A 2011. szeptemberi esemény moderátora Dernovics László,  a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi külképviselet vezetője volt, aki 2011. október 1-jétől a  DZT  bécsi külképviseletének vezetőjeként folytatja tevékenységét. A magyar születésű szakember lesz felelős a fontos küldő piac Ausztriáért.  Dernovics László ezidáig Budapesten a DZT magyarországi turisztikai értékesítését végezte.  A bécsi pozíció betöltéséről a DZT felügyel bizottsága, Klaus Laepple elnök döntött.

 

A 2011. szeptemberi esemény moderátora Dernovics László,  a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi külképviselet vezetője volt, aki 2011. október 1-jétől a  DZT  bécsi külképviseletének vezetőjeként folytatja tevékenységét. A magyar születésű szakember lesz felelős a fontos küldő piac Ausztriáért.  Dernovics László ezidáig Budapesten a DZT magyarországi turisztikai értékesítését végezte.  A bécsi pozíció betöltéséről a DZT felügyel bizottsága, Klaus Laepple elnök döntött.

 

A DZT aktuális tevékenységéről szólva Dernovics László elmondta, Németország 2010-re minden korábbinál népszerűbbé vált az európai polgárok körében, összességében az európai utazók 5 legnépszerűbb úti célja között szerepelt, ezzel a legnagyobb növekedést mutatta 40 milliónyi utazással, 11%-os növekedéssel ily módon  a 44 millió utazást kimutató  Spanyolország mögött (első alkalommal) az európai népszerűségi rangsor második helyére került, megelőzve a 36 millió utazást felmutató Franciaországot.  

A 2010-es erős németországi beutazás-fellendülés nem állt meg 2011-ben sem,  2011 júniusában  6,6 millió vendégéjszakával 1992 óta a legjobb eredményt mutathatták fel. A magyar utazók körében Németország 2010-ben (már második éve) a második legkedveltebb úti célként szerepelt, 510 ezer vendégéjszakát produkáltak, folytatva a fejlődő trendet.  A gazdasági válság miatti 2009-es visszaesés után a németországi beutazások 2010-ben 14,5 százalékos növekedéssel rekorderedményt hoztak. A magyar vendégéjszakák abszolút száma először lépte át a bűvös félmilliós határt:  a több mint kilenc ággyal rendelkező német szálláshelyeken és kempingekben kereken 510 ezer éjszakát töltöttek el a magyar utazók.

A vendégek különösen nagyra értékelik Németország kulturális sokszínűségét: a Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34%-a  felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Új trendként jelentkezett a szabadidőparkok látogatása és a sportszünidő, ezen a téren különösen nagy növekedés tapasztalható.

A legkedveltebb városi úti célok:  Berlin, München, Frankfurt és Köln.

A magyarok nemzetközi utazásai során különösen népszerűek a körutak, majdnem 15 %-os volt a növekedés 2010-ben; az összesített németországi incoming eredménye az első félévben 22,1 %-al  nőtt az előző évi időszakhoz képest.

 

2011 szlogenje („tematikája")  wellness és egészségturizmus Németországban

A vonatkozó kínálat:

Üdülőhelyek és gyógyfürdők

– Több mint 350 gyógyfürdő kínálja szolgáltatásait

– Számos intézmény modern, teljeskörű wellness-szolgáltatást nyújtó központtá változott át

– A modern terápiák és az olyan új koncepciók, mint az orvosilag ellenőrzött kúrákra épülő „medical wellness"

miatt maga a welness téma egyre népszerűbb

– A német gyógyüdülőhelyek az egészségmegőrzés és a rehabilitáció fontos helyszínét jelentik

– A DZT és a Német Gyógyfürdőszövetség együttműködik a témakörben

– A kínálatot központi kampány is erősíti:  nyomtatott prospektusokat kínálnak németül, angolul és más nyelveken.

 

Kiemelt PR-témák 2011-ben:

-125 éves az automobil Németországban

  • A vendégéjszakával járó utazások kereken 50 százaléka autóval történik
  • A német autómárkák Magyarországon is fontos részei a Németországról alkotott képnek
  • Baden-Württembergben 40, Németországban több mint 200 múzeum foglalkozik az autó és a technika témájával
  • Az Autostadt Wolfsburg autós tematikus parkban számos rendezvény található, magyarországi képviselete az

Autoclub Travel

  • Egész évben úticélként szolgál a Nürnburgring élményvilága

Liszt Ferenc 200. születésnapja:

  • Türingiában: „Liszt Ferenc. Egy Európai Türingiában"

Sok együttműködési lehetőség a két sikeres tematikus év, a „20 éve omlott le a Fal" és a „RUHR.2010" után

  • Az új szövetségi államok számos városa kiemelkedő lehetőséget kap pozíciója erősítésére (Weimar, Drezda, Eisenach stb.)
  • Türingiában számos rendezvény „Egy Európai Türingiában" címmel
  • A „Luther 2017" tematikus év jó bevezetése
  • Az olyan utazásszervezők, mint a Volántourist, a Proko Travel, a Harris Travel felveszik a témát programjaik közé.

 

125 éves az automobil apropóján téma szerinti német útvonalakat választhat az autós

Németország az autóvezetők Mekkája, több mint 150 tematikus út kínálja élményeit, melyeken kulturális és természeti élményekkel gazdagodhatunk a vezetés során.   Érdemes autóval is felfedezni Németország sokszínűségét,  erre nemcsak a jól kiépített autópálya-hálózat, hanem a turisztikailag vonzó régiók kis útvonalai is kiválóan alkalmasak.

Legismertebb közülük a Würzburg és Füssen közötti Romantikus út, illetve a Német alpesi út, amely 450 kanyargós kilométeren keresztül a Boden-tó partján fekvő Lindautól egészen Berchtesgadenig, a Köngisseeig csodálatos panorámával kényezteti a felfedezőket.

Érdekes tematikákat kínál pl. a  Német fasorút , melynek 2.900 kilométerén óriási fák kísérnek utunkon Kap Arkonától, Rügen szigetétől a Boden-tavi Reichenau kolostorszigetéig;   vagy Nürnberg és Erfurt között a Német játékút, amelynek 300 kilométerén a legkülönbözőbb játékok, gyárak, bemutatótermek és múzeumok várják a látogatókat.

Német borúton  minden a nedű körül forog:  a Pfalzon keresztül egészen a francia határig 85 kilométeren át fedezhetjük fel az egyik legismertebb német borvidéket. Az út csodás tájak, rengeteg kastély és vár, kedves kisvárosok és ezeréves történelemre visszatekintő szőlőtermelő falvak között kanyarog. És még nem is szóltunk a hangulatos helyekről, ahová be-térhetünk egy pohárkára.

A Badeni spárgaút is az élvezetek felsőfokát nyújtja, a zöldségek királynőjének is emléket állít. A túra a spárgavárosban, Schwetzingenben kezdődik, és Reilingenen, Karlsruhén és Rastatton keresztül,  majd 136 kilométeren át egészen Scherzheimig tart.  Aki pedig másfajta kulináris élvezetre vágyik, járja végig a Német káposztautat, az Alsó-Szász tejutat vagy a Moseli borutat. Szász-Anhaltban a Romantika útvonalának több mint ezer kilométere a „Transromanica" európai kulturális útvonal részét képezi:  igazán izgalmas terep ez a kultúra szerelmeseinek.  A „Szent út", azaz a Via Sacra több évszázados zarándok- és kereskedelmi utakat jár végig Németország, Lengyelország és Csehország háromszögében. Az útvonal különböző szakrális helyszíneket és európai rangú műkincseket köt össze.  

Az Ipari kultúra útján egy óriási géptemetőből a világ legnagyobb szabadtéri múzeuma vált helyszínnel, a „Tour de Ruhr" úton pedig a Ruhr-vidék ipari kultúrájának fellegváraival ismerkedhetünk meg. A Német vulkánúton a természettudományos látványosságoké a főszerep.  Az egyik „tüzes" túra 280 kilométeren keresztül az Eifel puskaporos hordóját mutatja be a Rajnától a Magas Eifelig.  A jól kitáblázott élményút 39 feltárt geológiai, kultúrtörténeti és ipartörténeti látványosságot köt össze az Eifel-vulkanizmus témakörén belül. A látogatók útközben a vulkanikus maradványok sokaságával, például tufagyűrűkkel, lávafolyamokkal, tölcsérekkel, kúpokkal és számos feltörő forrással találkozhatnak.

A vezetési élmény garantált! – ez a mottója a  Premium Cars of Southern Germanynak, a legújabb németországi autóstúrának.  Egy Mercedesben, Porschéban, Audiban vagy BMW-ben ülve fedezhetjük fel a három autóvárost: Stuttgartot, Ingolstadtot és Münchent.  A túrák izgalmasan kötik össze a tájakat és a kultúrát,  a városokat és a kastélyokat, a gasztronómiát és a luxuskocsikat.  Az élményhez hozzátartozik a szállás négy- és ötcsillagos szállodákban,  ill. egyéni kirándulásokon fedezhetjük fel a dél-német gyöngyszemeket:  a Neuschwanstein-kastélyt Allgäuban, a Zugspitzét, Baden-Badent vagy az Altmühltal természeti parkot,  melyek mindegyike pihentető és élvezetes vezetési élményt jelent.

 

http://southern-germany.com 

www.badische-spargelstrasse.de   

 

www.deutsche-kohlstrasse.info

 

www.niedersaechsische-milchstrasse.de

 

www.romanik-strasse.de

 

www.via-sacra.info

 

www.route-industriekultur.de  

 

www.deutsche-vulkanstrasse.de

 

www.premiumcars-of-southern-germany.com  

 

www.romantischestrasse.de  ,

 

www.deutschealpenstrasse.de

 

www.alleenstrasse.com

 

www.spielzeug-strasse.de

 

www.deutsche-weinstrasse.de

 

2012-ben „Németország, az üzleti úti cél" és a „Borkultúra és természet" tematikák élveznek majd kiemelt szerepet, a borutak,  „borhotelek" és vinotékák a magyarokat is várják…

A DZT közös nagyközönségi kampányt és viszonteladói rendezvényeket szervez a Német Borintézettel (DWI) 13 német borrégió,  11 németországi borútvonal, 80 ezer borász, több mint 100 ezer hektár szőlőtermelő vidék részvételével. A 2013-as és a 2014-es évben a „Fiatal Németország" és az „UNESCO-világörökségek Németországban" tematikus évek következnek.

 

www.germany.travel  központi domén 26 nyelven működik, számos információja okos-telefonokkal, mobil eszközökkel is elérhető.  A DZT-nél kijelöltek néhány országot, ahol a facebook-ot is vonatkozó marketing-platformként használják, közöttük van Spanyolország, Nagy-Britannia, Hollandia, Svájc és Magyarország is.  Az USA-ban a DZT munkatársak a Twitteren szerveztek hasonló sajtótájékoztatót …

 PR-témák időrendi kitekintője:

2012-ben: 

800 éves a Thomanerchor

Documenta 13

300 éves Nagy Frigyes

2013-ban:

200 éves Richard Wagner

A Grimm testvérek halálának 150. évfordulója

2015-ben:

500 éves az ifj. Lucas Cranach

2017-ben:

„Luther 2017" – 500 éves a reformáció

 

A piacot érintő marketingtémák Magyarországon 2012-ben:

A Németországba irányuló szabadidős utazások számának növelése

  • Városlátogatások és kultúr-utak
  • Családi nyaralás vidéken (már hagyományos pl. a magyarok körében a bajorországi családi nyaralás)
  • Szabadidőparkok felkeresése (pl. Európa Park)
  • Gasztronómiai utazások

Új célcsoportok:

  • Lovasok és a lovassport szerelmesei; Magyarországon a kiépített lovas-útvonalakat szeretik a német turisták,

a magyar utazók pedig az un. lovas-rendezvényeket kedvelik Németországban, mint pl. az acheni.

  • Motorosok (német alpesi út, „Alpen straße") és motoros útvonal

Az ügyfélorientált és célzott reklámkampány 2011-ben kreatív, modern portfólióval mutatkozik be:  

-„Szomszédok", az új „szomszédország-kampány" témái:

-Városok és kultúra,

-Hegyek és tenger,

-Család és vásárlás stb.

 

 

A DB tevékenységéről a bécsi képviselet-vezető  Björn Bender , Ausztria és Kelet-Európa regionális menedzsment- vezetője adott tájékoztatást.

A Deutsche Bahn ausztriai és kelet-európai regionális menedzsmentje Bécsben található, ahol Ausztria mellett Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Oroszország, Szlovákia, Szlovénia, Csehország, Ukrajna és Magyarország képviseletét látják el, ez az iroda felel tehát az osztrák és a kelet-európai piacért. (www.bahn.com/at )

A  DB-képviselet bécsi munkatársai:

Björn Bender  Sales- & Marketingvezető Ausztria és Kelet-Európa, 

Sabrina Hinterlassnig  Sales- & Marketingasszisztens Ausztria,

Yasmin Rathor-Tcholakov  Sales- & Marketingspecialista Kelet-Európa,

Barbara Schlucker  Sales- & Marketingasszisztens Ausztria.

 

A DB felépítése:

A cég három operatív üzletágra és kilenc tevékenységi körre oszlik:

DB Bahn – Személyszállítás belföldön és Európa-szerte

– DB Bahn távolsági közlekedés, vasúti távolsági személyszállítás

– DB Bahn Regio: német helyközi személyszállítás

– DB Arriva:  európai helyközi személyszállítás

 

DB Netze –  a németországi vasúti infrastruktúra

– DB Netze úthálózat, vasúti sínhálózat

– DB Netze utaspályaudvarok, közlekedési megállóhelyek

– DB Netze energia, vasúti áramellátás

 

DB Schenker – szállítási szolgáltatás és logisztika; intelligens logisztikai szolgáltatások földön, vízen és levegőben

– DB Schenker Rail:  európai vasúti teherszállítás

– DB Schenker Logistics:  globális logisztikai szolgáltatások

– DB-Szolgáltatások:  szolgáltatási szövetség

 

A DB mára vezető logisztikai és mobilitás-szolgáltató vállalattá fejlődött,

a közlekedési piacok fellendülését a DB fel tudta használni forgalma és eredményei növelésére.

A közlekedési piac németországi helyzete:

DB Bahn: 

-1,9 milliárd utas évente a vasúti személyszállításban

-26.713 vonat naponta

-784 utas évente a buszközlekedésben ????,

DB Netze:

-Európa legnagyobb úthálózata

– 63.914 km sínhossz

– 5.700 személypályaudvar

DB Schenker:

-415 millió tonna vasúti teherszállítmány évente

-5.122 tehervonat naponta

-80 millió küldemény évente az európai szárazföldi közlekedésben.

 

Utazás a Deutsche Bahn-nal

Mit tart saját erényének a német vasúttársaság? Gyorsaság, biztonság, kedvező ár.  Az utazó menet közben akár nyugodt munkakörülményeket is teremthet magának,és úticéljához, az éjszakai pihenős lehetőségét kihasználva, pihenten érhet.  Csoportosan, vagy egyéni igényre szabott jegy-ajánlatokkal körbeutazhatja Európát, de a DB támogatja a célirányos városlátogatásokat is. A DB kiemelten fontosnak tartja az utazó kényelmét, modern felszereltségű vonataival teljes körű szolgáltatásra törekszik. A fedélzeten a mindenkor elérhető, előzékeny személyzet, a fedélzeti étteremben kulináris élvezetek állnak rendelkezésre.

 

2011-ben 20 éves az Intercity-Express (ICE)

Az ICE a Deutsche Bahn  francia (TGV) és japán mintára (Shinkanzen) épült modern gyorsvasútja, amely átlagosan 230 kilométeres óránkénti sebességgel köti össze Németország nagyvárosait, és egyes útvonal-hosszabbításokkal további érdekes bel- és külföldi városokat, pl.  Bécset, Párizst vagy Koppenhágát.  Az ICE  első járata 1991. június 2-án indult Hamburg-Altona állomásról  Frankfurt am Mainba.  

Ma naponta több mint 210 ezer utas használja az ICE sűrű németországi hálózatát, az ICE vonatpark mostanáig kereken 1,4 milliárd kilométert tett meg, fejlesztése már a negyedik generációnál tart,  szerelvényei a németországi távolsági közlekedés gerincét alkotják.Az ICE-k az összes távolsági közlekedés 60 %-át  bonyolítják le.  1992-ben kereken 10 millió utas utazott ICE-n, 2010-ben már majdnem 78 millióan. A sebesség kifogástalan vasúti pályát követel magának,  Németország-szerte már 1.200 kilométernyi új vagy felújított szakasz áll a leggyorsabb német vonat rendelkezésére, ahol legalább óránkénti 230 kilométeres sebességgel haladhat. A két új szakaszon,  Köln/Rhein-Main és Nürnberg-Ingolstadt között az ICE 3 vonatok pedig már óránként 300 kilométeres sebességgel száguldanak.

Az  Intercity Express 1991 óta  sikertörténet: 

-ICE 1:  1991 óta fut,  a DB távolsági közlekedésének gerince,

-ICE 2:   1993 óta fut, újdonsága volt az összecsatlakoztatható szerelvények alkalmazása,

– ICE-T:  1999 óta működik,  különlegesen kialakított szerelvényei a kanyar irányába képesek bedőlni, így gyorsabban

tudják bevenni azokat,

-ICE 3:   2002 óta üzemben,  Németország első vonata, amely 300 km-es végsebességre képes.

 

A nagy sebesség ellenére az ICE-flotta energiafelhasználása igen alacsony:  50 %-os kihasználtságnál, az ICE 3 energiafelhasználása kereken 2 liter benzin/100 kilométer személyenként, ez a szám az  ICE 2-nél  2,5 liter, az ICE 1-nél pedig kevesebb mint 3 liter.  Az ICE nemcsak a német gyorsvasút sínhálózatán közlekedik:  Svájcban már 1992. szeptembere óta futnak a szerelvények,mára pedig az ICE,  több európai vasúttársaság együttműködésével, hat szomszédos európai országban,  Svájcban, Franciaországban, Belgiumban, Hollandiában, Dániában és Ausztriában  is közlekedik.

A legújabb ICE 3 generáció (407-es sorozat) bevezetésére 2012-ben kerül sor.   A 16 új vonat először az ICE belföldi vonatparkját fogja erősíteni, a jövőben pedig a londoni és a párizsi szakaszokon közlekedhet majd. Sőt, már a láthatáron van az ICE-rendszer következő generációja is:   2011. május 9-én a DB hatmilliárd euró értékben 220 ICx-vonatra írt alá szerződést a Siemensszel.

 

 

A  DB ajánlatai és árai

Europa-Spezial

Európa egy egységet alkot, a síneken is.  Az  Europa-Spezial jeggyel pedig még vonzóbbá válhat a nemzetközi utazás,mondja a DB.  Az  Europa-Spezial menetjeggyel bármely magyar pályaudvarról bármelyik németországi DB-célpályaudvarig és vissza akár már 39 euróért (személyenként, egy irányba) utazhatunk.  Az Europa-Spezial jegy első- és másodosztályra is megváltható (69, illetve 39 eurótól),  de az ajánlat csak nemzetközi utazásokra érvényes, és csak korlátozott számban érhető el.

 

Sparpreise

Az akciós Sparpreise ajánlat a DB szerint még előnyösebb;   29 eurótól kezdve másodosztályon, ill. 49 eurótól első osztályon egész Németországot átutazhatjuk (személyenként, egy irányba)  akár ICE-vel. Rövidebb távra (250 kilométerig) másodosztályon az árak  19 eurótól kezdődnek. Kettesben akár már 49 eurótól is átszelhetjük Németországot (másodosztályon), ezen felül további három útitársunk pedig fejenként akár 20 eurótól is velünk tarthat.

A BahnCard 25 tulajdonosok az akciós árakból további  25%  százalék kedvezményben részesülnek.

A 15 évnél fiatalabb gyerekek ingyen utazhatnak a családdal.  Az árak csak a lefoglalt járaton érvényesek, a jegyeket 3 nappal az utazás megkezdése előtt le kell foglalni. Az ajánlat csak a készlet erejéig érvényes.

 

Az  InterRail  2012-ben ünnepli 40 éves fennállását. Eddigi története:

1972 – Az InterRail jegyet a Nemzetközi Vasúti Szövetség 50. jubileuma alkalmából adták ki.  Akkoriban 2. osztályon

egy hónapig 21 európai országba volt érvényes, a korhatár 21 év volt.

2011/2012 –  Ma az InterRaillel akár 30 európai országot is beutazhatunk (beleértve Törökországot is). 

Az „InterRail One Country Pass" jeggyel egyes országokat külön is felfedezhetünk. Aki még kényelmesebben szeretne utazni, felfedezheti Európát már 1. osztályon is.  Az InterRail jegyet már idősek is igénybe vehetik.

Példa: 

5 nap 10 nap alatt:

<26 év: 169 EUR

2. osztály: 259 EUR

1. osztály: 389 EUR

Időseknek: 239 EUR

6 nap Németországban:

<26 év: 184 EUR

2. osztály: 279 EUR

1. osztály: 419 EUR

 

Online-jegyek a  www.bahn.com  oldalon

A bahn.com  a Deutsche Bahn ajánlatainak és szolgáltatásainak nemzetközi online platformja;  a www.bahn.com  oldalon minden meghirdetett bel- és külföldi járatra online módon, egyszerűen és kényelmesen foglalhatjuk le jegyünket, odahaza saját számítógépünkről kinyomtatjuk és a vonaton csak felmutatjuk.

A jegy kifizetése bankkártyával, hitelkártyával vagy BahnCarddal történik.  A vonaton történő ellenőrzéskor fel kell mutatni a foglaláshoz használt azonosító okmányt.  Online-jegyet nemcsak saját részre, hanem mások számára is rendelhetünk, s kinyomtathatjuk.  Németországba és Németországon belül majdnem minden szakaszra a vonat indulása előtt 10 percig online intézhetjük a jegyváltást. 

A  bahn.com  úti cél-navigátorában a német városok saját legfontosabb témáikat ismertetik, nemzetközi viszonylatban 13 országra vonatkozóan kapunk felvilágosítást,  s 10 nyelven érhetők el a jegyfoglalással, ill. a Németországi úti célokkal és a Deutsche Bahnnal kapcsolatos az információk az ajánlatokról, és a termékekről.

 

A DB a továbbiakban mobilitás-szolgáltatóvá kíván válni, fejlesztései erre irányulnak, a teljeskörű mobil szolgáltatás-láncban gondolkodnak, az ügyfelek háztól házig, egy kézből való kiszolgálásával, a mobilitási szolgáltatások kombinációjával, egyszerű hozzáféréssel (otthonról és mobilról).  Mobilitást és rugalmasságot kívánnak biztosítani útközben, folyamatos minőség-biztosítással, (pl. információ, kíséret, ill. navigáció az utazás előtt, közben és után). A vonatkozó, jelenleg folyó projekt:   Touch & Travel – mobileszközökkel elérhető „Touchpoint-ok", információs pontok létesítése minden állomáson és megállóban.

 A DB mára a környezetvédelem szempontjából legbarátságosabb közlekedési eszközt jelenti, ezt az előnyét a cégtovábbra is tartani kívánja. A DB jövőképe a  széndioxid-mentes vasúti közlekedésről szól;  2011-ben erőfeszítéseket tesz ezért az energiagazdaságos járművek,  az energiacsökkentő vezetési technikák tanítása,  az infrastruktúrába való beruházás, a hálózat és tárolás fejlesztése, a megújuló energiák fokozása és a terhelés optimalizálása irányába.

A DB klímabarát ajánlatai egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek,  mára már 50 cég munkatársai utaznak széndioxid-mentesen. 

A DB AG új termékekkel és intézkedésekkel lép fel a klímaváltozás ellen:

széndioxid-mentes üzleti utakkal

széndioxid-mentes teherszállítással

Környezetbarát nyaralással a „Fahrtziel Natur" („Úti cél a természet") együttműködésével

A Green Logistics Networks-el – az összes közlekedési eszköz ökológiailag értelmes összeköttetésével

Megújuló energiaforrások kipróbálásával – pl. áramellátás a Märkisch Linden szélparkból

A klímabarát pályaudvar koncepciójával

Az Eco Rail Center-rel,  az innovatív vasúti technika kutatásával.

 

A Deutsche Bahn Magyarországon

Amiben a DB az osztrák és a kelet-európai személyszállítás ügyfelei (szakmai és magán) rendelkezésére áll:

Marketing

Sikeres külföldi kampányok alapos piacismereti háttérrel:

-Kommunikáció, marketingtervek

-Sajtó- és PR-kapcsolatok

-Piacfigyelés, információgyűjtés, elemzés

-Az ügyfelek célcsoport-specifikus megszólítása

Tevékenységek:

-Minden DB-ajánlat (többek között a CityNightLine, DB Autozug, Ameropa) önálló terjesztése a DB-képviseleteken

-Külföldi csatornák további kiépítése

-A DB-ajánlatok és -termékek pozícionálása a külföldi vasúttársaságoknál

-Megállapodások a partnercégekkel

-Az eladók informálása és motiválása

 

A DB magyarországi érdeklődésének előterében a fejlődő piac, s a tevékenységek bővítése áll.

Partnerei:

-Német Turisztikai Hivatal (DZT)

-helyi képviselete:  Magyar Autóklub Autoclub Travel

Értékesítési tevékenysége:

-Klasszikus kommunikáció a Német Turisztikai Hivatallal közösen

-Sajtóutak/Termékismertetés

-A DB-termékek értékesítése a Magyar Autóklubbal közösen

A fennálló vasúti összeköttetések:

-Összeköttetés Münchennel (kb. 7 óra),  Nürnberggel (kb. 8 óra) és Stuttgarttal (kb. 10 óra)

-Közvetlen járat Bécsből Frankfurtba (naponta 6 x ICE-vel)

-Közvetlen járat Bécsből Münchenbe (naponta 6 x Railjet/ICE-vel)

További fejlesztései:

-A terjesztési hálózat és a marketingkommunikáció további fejlesztése a Német Turisztikai Hivatal és a Magyar  Autóklub közreműködésével

 

Harmat Lajos

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük