www.veke.huwww.veke.hu A közlekedési miniszter újabb hazugsága lepleződött le. Ma már mindenki látja, hogy a miniszternek sem a gazdaságosságra, sem a megtakarításra vonatkozó szólamai nem felelnek meg a valóságnak, most pedig a külföldi példákra való hivatkozás kapcsán is lebukott.

www.veke.huwww.veke.hu A közlekedési miniszter újabb hazugsága lepleződött le. Ma már mindenki látja, hogy a miniszternek sem a gazdaságosságra, sem a megtakarításra vonatkozó szólamai nem felelnek meg a valóságnak, most pedig a külföldi példákra való hivatkozás kapcsán is lebukott.

Az utasok érdekeit képviselő európai közlekedési civil szervezetek szövetsége, a European Passengers Federation (EPF) osztrák tagszervezete nyílt levelet írt a magyar közlekedési miniszternek, melyben leleplezi az osztrák vasútbezárásokkal és az európai trendekkel szívesen példálózó miniszter érvelésének valótlanságát.

Hónig Péter a médiában számos alkalommal, majd október 5-én az Országgyűlésben is a következőket mondta: „Mégis az ÖBB-nél néhány hete 58 vasúti vonal bezárását és 20 százalék létszámcsökkenést határoztak el rövid időn belül." (forrás: parlament.hu). Ezzel szemben osztrák társszervezetünk, a Fahrgast illetékese, Peter Baalmann levelében kifejti: „valóban létezik egy tanácsadó cég vitatott tanulmánya, amiben 57 vasútvonal felülvizsgálását javasolják, viszont ez irányú kormányzati terv nem létezik, az ÖBB sem készül jelenleg ilyen intézkedésekre és nem valószínű, hogy a hivatkozott tanulmány lényeges elemei végrehajtásra kerülnek".

A nyugat-európai vasútfejlesztési trendekkel kapcsolatban a tekintélyes osztrák közlekedési szervezet vezetője levelében hozzáteszi: „Rheinland Pfalz német tartomány közlekedési minisztere az Ön SPD-s kollégája, Hendrik Hering. Itt az utóbbi években 9 szünetelő vasútvonalon újra megindították a közlekedést és további 7 vonal újraindítását tervbe vették. Az integrált ütemes menetrend 1994. évi bevezetése óta nem került sor vasútvonal szüneteltetésére Rheinland-Pfalz tartományban, ellenben vasútvonalak reaktiválása a fenntartható közlekedési politika sikeres eszközének bizonyult. Ezáltal tervszerűen megszüntetik a hálózati hiányosságokat, közelebb hozzák egymáshoz a kistérségeket. A kötöttpályás hálózatok kiépítésének köszönhetően előre tör az éghajlatot kímélő mobilitás ügye. Szívesen segítünk előkészíteni egy, a MÁV és a KHEM képviselőiből álló magyar delegáció látogatását Rheinland-Pfalzban"

A VEKE ezúton ismét felszólítja a Kormányt és különösen Hónig Péter közlekedési minisztert, hogy fejezze be a mellébeszélést, a közvélemény valótlan adatokkal történő rendszeres félrevezetését, a magyar vasút, illetve az utasok elleni küzdelmét. Három nappal a menetrendváltás előtt még mindig nem ismertek a Volán-társaságok új menetrendjei, az utasok tájékoztatása elmaradt. Olyan silány munkát a rendszerváltás óta közlekedési kormányzat nem végzett, mint a mostani, amely egy eleve rossz és az utasok érdekeivel teljesen ellentétes intézkedéscsomagot vezetne be, de még ennek a megszervezésére is képtelen, nyomában csak a káosz jár, tevékenységével csak árt az országnak.

Mára a korábban nagy szavakkal beharangozott vasútreformból csak vonalbezárások és a drasztikus áremelés maradtak – ez pedig semmi más, mint rombolás. A Kormánynak vissza kell vonnia a vasútvonalak bezárására vonatkozó terveit és a drasztikus áremelési elképzeléseit is. Tanuljon a Kormány a Fővárosi Közgyűléstől, amely belátta, hogy nincs értelme a jelen helyzetben az áremelésnek a közösségi közlekedésben. A vasútrombolás-ügyi miniszterét pedig mondassa végre le, az ország érdekében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük