www.mav.huwww.mav.hu 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság megadta a Záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési program részeként a fejlesztésben érintett vasúti pálya felújítására, illetve átépítésére az építési engedélyt.

www.mav.huwww.mav.hu 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság megadta a Záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési program részeként a fejlesztésben érintett vasúti pálya felújítására, illetve átépítésére az építési engedélyt.

Az építési engedély megszerzésével a vasútfejlesztési projekt előkészítése jelentős mérföldkőhöz érkezett. A záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési programja az Új Magyarország Fejlesztési Terv több operatív programjának támogatásával, valamint költségvetési társfinanszírozással jöhet létre. A projekt részeként megvalósul az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat fejlesztése, valamint az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány hálózat felújítása.

A vasúti átrakó körzet összesen 150 km hosszú széles- és fonódott vágányhálózatából, vagyis amely mindkét nyomtávot magában foglalja, 34 km vágány km kerül felújításra, és várhatóan 2010. december 31-éig valósul meg. Az előkészítési tevékenység összefogása a MÁV Zrt., míg a kivitelezési tevékenység összefogása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladata.

A tervezési munkák ezzel természetesen még nem fejeződtek be, mert a kivitelezéshez szükséges ún. kiviteli terveket is el kell még készíteni, melyeket várhatóan július hónapban leszállítja a tervező MÁVTI Kft.

A kivitelezési munkák – még az előkészítés folyamán meghatározottak szerint – két részben („A" és „B"alprojektben) fognak megvalósulni, melyek a következők:

A) Pályaépítés, I. ütem:

      – Záhony – Tuzsér

      – Tuzsér – Eperjeske-rendező pu.

      – Eperjeske rendező pu. – Tornyospálca átrakó vonalszakasz

B) Pályaépítés II. ütem:

      – Záhony országhatár – Záhony vonalszakasz,

      – Tuzsér – Komoró vonalszakasz,

      – Eperjeske-rendező pu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz a rendező és a fogadó pályaudvarok kijelölt vágányaival,

      – Záhony – Eperjeske-rendező pu. delta vonalszakasz,

– Komoró állomás és az egyéb hatósági engedélyköteles részek (biztosítóberendezési munkák).

Az „A" alprojektben felsorolt munkák elvégzésére a vállalkozót a kivitelezést irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében választotta ki. A kivitelezési munka várhatóan 2009 augusztusában elkezdődik.

A „B" alprojekt elvégzésére az ajánlati felhívást a NIF Zrt. hamarosan megjelenteti, ahol a kivitelezőt szintén nyílt közbeszerzési eljárás keretében fogják kiválasztani.

A kivitelezés anyagi forrását biztosító Támogatási Szerződést a NIF Zrt. és a KIKSZ Közlekedés-fejlesztési Zrt megkötötte.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük