Bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), a szervezet szerint ugyanis sérti a fogyasztók érdekeit, hogy a Telekom tranzakciós díjat fizettetne azokkal a fogyasztókkal, akik személyesen vagy postai csekken egyenlítik ki számlájukat.

Bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), a szervezet szerint ugyanis sérti a fogyasztók érdekeit, hogy a Telekom tranzakciós díjat fizettetne azokkal a fogyasztókkal, akik személyesen vagy postai csekken egyenlítik ki számlájukat.

    A Telekom Nyrt. ügyfeleinek, akik postai úton vagy a szolgáltató üzleteiben személyesen rendezik számlájukat, május elsejétől külön 142 forintos tranzakciós díjat kell majd fizetniük – közölte a szövetség szerdán az MTI-vel.
    A FEOSZ szerint a gyakorlat ellentétes a fogyasztók érdekeivel, a többi között azért, mert Magyarországon még mindig a postai csekkes befizetési mód a legelterjedtebb. Emellett érthetetlennek tartják, hogy személyes befizetés esetén miért számítanak fel tranzakciós díjat, mikor így a cégnek nincs adminisztrációs vagy postaköltsége.    
    A szolgáltató által bevezetni kívánt gyakorlat tisztességtelennek számít, hiszen a fogyasztókat terhelő külön díjfizetési kötelezettséggel szemben semmilyen valós szolgáltatást nem nyújt a Telekom – hangsúlyozza közleményében a FEOSZ.
    A fogyasztóvédelmi szervezet arra is felhívja a figyelmet: a szolgáltató tájékoztatása alapján a fogyasztó választhatja az online alapon működő fizetési rendszert, ekkor díjmentes a befizetés, ezt azonban csak az internetes hozzáféréssel rendelkező ügyfelek tudják igénybe venni.

gká \ gpp

MTI 2012. március 14., szerda 18:31

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük