A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján a decemberi menetrendváltással újabb hat vasúti vonalszakaszon indul újra a személyszállítás. A tárca államtitkárai három helyszínen köszöntik az ismét közlekedő vonatokat. Fónagy János parlamenti államtitkár 2010. december 11-én a Fehérgyarmat – Zajta és a Kocsord alsó – Csenger vonalon annak újranyitását ünneplete, Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár pedig 2010. december 12-én az Esztergom – Almásfüzitő vonal megnyitását ünnepli együtt az utasokkal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján a decemberi menetrendváltással újabb hat vasúti vonalszakaszon indul újra a személyszállítás. A tárca államtitkárai három helyszínen köszöntik az ismét közlekedő vonatokat. Fónagy János parlamenti államtitkár 2010. december 11-én a Fehérgyarmat – Zajta és a Kocsord alsó – Csenger vonalon annak újranyitását ünneplete, Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár pedig 2010. december 12-én az Esztergom – Almásfüzitő vonal megnyitását ünnepli együtt az utasokkal.

 

A vasárnapi üzemkezdéssel az Esztergom – Almásfüzitő, Börgönd – Sárbogárd, Godisa – Komló, Abaújszántó – Hidasnémeti, Fehérgyarmat – Zajta és Kocsord alsó – Csenger vonalakon, összesen 165 kilométeren indul újra a személyszállítás. A döntéssel 43 település mintegy 135 ezer lakosának közlekedési lehetőségei bővülnek.

A júliusi első körben újraindított öt viszonylattal (Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Veszprém-Zirc, Lajosmizse-Kecskemét és Karcag-Tiszafüred) együtt az idei változások nyomán összesen mintegy 375 kilométeren közlekedhetnek újra vonatok. A nagyvárosoktól a Kecskemét környéki tanyavilágig így 75 település összesen mintegy 485 ezer lakosa választhatja ismét a vasutat úti célja eléréséhez.

Az intézkedésekkel a kormány a vidék lakosságmegtartó képességét kívánja erősíteni, az érintett térségeket, településeket a gazdaság vérkeringésében tartani. A szaktárca a további forgalomszüneteltetett vonalakon is vizsgálja az újranyitás lehetőségét. Az eredeti tervek szerint a decemberi menetrendváltással egy Heves megyei szakaszon is újraindulhatott volna a személyforgalom. A tavaszi-nyári rendkívüli esőzések és árvíz azonban súlyos károkat okoztak a Szilvásvárad – Putnok viszonylaton. A biztonságos vonatközlekedés feltételeinek maradéktalan biztosítása itt további beavatkozásokat igényel. A szakasz rendbehozatala után, várhatóan a jövő évben nyílhat majd meg.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vasút melletti elkötelezettsége más intézkedéseiben is megmutatkozik. A tárca az Országgyűlés által tárgyalt közlekedési törvénycsomagban a 14 hazai kisvasút és megközelítőleg 8000 iparvágány működtetésének érdemi egyszerűsítését kezdeményezte. A turisztikai célú, keskeny nyomtávú vasutak és a saját célú pályahálózatok üzemeltetőinek a javaslat elfogadása esetén a jövőben nem kell működési engedéllyel és vasútbiztonsági tanúsítvánnyal rendelkezniük. A közlekedésbiztonsági megfelelőséget a szakhatóság továbbra is ellenőrzi majd. A régóta várt változással az érintettek adminisztratív terhei és költségei jelentősen csökkennek. Az intézkedés jótékonyan hat a belföldi turizmus fejlődésére, mérsékli a kötöttpályás megoldások versenyhátrányát a közúti alternatívákkal szemben. 2011-ben a helyközi közösségi közlekedés teljes, a szervezeti, szabályozási és finanszírozási kérdésekre is kiterjedő megújítása várható, egyebek mellett a közlekedési holding létrehozásával és a személyszállítási törvény megalkotásával.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük