2025.április.17. csütörtök.

Európai Unió

 Az Adient – vezető autóüléseket gyártó vállalat – a magyar szakemberek részvételével zajló projektben a világon elsőként teljesen holtjátékmentes működésű ülés háttámla állító termékcsaládot fejlesztett. A projekt 996 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatásban részesült.  
A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation...
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is.  A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.  
A Michelin csoport fenntartható, folyamatosan továbbfejlesztett termékeket és szolgáltatásokat nyújt, javítja gyártási eljárásait és felülvizsgálja az általa nyújtott szolgáltatásokat. A Michelin takarékos erőforrás felhasználással törekszik arra, hogy működése kisebb környezeti és társadalmi hatással legyen. A cég filozófiájának egyik legfontosabb eleme, hogy az elsőtől az utolsó kilométerig kitűnően teljesítő, magas minőséget képviselő termékeket gyártson. 
Nemzetközi és hazai szakértők, vezető politikusok és gazdasági döntéshozók részvételével rendezi meg a harmadik think.BDPST innovációs konferenciát 2018 márciusában az Antall József Tudásközpont, együttműködésben a Külgazdasági és Külügyminisztériummal, a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával – jelentette be Antall-Horváth Veronika, a Tudásközpont igazgatóhelyettese. 
Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban. Ha azonban bárki úgy gondolná, a németek különösen optimisták, tévedne.