A LeasePlan Hungária Zrt.  szerint a céges autót üzemeltető vállalatok számára kifizetődő lehet a sofőrök szabályismeretének folyamatos karbantartása, hiszen ezzel már rövidebb távon nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb költséget érhetnek el.

A LeasePlan Hungária Zrt.  szerint a céges autót üzemeltető vállalatok számára kifizetődő lehet a sofőrök szabályismeretének folyamatos karbantartása, hiszen ezzel már rövidebb távon nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb költséget érhetnek el.

A KRESZ idén január 1-jén életbelépett módosításával a közlekedőknek ismét sok új és változó, régi szabályt kell alkalmazniuk.

Az autósok közlekedését elsősorban új táblákkal segítik. Ezek küzül az egyik egy nagyméretű, sárga fényvisszaverő tábla, melyet a rosszul látható, nehezen észlelhető táblák mögé helyeznek el figyelemfelkeltés céljából. Ezen kívül megjelenik egy új tábla, mely a dugóra, torlódásra figyelmeztet és egy kocsisort ábrázol piros háromszögben. Egy másik újdonság a "Közúti forgalom ellenőrzése" elnevezésű tábla-pár, melyet azon az útszakaszok elején és végén helyeznek el, ahol "elektronikus eszközökkel szakaszos sebesség ellenőrzést végeznek". Kihelyezésre kerülnek a környezetvédelmi zónákat jelölő táblák, melyeknél a gépjárművek csak külön meghatározott rendelkezések alapján hajthatnak be. Az úttesten álló, elakadásjelzőjét működtető iskolabuszt kikerülni, vagy mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal és csökkentett sebességgel szabad elsejétől. Mostantól a jelzőőr vagy a polgárőr jelzőtárcsával, illetve feltartott (vasúti átjáró estén pedig az úttesten állványra helyezett) piros fényű lámpával adott jelzésére meg kell állni; azaz immár a polgárőrök is elláthatnak egyes forgalomirányítási feladatokat.

Külön figyelmet érdemelnek mostantól a motorosok, akik immár a három, vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező úttestek legbelső sávjában és a buszsávban is közlekedhetnek.

Littner Tamás a LeasePlan Hungária Zrt. Kiemelt Ügyfélkapcsolati Vezetője szerint "Különösen fontos lehet az ismeretek tervszerű felfrissítése, hiszen adataik szerint a flottagépkocsit használók többsége már több mint 10 éve szerezte meg jogosítványát, ezért az eredetileg megtanult KRESZ szabályokra már nem emlékeznek pontosan, és az időközben kiadott új szabályváltozásokat sem mindig követik nyomon". A szabálytalan közlekedés következtében romló baleseti statisztikák direkt kihatással vannak a flotta összköltségére is, hiszen a biztosítók díjaikat az elmúlt évek kárstatisztikái alapján kalkulálják.

A LeasePlan tapasztalatai szerint azon cégek, akik tudatosan és rendszeresen fejlesztik dolgozóik elméleti és gyakorlati közlekedési ismereteit, valamint flottapolitikájukat is ennek szolgálatába állítják hatékonyabban és alacsonyabb költséggel tudják flottájukat üzemeltetni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük