Pornót nem?! -ez nem igaz, csak mondjuk...Pornót nem?! -ez nem igaz, csak mondjuk…

Majdnem minden harmadik internetező látogatott felnőtt tartalmú oldalra június hónapban, s ott átlagosan 80 percet, összesen másfél millió órát töltött el, amely a netezésre fordított idő 1%-a.

 Pornót nem?! -ez nem igaz, csak mondjuk...Pornót nem?! -ez nem igaz, csak mondjuk…

Majdnem minden harmadik internetező látogatott felnőtt tartalmú oldalra június hónapban, s ott átlagosan 80 percet, összesen másfél millió órát töltött el, amely a netezésre fordított idő 1%-a.

A gemius/Ipsos Audience kutatás szoftveres mérésében részt vevő 4000 paneltag segítségével lehetőség nyílik megvizsgálni egyebek mellett azt is, hányan és kik látogatják a különböző felnőtt tartalmú oldalakat. A legnagyobb egyedi látogatószámmal rendelkező site a goldengate.hu volt a 2008. júniusi adatok alapján. Ők egy hónap alatt közel félmillió belföldi érdeklődőt vonzottak. A látogatók 34%-a nő, igaz ők átlagosan 10 perccel kevesebbet, 38 percet időznek az oldalon. A legtöbbet – átlagosan több mint öt és fél órát – az ingyenes videoletöltést kínáló xhamster.com-on töltötték az internetezők, de a magyar eropolis.hu-n is két és fél óra felett volt az átlagos böngészési idő. Az eropolis látogatóinak csaknem mindegyike, közel 97%-a férfi, míg a női célcsoportot a legnagyobb arányban (92%) az eron.hu oldalon érhetjük el. A leglátogatottabb felnőtt oldal minden korcsoportban a goldengate.hu volt, de a korosztályonkénti toplista további helyezettjei között már jelentős eltéréseket láthatunk. A felnőtt tartalmú oldalak egyébként júniusban 1,1 millió belföldi látogatót vonzottak, azaz majdnem minden harmadik internetező keresett fel felnőtt tartalmú oldalt és ott átlagosan 80 percet, összesen másfél millió órát töltött el, mely az összes internetezéssel töltött idő 1%-a.

A gIA közönségmérés olyan új eszköz az online piac számára, amely folyamatosan elérhetővé teszi az összes releváns weboldal hazai látogatottságát, beleértve nem csak a hazai nagy webhelyeket, hanem a nemzetközi szereplők statisztikáit is. Fontos különbség a korábban elérhető piaci adatokhoz képest, hogy a mérés elsődlegesen domain szerint azonosítja a felületeket és ezeket függetlenül jeleníti meg a rangsorban (tehát médiaként az index.hu-t és a totalcar.hu-t vagy velvet.hu-t, illetve az origo.hu-t és a például az mfor.hu-t, deluxe.hu-t külön kezeljük). A webhelyek viszont a kutatás felhasználói számára szabadon összevonhatóak és együtt tudják kezelni ezeket többek között tematikus vagy értékesítési csoportosítások szerint.

A gIA két mérési módszer ötvözésével biztosítja a teljes körű piaci információt, illetve az oldalak részletes elemezhetőségének lehetőségét ügyfelei részére mind a forgalom mind a közönség szociodemográfiai bontása tekintetében. A 4000 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 50,000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé. A más forrásból nem elérhető mérési alapú teljes piaci körkép üzletfejlesztési felhasználhatósága mellett az új adatok jelentősen támogatják a médiatervezési munkát is, amelyet az is jelez, hogy 2008 eleje óta jelentős médiaügynökségek és tartalomszolgáltatók – Adaptive Media, Arcus Interactive Group, Carnation, HVG Online, Index, Kirowski, Magna Global, Mediaedge:cia, MindShare, NeoInteractive OMD és [origo] – a közönségmérési projekt hivatalos partnerei és előfizetői.

A Gemius Közép- és Kelet-Európában az internetes kutatások előfutára és vezetője. Már 1999 óta működik a lengyel piacon, professzionális kutatásokat, elemzéseket és tanácsadói szolgáltatásokat nyújtva az összes releváns témakörben. A cég összetett kutatások sorát kínálja: az internetezők webhelyeken megfigyelt viselkedési mintáit elemző (gemiusTraffic), szociodemográfiai profilokat elemző (gemiusProfile), vagy az internetes reklámkampányok hatékonyságát elemző (gemiusEffect) megoldásokat. Továbbá, a Gemius komplex közönségmérési kutatást is végez a webhelyek és online szolgáltatások használhatóságát illetően a gemius/Ipsos Audience keretein belül. Lengyelország mellett többek között a következő CEE országokban végez internetes kutatásokat a cég: Magyarország, Csehország, Szlovákia, Litvánia, Lettország, Észtország, Románia, Ukrajna, Szlovénia és Horvátország.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük