egy olyan automatikus sávszélesség korlátozó mechanizmus, ami lehetővé teszi, hogy minden video-forrás az adott sávszélességből a lehető legoptimálisabban részesüljön. Ezen túlmenően, a szolgáltatónak biztosítja, hogy bizonyos tartalmakat előnyben részesítsen, ezáltal akár többlet-bevételhez jusson.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csomagtov%C3%A1bb%C3%ADt%C3%A1s

http://archive.ericsson.net/service/internet/picov/get?DocNo=28701-FGC1011443&Lang=EN&HighestFree=Y

http://www.digitaltveurope.net/546192/ericsson-launches-mediafirst-video-delivery-solution

 

https://www.ericsson.com/thinkingahead/consumerlab/consumer-insights/tv-and-media-2016

 

https://www.ericsson.com/portfolio/products

Újdonság: együttműködés az IKEA-val

 

Az új kezdeményezésről  Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója, Albrecht Sándor, az Ericsson globális kutatási igazgatója és Varga-Nagy Eszter, az IKEA Magyarország PR vezetője adott ismertetést.

A két svéd vállalat, az Ericsson és az IKEA már több hónapja dolgozik közös projektjén a budapesti Ericsson Garázsban, ennek bemutatója zajlott az Ericsson regionális innovációs napján. A projekt célja; előbbre lépni a fogyasztói döntések folyamatszintű megértésében, valamint a vásárlási környezet fejlesztése és a fogyasztói viselkedés jobb megértése terén, mindez loT-technológiák és Big Data-elemzések használatával.

 

Mindkét cég nagyon aktív a magyar piacon, már hónapokkal ezelőtt döntöttek a kiskereskedelmi szektorra vonatkozó fogyasztói döntések folyamatának jobb megértését célzó közös munkáról.

Ennek színhelye az elmúlt évben megnyitott Ericsson Garázs, amely olyan nyílt innovációs tér, ahol a Hálózatba Kapcsolt Társadalom minden résztvevője bekapcsolódhat a munkába, legyen az IKT-iparon belüli, vagy azon kívüli szereplő. Az Ericsson alapötlete egy olyan megoldás kifejlesztése, s ennek valós környezetben történő tesztelése volt, amely javíthatja a vásárlási élményt. Ezen a ponton csatlakozott az IKEA Budapest, ahol szintén szeretnék minél jobban megismerni vásárlóikat.

 A dolgok internete (IoT) új eszközöket ad az innovátorok kezébe, növekedése hihetetlenül gyors. Az Ericsson legfrissebb mobilitási jelentése szerint 2018-ban az loT-eszközök száma várhatóan felülmúlja majd a mobiltelefonok számát, ez pedig új áruházi modellek megjelenését teszi lehetővé.

Az IKEA Magyarország és az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési központjának csapata egy ilyen új áruházi modellben gondolkodott, amikor összeálltak, hogy több forgatókönyvet is kidolgozzanak amédiatartalmak, a fényvezérlés, a vásárlóáramlás és a bútorokkal kapcsolatos érdeklődés- elemzések tesztelésére. Lubomír Zakopcan, az IKEA budapesti áruházvezetője szerint  a végső cél nem az, hogy elérjék, hanem hogy túlszárnyalják vásárlóik elvárásait. Ezért törekednek megértésükre, nem csak  otthonaikban, de közvetlenül az áruház-térben is.  Ezzel a kérdéssel az IKEA már sok éve foglalkozik. Az így szerzett ismereteket felhasználva pedig olyan megoldásokat szeretnének létrehozni, melyekkel ajánlataikat testre szabva mutathatják be.  Mindkét vállalat vett már részt globális projektekben Budapesten, ez alkalommal közös érdek vezérelte őket; megállapítani, járhat-e előnyökkel a fogyasztó számára a vásárlási élmény műszaki továbbfejlesztése?  

Carolina Gomez, az IKEA CZ/HU/SK helyettes kiskereskedelmi ügyvezetőjének véleménye; figyelemmel kísérik a jelen együttműködésben és a jövőbeni közös felfedezésekben rejlő lehetőségeket.  Az a tény, hogy közös alkotó munkába kezdtek, már önmagában értéket képvisel, s megtestesíti a svéd vállalatok szellemiségét.  Az Ericsson kiskereskedelmi élménykezelési csapata számára nagyszerű lehetőség volt elméleteik olyan, valós fogyasztói körben való kipróbálására, ahol az IKEA a bútor-kiskereskedelem piacvezető pozíciójával és kiskereskedelmi tudásával hozott létre hozzáadott értéket.  

A kutatás során csúcstechnológiás és lakberendezési megoldásokkal mérték a fogyasztói döntéshozatal folyamata során kialakuló spontán és érzékelő alapú interakciókat.  

 Varga-Nagy Eszter, az IKEA Magyarország PR-vezetője elmondta, az együttes munka 

jelenleg mindkét fél számára know-how-befektetést jelent. Ez a speciális együttműködés csak úgy jöhetett létre, hogy a két fél vállalati értékrendje azonos, és mindketten hajlandók nyíltan szembenézni a piaci környezet megértéséhez szükséges új kihívásokkal. Ezzel egy időben képesek voltak egyszerűsíteni és lerövidíteni a multinacionális vállalatokra jellemző összetett működési folyamataikat, és sikerült gyakorlatias megközelítést alkalmazva dolgozni. 

 Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója felidézte, jelenleg azon dolgoznak, hogy az 10 T és az 5G lehetőségeit kihasználva újabb megoldásokat hozzanak létre.  

Az együttműködés jól példázza két, különböző iparágban tevékenykedő vállalat együttműködési lehetőségeit az új 10 T és Big Data technológiák terén oly módon, hogy azzal egymás és a fogyasztók számára is értéket teremtsenek.

www.ericsson.com  

www.ericsson.com/news      

www.twitter.com/ericssonpress 

www.facebook.com/ericsson    

www.youttube.com/ericsson

www.facebook.com/EricssonMagyarorszag  

www.ikea.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük